Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 - Hamulec ręczny

21 Sty 2016 18:25 2682 15
  • Poziom 2  
    Witam. Mam pewien problem.
    Pewnego dnia przestał chodzić hamulec ręczny.
    Jak wiadomo... pojawiła się choinka kontrolek, i uciążliwy dźwięk pikania :/
    Wymieniłam przycisk, sterownik oraz silniczki (obydwie obudowy pęknięte)
    Wszystko pięknie ładnie chodzi ALE... Choinka jest dalej :/
    Z tym że wcześniej kontrolki (abs, esp, hamulec ((a i dodatkowo kontrolka od kierownicy)) świeciły ciągiem, teraz mrugają....
    Co może być powodem?
    Dzisiejsza próba podłączenia pod komputer nie powiodła się , dwa różne komputery nie połączyły się z autem (zdaniem mechanika może być przyczyną dzisiejsze odłączenie aku ) Jutro mam przyjść i ponownie sprawdzimy.
    Ale czy ktoś wie co może być powodem świecenia się tych kontrolek?
    Pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Joanna_88 napisał:
    Ale czy ktoś wie co może być powodem świecenia się tych kontrolek?

    Czy na prawdę masz nadzieję, że jakakolwiek podpowiedź będzie rozsądna póki nie zrobisz diagnostyki.....
  • Poziom 2  
    Może po prostu ktoś miał już podobny przypadek i może podzielić się wiedzą??
    A możesz mi chociaż powiedzieć co może być powodem tego iż komputer nie połączył się z samochodem??
  • Poziom 42  
    W tych autach każdy z modułów może powodować zakłócenie diagnostyki, świecenie kontrolek to też często brak komunikacji z modułami np. jak wyciągniesz wtyczkę z ABSu lub wyciągniesz bezpiecznik od niego to też świeci na tablicy ABS....piszesz "choinka" to znaczy taki piktogram choinki?....oczywiście żartuję, ale wybacz takie opisy nie mają nic wspólnego z opisem technicznym....tylko dobry elektronik ogarnie temat, więc nie zaprzątaj sobie głowy...
  • Poziom 30  
    Nie chce się wierzyć, że nic się nie łączy. Z hamulcem sprawa jest prosta. Nawet jeśli wymieniłeś zaciski, to kontrolki nie zgasna jeśli nie usuniesz błędów. Zastanawia mnie tylko, jak to działa skoro nie udało się poloczyc z autem, a żeby wymienić choćby klocki z tyłu, to trzeba komputerem otworzyć zacisk. Możesz jakoś opisać jak to zostało zrobione?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kto się Tobie podłączał pod komputer, bo chyba nie specjalista.... Teraz trzeba najpierw bezpieczniki wymienić, te co zostały spalone po fachowej wymianie.
  • Poziom 28  
    napisał : szymon198312

    Cytat:
    a żeby wymienić choćby klocki z tyłu, to trzeba komputerem otworzyć zacisk.


    Niekoniecznie, podobno wystarczy akumulator i w miarę ogarnięty (elektro)mechanik
  • Poziom 32  
    Bez aku też się da, ale nie na temat, również uważam że człowiek który próbował zdiagnozować auto jest raczej bez pojęcia
  • Poziom 30  
    Bo zaraz zrobicie z tego program "polak potrafi". Wiem ze można podłączyć 12 V pod silnik zacisku i otworzyć lub zamknąć, jak również można torksem chyba jak dobrze pamiętam zacisk otworzyć, ale jeśli takie metody się stosuje to nic dziwnego że jest problem po naprawie
  • Poziom 2  
    Błędy które wyskoczyły po podpięciu pod komputer:
    02546
    01423
    01642
    01279
    01042
    00778
    01087

    Auto nie było sprawdzane przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Wydaję mi się że stacja diagnostyczna jest odpowiednim miejscem (jestem w niemczech auto sprawdzali ''tutejsi'' mechanicy. (jest to również stacja diagnostyczna TUV)
    Panowie nic nie zrobili :/ błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?) i tyle się dowiedziałam...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    Joanna_88 napisał:
    Błędy które wyskoczyły po podpięciu pod komputer:
    02546
    01423
    01642
    01279
    01042
    00778
    01087

    Auto nie było sprawdzane przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Wydaję mi się że stacja diagnostyczna jest odpowiednim miejscem (jestem w niemczech auto sprawdzali ''tutejsi'' mechanicy. (jest to również stacja diagnostyczna TUV)
    Panowie nic nie zrobili :/ błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?) i tyle się dowiedziałam...



    Ten temat to żart?
    Niemieckie auto, niemieccy mechanicy i nic?
    W Polsce średnio rozgarnięty elektromechanik zrobi to w 15minut.
  • Poziom 39  
    Niemców przeraża ilość błędów większa niż 2 więc nie wiedzą od czego zacząć hehehe i stąd ten nowy soft, ale moim zdaniem jeśli to pomoże to niech wgrają i po robocie. Jeśli to nie pomoże to się w Niemczech nie płaci za robotę. Inna opcja - poszukać polskich mechaników albo jechać do polski. Ważna uwaga: za darmo nigdzie nie robią.
  • Poziom 2  
    Jak dla mnie to nie żart. Ale widzę ze administrator ma jakiś problem. Sama sobie z tym nie poradzę mechanicy tez nie , pytam Was jako rodaków o radę ale jak to z naszym narodem bywa ... tylko docinki. Mimo wszystko pozdrawiam i życzę udanego weekendu
  • Admin grupy Samochody
    Nie ma żadnych docinek, pracując tam wiele razy rozmawiałem z technikiem vw przez telefon jak był jakiś problem.
    Dlatego nie rozumiem w czym mają tam problem. Wystarczy sprawdzić zasilania modułu ABS i ponownie zakodować.
    15 min roboty.
    Joanna_88 napisał:
    Sama sobie z tym nie poradzę mechanicy tez nie
    Zostaje wizyta w serwisie VW.