Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

subaru legacy - dziwne zachowanie obrotow

kana23 22 Jan 2016 08:38 2781 23
  • #1
    kana23
    Level 11  
    Witam. Mam problem z legacy 2.5 sohc rok 2004. Instalacja lpg od 5 lat. Jakieś 100k km przebiegu na lpg. Niedawno regulacja luzów zaworowych i nowe mapowanie które trochę pomogło. Auta czasem ( niezależnie od temperatury silnika) auto dojeżdżając do skrzyżowania przygasnie. Na benzynie nie zauważyłem problemu. Czy może to być wina jakiegoś czujnika? Po wpieciu w komputer nie ma żadnych błędów. Co sprawdzić jeszcze?
  • #2
    sebap
    Level 41  
    Napisał byś chociaż jaka instalacja. Filtry kiedy zmieniane?
  • #3
    kana23
    Level 11  
    Filtry swieze. Instalacja landi renzo wtryski med czarne
  • #4
    sebap
    Level 41  
    Medy niedomagają. To drogie wtryski ale nie bezawaryjne.
  • #5
    kana23
    Level 11  
    Mogę je jakoś sprawdzić zanim wymienię? Komputer nie pokazuje żadnych błędów
    Ewentualnie jaki zastosowac zamiennik wtryskow?
  • #6
    sebap
    Level 41  
    Ciężko z wymianą. Med lub Matrix. Ale nie wymieniaj od razu tylko do kumatego gazownika jedź.
  • #7
    kana23
    Level 11  
    Byłem w autoryzowanym serwisie landi renzo. Gazownik nie wspomniał nic o wtryskach ze słabe.
    Zauważyłem że przy wpieciu w komp benzyny widzę że sonda lambda działa. Przy wpieciu w komp lpg nie widzę jej działania. Zielony pasek stoi w miejscu i pokazuje 0.49V
  • Helpful post
    #8
    sebap
    Level 41  
    Widocznie nie podłączona. Skoro fachowiec nie wie nic o awariach Medów to albo ściemnia albo nie fachowiec.
  • #9
    kana23
    Level 11  
    Mogę sprawdzić je sam przed wizytą w serwisie?
  • Helpful post
    #10
    sebap
    Level 41  
    Sam raczej nic nie zdziałasz.
    Co masz na myśli pisząc serwis?
  • #11
    kana23
    Level 11  
    Ok, dzięki za pomoc. Czy polecisz jakiś zakład w okolicach Krakowa lub w stronę południa od krk? Może być na PW
  • #12
    gregor0819
    Level 18  
    Umyj przepustnice,typowy objaw w subaru.kup spray do czyszczenia gaznikow/przeoustnic i przemyj
  • #13
    kana23
    Level 11  
    Wyciagac przepustnice czy psikac do dolotu?
  • #14
    sebap
    Level 41  
    Czyszczenie przepustnicy polega na jej demontażu i wymyciu, ewentualna późniejsza adaptacja. To nie odpalanie żeby psikać w dolot.
  • #15
    lechtak
    Level 11  
    Kupujesz CARB-MEDIC i na odpalony silniku otwierasz przepustnice i walisz do niej carbem, zamykasz przepustnice i nadal psikasz ( psikaj z przerwami tak by silnik sie nie zadusił) Nie zapomnij napsikać do kanału by-pas ( biegu jałowego). Możesz też na zgaszonym silniku ale upaprasz wszystko dookoła.
    UWAŻAJ na spaliny są bardzo duszące!

    Po zabiegu wyłącz silnik i zasilanie, uruchom silnik na 10-20 minut, mogą być podwyższone obroty b.jałowego, jeżeli jest regulacja obrotów to wykonaj kalibracje.

    Miłej zabawy.
  • #16
    kana23
    Level 11  
    Carb medic koniecznie czy moze byc inny zmywacz? Zdjac caly dolot i psikac na przepustnice czy bez demontowania?
  • #17
    lechtak
    Level 11  
    Jeżeli ma być dobrze wyczyszczony to tylko carb. Bezpośrednio do przepustnicy i w otwór by-pass
  • #18
    kana23
    Level 11  
    Wyczyscilem przepustnice. Po krotkich obserwacjach auto nie gasnie ale przy dojeżdżaniu do skrzyżowania wolno obniża obroty z wyraźną przerwą na 1500 obrotach. Co Panowie na to?
  • #19
    lechtak
    Level 11  
    Tak ma być, centrala nauczy sie nowych ustawień i powinno być dobrze
  • #20
    kana23
    Level 11  
    Niestety nie nauczyła się. Auto znowu zgasło choć przez chwile było dobrze.
  • #21
    sebap
    Level 41  
    Czekałem na taki koniec. Powtarzam. Kumaty gazownik. To cię ratuje.
  • #22
    kana23
    Level 11  
    Niestety nie nauczyła się. Auto znowu zgasło choć przez chwile było dobrze.
  • #23
    lechtak
    Level 11  
    Zostaje kalibracja gazu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Przyznam ze nie przeczytałem dokładnie, myślałem ze chodzi o problem na benzynie i gazie. Czyszczenie nie zaszkodzi, zostaje kalibracja gazu.
  • #24
    kana23
    Level 11  
    Sebap miał rację od początku, nowe wtryski i wszystko wraca do normy.