Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Działanie enkodera i jego połączenie z PLC

jankestv 20 Jan 2016 23:26 3825 3
    jankestv
    Level 1  
    Witam,

Chciałbym poznać odpowiedzi na kilka nurtujących mnie pytań. Jestem uczniem technikum, więc proszę o wyrozumiałość jeśli coś wyda wam się bez sensu, ale chciałbym się czegoś nauczyć i zrozumieć :)

Mam pytanie co do serwomotorów i połączeń ich enkoderów ze sterownikiem PLC. W firmie gdzie miałem praktyki widziałem wielkie serwa wraz z enkoderami. Cechują się one podobno niezwykle szczegółową "rozdzielczością" odczytu kąta obrotu. Czy w takich wypadkach gdy odczyt kąta jest bardzo dynamiczny i szczegółowy to trzeba wykorzystywać jakieś specjalne wejścia sterownika PLC o większej częstotliwości odczytu sygnału (tu akurat z enkodera)? Jeśli tak to:
    - Jak się je nazywa/oznacza takie wejścia?
    - Czy są one z reguły dostępne w pierwotnej wersji sterowników np. S300 czy trzeba wyposażyć się w specjalistyczne moduły?
    - Jakie są różnice w "częstotliwości odczytu sygnału z enkodera" o takich specjalnych wejściach a zwykłych wejściach analogowych(czy dyskretnych?)W jakim stopniu się one różnią?

Z góry dziękuję za pomoc, i pozdrawiam wszystkich forumowiczów! :)
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
    Maly
    Level 31  
    Generalnie jeśli chodzi o enkodery do silników serwomotorów, to te enkodery są podpięte bezpośrednio do wejścia na wzmacniaczu (sterownika) serwa. Zmiany są tak szybkie, że żaden sterownik nie ogarnie takiej liczby impulsów. Np. serwo mitsubishi ma ponad 130 tys. punktów na obrót.
    michalgbb123
    Level 9