Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Akumulator Varta Blue Dynamic - Jak dostac się do "korków" (celi) ?

20 Jan 2016 19:48 26619 8
  • Level 6  
    Akumulator Varta Blue Dynamic - Jak dostac się do "korków" (celi) ?

    Witam
    Mam oto taki akumulator i może wiecie jak dostać się do celi i sprawdzić elektrolit i stan w środku

    Akumulator Varta Blue Dynamic - Jak dostac się do "korków" (celi) ? Akumulator Varta Blue Dynamic - Jak dostac się do "korków" (celi) ? Akumulator Varta Blue Dynamic - Jak dostac się do "korków" (celi) ?
  • TespolTespol
  • Level 15  
    Producent nie przewiduje takiego działania, akumulator ma paść i musisz kupić nowy. :P

    Ale da się wywiercić otwory i zamontować własne korki.


    Link


    Miejsce wierceń powinieneś mieć tak jak na filmiku, bo pokrywka wygląda podobnie.
    Minusem jest mała średnica, a wiec trudno cokolwiek zobaczyć.
    No i poszukał bym jakichś lepszych korków niż te z filmiku.
    Ja u siebie dałem małe wciskane korki z akumulatora ze skutera.

    Inne filmiki: https://www.youtube.com/results?search_query=akumulator+bezobs%C5%82ugowy+dolanie+wody
  • TespolTespol
  • Level 15  
    Tak, te akumulatorą są zgrzewane. Nigdy mi się nie zdarzyło żeby te varty wymagały dolania wody. Za to w vartach po 3 latach opada masa czynna. A brak dostępu do akumulatora ma ukryć fakt, że proces opadania masy czynnej zaczyna się od pierwszego dnia. To jest planowane postarzanie. Jeśli koniecznie chcesz zajrzeć do celi i ocenić elektrolit to wiercisz dziurkę 10-12mm, a potem ją zaklejasz klejem na gorąco. Korki nie są szczelne.
  • Level 36  
    Woda niestety paruje i ubywa jej z aku. Po 3-4 latach niezależnie od marki oscyluje już na poziomie minimum. Niestety jest to już po gwarancji i producent tłumacząc to naszym dobrem ,przecież możemy sobie zrobić krzywdę i przedłużyć życie aku. A tak jesteśmy bezpieczni i po 5-6 latach musimy kupić nowy. W przypadku awarii ładowania lub dłuższego kręcenia rozrusznikiem albo ładowania prostownikiem dającym duży prąd można znacznie przyspieszyć utratę wody i nawet przed końcem gwarancji wodą się skończy problem rozwiązało by jej dolanie. A tak zostaje tylko wiercenie bo gwaracja nie obejmuje utraty wody. Bo świadczy to o nieprawidłowej obsłudze lub ustrce ładowania samochodu.
  • Level 6  
    Na razie jest roczny i dobrze trzyma prąd
    Wczoraj go podładowałem chwile i z rana dziś miał 12.78 ( Jak go doładowałem w listopadzie to miał 12.9 V

    Ale po jakim czasie zrobić takie badanie ilości wody ?
    Czy można to zaobserwować Np osłabiony aku czy coś
  • Level 15  
    sigwa18 wrote:
    Woda niestety paruje i ubywa jej z aku. Po 3-4 latach niezależnie od marki oscyluje już na poziomie minimum. Niestety jest to już po gwarancji i producent tłumacząc to naszym dobrem ,przecież możemy sobie zrobić krzywdę i przedłużyć życie aku. A tak jesteśmy bezpieczni i po 5-6 latach musimy kupić nowy. W przypadku awarii ładowania lub dłuższego kręcenia rozrusznikiem albo ładowania prostownikiem dającym duży prąd można znacznie przyspieszyć utratę wody i nawet przed końcem gwarancji wodą się skończy problem rozwiązało by jej dolanie. A tak zostaje tylko wiercenie bo gwaracja nie obejmuje utraty wody. Bo świadczy to o nieprawidłowej obsłudze lub ustrce ładowania samochodu.

    Nigdy nie musiałem dolewać wody do bezobsługowego akumulatora. Ostatni raz dolewałem wody do akumulatora w latach 90'. One są tak szczelne, że nie ma możliwości wydostania się pary wodnej. Pomijam skrajne przypadki kiedy akumulator jest permanentnie gotowany. Wtedy prawidłowo producent nie uznaje reklamacji.
    krystiano1234567 wrote:
    Na razie jest roczny i dobrze trzyma prąd
    Wczoraj go podładowałem chwile i z rana dziś miał 12.78 ( Jak go doładowałem w listopadzie to miał 12.9 V

    Ale po jakim czasie zrobić takie badanie ilości wody ?
    Czy można to zaobserwować Np osłabiony aku czy coś

    Napięcie ci nic nie powie. Jedynie pomiar gęstości elektrolitu i zmierzenie pojemności. Chwila ładowania nic akumulatorowi nie pomoże musisz go naładować do 14,4V i zmierzyć gęstość elektrolitu. Jeśli akumulator jest roczny i nie sprawia problemu to czego w nim szukasz?
  • Level 15  
    Od tego trzeba było zacząć pisanie. :D Zdecydowanie nic teraz nie kombinuj, napięcie ma super.

    Prawdopodobnie masz 2 albo 3 lata gwarancji dopiero po tym czasie możesz sobie sprawdzić (o ile coś będzie z nim nie tak), bo jak wcześniej to zrobisz to stracisz gwarancję. O ile już nie straciłeś przez próby podważenia plastiku.
  • Level 6  
    Dzięki chłopaki za pomoc :D