Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B6 - Hamulec ręczny

Joanna_88 21 Jan 2016 18:25 4359 15
  • #1
    Joanna_88
    Level 2  
    Witam. Mam pewien problem.
    Pewnego dnia przestał chodzić hamulec ręczny.
    Jak wiadomo... pojawiła się choinka kontrolek, i uciążliwy dźwięk pikania :/
    Wymieniłam przycisk, sterownik oraz silniczki (obydwie obudowy pęknięte)
    Wszystko pięknie ładnie chodzi ALE... Choinka jest dalej :/
    Z tym że wcześniej kontrolki (abs, esp, hamulec ((a i dodatkowo kontrolka od kierownicy)) świeciły ciągiem, teraz mrugają....
    Co może być powodem?
    Dzisiejsza próba podłączenia pod komputer nie powiodła się , dwa różne komputery nie połączyły się z autem (zdaniem mechanika może być przyczyną dzisiejsze odłączenie aku ) Jutro mam przyjść i ponownie sprawdzimy.
    Ale czy ktoś wie co może być powodem świecenia się tych kontrolek?
    Pozdrawiam
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Joanna_88 wrote:
    Ale czy ktoś wie co może być powodem świecenia się tych kontrolek?

    Czy na prawdę masz nadzieję, że jakakolwiek podpowiedź będzie rozsądna póki nie zrobisz diagnostyki.....
  • #3
    Joanna_88
    Level 2  
    Może po prostu ktoś miał już podobny przypadek i może podzielić się wiedzą??
    A możesz mi chociaż powiedzieć co może być powodem tego iż komputer nie połączył się z samochodem??
  • #4
    autoas
    Level 42  
    W tych autach każdy z modułów może powodować zakłócenie diagnostyki, świecenie kontrolek to też często brak komunikacji z modułami np. jak wyciągniesz wtyczkę z ABSu lub wyciągniesz bezpiecznik od niego to też świeci na tablicy ABS....piszesz "choinka" to znaczy taki piktogram choinki?....oczywiście żartuję, ale wybacz takie opisy nie mają nic wspólnego z opisem technicznym....tylko dobry elektronik ogarnie temat, więc nie zaprzątaj sobie głowy...
  • #5
    szymon198312
    Level 30  
    Nie chce się wierzyć, że nic się nie łączy. Z hamulcem sprawa jest prosta. Nawet jeśli wymieniłeś zaciski, to kontrolki nie zgasna jeśli nie usuniesz błędów. Zastanawia mnie tylko, jak to działa skoro nie udało się poloczyc z autem, a żeby wymienić choćby klocki z tyłu, to trzeba komputerem otworzyć zacisk. Możesz jakoś opisać jak to zostało zrobione?
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kto się Tobie podłączał pod komputer, bo chyba nie specjalista.... Teraz trzeba najpierw bezpieczniki wymienić, te co zostały spalone po fachowej wymianie.
  • #7
    MACIEK_M
    Level 29  
    napisał : szymon198312

    Quote:
    a żeby wymienić choćby klocki z tyłu, to trzeba komputerem otworzyć zacisk.


    Niekoniecznie, podobno wystarczy akumulator i w miarę ogarnięty (elektro)mechanik
  • #8
    bodzio012
    Level 33  
    Bez aku też się da, ale nie na temat, również uważam że człowiek który próbował zdiagnozować auto jest raczej bez pojęcia
  • #9
    szymon198312
    Level 30  
    Bo zaraz zrobicie z tego program "polak potrafi". Wiem ze można podłączyć 12 V pod silnik zacisku i otworzyć lub zamknąć, jak również można torksem chyba jak dobrze pamiętam zacisk otworzyć, ale jeśli takie metody się stosuje to nic dziwnego że jest problem po naprawie
  • #11
    Joanna_88
    Level 2  
    Błędy które wyskoczyły po podpięciu pod komputer:
    02546
    01423
    01642
    01279
    01042
    00778
    01087

    Auto nie było sprawdzane przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Wydaję mi się że stacja diagnostyczna jest odpowiednim miejscem (jestem w niemczech auto sprawdzali ''tutejsi'' mechanicy. (jest to również stacja diagnostyczna TUV)
    Panowie nic nie zrobili :/ błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?) i tyle się dowiedziałam...
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    T5
    Admin of Cars group
    Joanna_88 wrote:
    Błędy które wyskoczyły po podpięciu pod komputer:
    02546
    01423
    01642
    01279
    01042
    00778
    01087

    Auto nie było sprawdzane przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Wydaję mi się że stacja diagnostyczna jest odpowiednim miejscem (jestem w niemczech auto sprawdzali ''tutejsi'' mechanicy. (jest to również stacja diagnostyczna TUV)
    Panowie nic nie zrobili :/ błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?) i tyle się dowiedziałam...



    Ten temat to żart?
    Niemieckie auto, niemieccy mechanicy i nic?
    W Polsce średnio rozgarnięty elektromechanik zrobi to w 15minut.
  • #14
    kwok
    Level 39  
    Niemców przeraża ilość błędów większa niż 2 więc nie wiedzą od czego zacząć hehehe i stąd ten nowy soft, ale moim zdaniem jeśli to pomoże to niech wgrają i po robocie. Jeśli to nie pomoże to się w Niemczech nie płaci za robotę. Inna opcja - poszukać polskich mechaników albo jechać do polski. Ważna uwaga: za darmo nigdzie nie robią.
  • #15
    Joanna_88
    Level 2  
    Jak dla mnie to nie żart. Ale widzę ze administrator ma jakiś problem. Sama sobie z tym nie poradzę mechanicy tez nie , pytam Was jako rodaków o radę ale jak to z naszym narodem bywa ... tylko docinki. Mimo wszystko pozdrawiam i życzę udanego weekendu
  • #16
    T5
    Admin of Cars group
    Nie ma żadnych docinek, pracując tam wiele razy rozmawiałem z technikiem vw przez telefon jak był jakiś problem.
    Dlatego nie rozumiem w czym mają tam problem. Wystarczy sprawdzić zasilania modułu ABS i ponownie zakodować.
    15 min roboty.
    Joanna_88 wrote:
    Sama sobie z tym nie poradzę mechanicy tez nie
    Zostaje wizyta w serwisie VW.