Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłaczenie silnika od wycieraczek lewo-prawo.

adrianek53 22 Sty 2016 11:27 3543 34
  • #1 22 Sty 2016 11:27
    adrianek53
    Poziom 10  

Witam wszystkich. Mam problem z podłączeniem silnika od wycieraczek tak żeby były dwa przyciski NO i jeden NC. Jestem w tym temacie zielony. Szukałem i są niby jakieś schematy ale słabo dla mnie zrozumiałe. Chciałbym najlepiej zrobić to na przekaźnikach, tylko jakich? Mam zwykłe samochodowe zwierne ale działa tylko podtrzymanie a silnika nie ma gdzie podłączyć do tego. Mile widziane jakieś proste schematy. Silnik ma 12v i 7A. Pozdrawiam.

0 29
  • Relpol
  • #2 22 Sty 2016 11:30
    kryststgpom
    Poziom 25  

Opisz dokładnie jak to ma działać.
    Ma być przycisk start i przycisk stop?
    O co chodzi z tymi kierunkami lewo prawo, jak mają być przełączane?

1
  • #3 22 Sty 2016 11:48
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

Przekaźniki samochodowe będą dobre. Musisz dokładniej opisać jak to ma działać, jaki przełącznik itd.

0
  • #4 22 Sty 2016 12:05
    adrianek53
    Poziom 10  

Musi działać to tak:

Wciskam przycisk NO (lewo) silnik kręci w lewo
    Wciskam przycisk NC (stop) silnik zatrzymuje się
    Wciskam przycisk NO (prawo) silnik kreci w prawo

Chodzi o to żeby nie trzymać cały czas przycisku tylko wcisnąć i kręci. Cos takiego jak na tym filmie tylko, że przyciski bez podświetlenia: http://m.youtube.com/watch?v=fpa3cQZ9yBg

0
  • #5 22 Sty 2016 13:28
    WędkarzStoLica
    Poziom 30  

A nie może to być np. przełącznik hebelkowy 3 pozycyjny? Zamiast przycisków.
    Wtedy układ będzie prosty i do zrobienia na przekaźnikach samochodowych.

0
  • Relpol
  • #6 22 Sty 2016 14:23
    Radzio M.
    Poziom 32  

adrianek53 napisał:
    Musi działać to tak: