Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 - Hamulec ręczny

Joanna_88 21 Sty 2016 18:25 1188 15
  • #1 21 Sty 2016 18:25
    Joanna_88
    Poziom 2  

    Witam. Mam pewien problem.
    Pewnego dnia przestał chodzić hamulec ręczny.
    Jak wiadomo... pojawiła się choinka kontrolek, i uciążliwy dźwięk pikania :/
    Wymieniłam przycisk, sterownik oraz silniczki (obydwie obudowy pęknięte)
    Wszystko pięknie ładnie chodzi ALE... Choinka jest dalej :/
    Z tym że wcześniej kontrolki (abs, esp, hamulec ((a i dodatkowo kontrolka od kierownicy)) świeciły ciągiem, teraz mrugają....
    Co może być powodem?
    Dzisiejsza próba podłączenia pod komputer nie powiodła się , dwa różne komputery nie połączyły się z autem (zdaniem mechanika może być przyczyną dzisiejsze odłączenie aku ) Jutro mam przyjść i ponownie sprawdzimy.
    Ale czy ktoś wie co może być powodem świecenia się tych kontrolek?
    Pozdrawiam

  • #2 21 Sty 2016 18:29
    autoas
    Poziom 41  

    Joanna_88 napisał:
    Ale czy ktoś wie co może być powodem świecenia się tych kontrolek?

    Czy na prawdę masz nadzieję, że jakakolwiek podpowiedź będzie rozsądna póki nie zrobisz diagnostyki.....

  • #3 21 Sty 2016 18:35
    Joanna_88
    Poziom 2  

    Może po prostu ktoś miał już podobny przypadek i może podzielić się wiedzą??
    A możesz mi chociaż powiedzieć co może być powodem tego iż komputer nie połączył się z samochodem??

  • #4 21 Sty 2016 18:54
    autoas
    Poziom 41  

    W tych autach każdy z modułów może powodować zakłócenie diagnostyki, świecenie kontrolek to też często brak komunikacji z modułami np. jak wyciągniesz wtyczkę z ABSu lub wyciągniesz bezpiecznik od niego to też świeci na tablicy ABS....piszesz "choinka" to znaczy taki piktogram choinki?....oczywiście żartuję, ale wybacz takie opisy nie mają nic wspólnego z opisem technicznym....tylko dobry elektronik ogarnie temat, więc nie zaprzątaj sobie głowy...

  • #5 21 Sty 2016 19:24
    szymon198312
    Poziom 29  

    Nie chce się wierzyć, że nic się nie łączy. Z hamulcem sprawa jest prosta. Nawet jeśli wymieniłeś zaciski, to kontrolki nie zgasna jeśli nie usuniesz błędów. Zastanawia mnie tylko, jak to działa skoro nie udało się poloczyc z autem, a żeby wymienić choćby klocki z tyłu, to trzeba komputerem otworzyć zacisk. Możesz jakoś opisać jak to zostało zrobione?

  • #6 21 Sty 2016 20:19
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kto się Tobie podłączał pod komputer, bo chyba nie specjalista.... Teraz trzeba najpierw bezpieczniki wymienić, te co zostały spalone po fachowej wymianie.

  • #7 21 Sty 2016 21:18
    MACIEK_M
    Poziom 27  

    napisał : szymon198312

    Cytat:
    a żeby wymienić choćby klocki z tyłu, to trzeba komputerem otworzyć zacisk.


    Niekoniecznie, podobno wystarczy akumulator i w miarę ogarnięty (elektro)mechanik

  • #8 21 Sty 2016 21:22
    bodzio012
    Poziom 31  

    Bez aku też się da, ale nie na temat, również uważam że człowiek który próbował zdiagnozować auto jest raczej bez pojęcia

  • #9 21 Sty 2016 21:40
    szymon198312
    Poziom 29  

    Bo zaraz zrobicie z tego program "polak potrafi". Wiem ze można podłączyć 12 V pod silnik zacisku i otworzyć lub zamknąć, jak również można torksem chyba jak dobrze pamiętam zacisk otworzyć, ale jeśli takie metody się stosuje to nic dziwnego że jest problem po naprawie

  • #10 21 Sty 2016 21:58
    autoas
    Poziom 41  

    Temat wyczerpany panowie....

  • #11 23 Sty 2016 13:51
    Joanna_88
    Poziom 2  

    Błędy które wyskoczyły po podpięciu pod komputer:
    02546
    01423
    01642
    01279
    01042
    00778
    01087

    Auto nie było sprawdzane przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Wydaję mi się że stacja diagnostyczna jest odpowiednim miejscem (jestem w niemczech auto sprawdzali ''tutejsi'' mechanicy. (jest to również stacja diagnostyczna TUV)
    Panowie nic nie zrobili :/ błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?) i tyle się dowiedziałam...

  • #12 23 Sty 2016 17:08
    Falubaz1

    Specjalista grupy V.A.G.

    Joanna_88 napisał:
    Wymieniłam przycisk, sterownik oraz silniczki (obydwie obudowy pęknięte)
    Joanna_88 napisał:
    błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?)
    Jedź tam gdzie wymieniałaś i niech poprawiają, za darmo przecież nie robią.

  • #13 23 Sty 2016 18:29
    T5
    Moderator Samochody

    Joanna_88 napisał:
    Błędy które wyskoczyły po podpięciu pod komputer:
    02546
    01423
    01642
    01279
    01042
    00778
    01087

    Auto nie było sprawdzane przez kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Wydaję mi się że stacja diagnostyczna jest odpowiednim miejscem (jestem w niemczech auto sprawdzali ''tutejsi'' mechanicy. (jest to również stacja diagnostyczna TUV)
    Panowie nic nie zrobili :/ błędów ich zdaniem nie da się wykasować trzeba wgrać nowy system (?) oprogramowanie (?) i tyle się dowiedziałam...



    Ten temat to żart?
    Niemieckie auto, niemieccy mechanicy i nic?
    W Polsce średnio rozgarnięty elektromechanik zrobi to w 15minut.

  • #14 23 Sty 2016 18:37
    kwok
    Poziom 38  

    Niemców przeraża ilość błędów większa niż 2 więc nie wiedzą od czego zacząć hehehe i stąd ten nowy soft, ale moim zdaniem jeśli to pomoże to niech wgrają i po robocie. Jeśli to nie pomoże to się w Niemczech nie płaci za robotę. Inna opcja - poszukać polskich mechaników albo jechać do polski. Ważna uwaga: za darmo nigdzie nie robią.

  • #15 23 Sty 2016 21:59
    Joanna_88
    Poziom 2  

    Jak dla mnie to nie żart. Ale widzę ze administrator ma jakiś problem. Sama sobie z tym nie poradzę mechanicy tez nie , pytam Was jako rodaków o radę ale jak to z naszym narodem bywa ... tylko docinki. Mimo wszystko pozdrawiam i życzę udanego weekendu

  • #16 23 Sty 2016 22:01
    T5
    Moderator Samochody

    Nie ma żadnych docinek, pracując tam wiele razy rozmawiałem z technikiem vw przez telefon jak był jakiś problem.
    Dlatego nie rozumiem w czym mają tam problem. Wystarczy sprawdzić zasilania modułu ABS i ponownie zakodować.
    15 min roboty.

    Joanna_88 napisał:
    Sama sobie z tym nie poradzę mechanicy tez nie
    Zostaje wizyta w serwisie VW.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME