Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 900 - Temperatura silnika na postoju rośnie zbyt znacznie.

ToJestNick 24 Sty 2016 20:06 7128 49
  • #31
    A.Gieronimo
    Poziom 35  
    No to jest od ssania a w sprawie korozji poczytaj o inhibitorach korozji.
  • Testo
  • #32
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Poczytałem i stwierdziłem, że są dosyć drogie no i prawdopodobnie po ich użyciu musiałbym lakierować?
  • Testo
  • #33
    A.Gieronimo
    Poziom 35  
    Ze względów estetycznych - tak, niektóre środki wiążą rdzę w twardą nieprzepuszczalną skorupę i nie ma konieczności malowania tego, tworzy się coś w rodzaju polimeru. Nie mogę teraz znaleźć tego świństwa, widziałem je w akcji, po pomalowaniu czernieje razem z rdzą i nabiera twardości coś ala farba olejna, może ktoś kojarzy ten środek :?:, ten konkretny na prawdę działa , widziałem co zrobił z z dziurawą blachą ;) i później tak jeździło i jeździło w czarne łatki... bez pomalowania lakierem ;p
    No i znalazłem http://www.klakiernik.pl/pl/p/Srodek-DINITROL...y-rdze-CONVERUST-EPOXY-RC900-spray-400-ml/178
    Wedle opisu pasuje, "czarna, nieprzepuszczana warstwa" , i serio, rdza robi się twarda jakby ją żywicą epoksydową ktoś zalał ;) - tyle że czarne w efekcie.
  • #34
    RAFAŁ D
    Poziom 9  
    Jeśli na postoju jest dobrze a po jeździe w czasie zatrzymania rośnie temperatura może świadczyć o zapchanych elementach w chłodnicy
  • #35
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Obecnie jeździć nie mogę ponieważ pękł mi tłumik no i ciężko nim wyjechać na ulicę...

    Temperaturę już opanowałem trzyma doskonale góra 90 stopni z hakiem :)

    Natomiast mam nowy problem. Dzisiaj odwilż, założyłem sobie licznik z wersji Sporting (z obrotomierzem), ale co mnie zdziwiło:
    -Nie gaśnie mi kontrolka ssania i Code nawet po wciśnięciu dźwigni, dopiero jak nią ruszam to miga i gaśnie.
    -Nie działa mi kontrolka przeciwmgielnych.
    -Brak jest połowy podświetlenia licznika (żarówki sprawne).
    -Auto ciężej odpala.
    -Nie działa wskaźnik temperatury.


    Ma to jakieś powiązanie ze zmianą licznika czy szukać usterki w obrębie układu zapłonowego silnika a uszkodzenia podświetlenia szukać w kablach?

    Filmik jak auto teraz odpala:


    Link
  • #37
    ToJestNick
    Poziom 29  
    W samochodzie był wcześniej wskaźnik wskazówkowy więc na logikę temperaturę powinno pokazywać.

    Akumulator jest nowy, więc pozostają jedynie masy do sprawdzenia...
  • #38
    A.Gieronimo
    Poziom 35  
    To że jest nowy nie znaczy że naładowany, bawisz się tym autem , palisz i gasisz a nie ma kiedy się naładować, masy i tak sprawdź - najlepiej odkręcić, druciakiem przelecieć miejsce styku i dopiero przykręcać, klemy też do przeglądu (mocowanie przewodów do klem też), małym prądem (2-3A) możesz akku kilka godzin popieścić w między czasie.
  • #39
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Akumulator ma napięcie 12,80V a podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 12.1V więc chyba nie jest słaby. Auto od jutra będzie służyło do jazdy codziennej, więc się doładuje. Klemy są w 100% fabryczne więc mocowanie przewodów do nich na pewno jest dobre :)

    Aby naładować akumulator muszę go wyciągnąć... Więc cóż, idę to zrobić :)
  • #40
    A.Gieronimo
    Poziom 35  
    Masa między silnikiem a budą. :!:
  • #41
    tzok
    Moderator Samochody
    ToJestNick napisał:
    Akumulator ma napięcie 12,80V a podczas kręcenia rozrusznikiem spada do 12.1V
    Jeśli to są pomiary na akumulatorze, to jest problem, bo powinno spadać dużo bardziej... nie spada na akumulatorze, czyli spada na połączeniach, co ogranicza prąd pobierany z akumulatora.
  • #43
    A.Gieronimo
    Poziom 35  
    Przy słabej masie nie tylko nie ma prądu dla rozrusznika ale i iskra jest słabsza i czujniki mogą głupoty pokazywać. Podstawy się kłaniają a nie tjuning licznika ;)
  • #44
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Masy poprawione, wszystkie, oraz większość przewodów poodkręcana, poczyszczona szczotką drucianą i dokręcona :D Auto znów pali na dotyk.

    Byłem też u znajomego wspawać nową złączkę elastyczną w wydech, szybko poszło bo może 15minut roboty, a auto o wiele wiele cichsze :) A spaw jak fabryczny.

    Wkrótce wymiana progów! Bo są zgniłe... Koszt roboty to koszt progów+80zł robocizna.

    Łapa skrzyni również jest do wymiany, gdyż pochodzi z całkiem innego samochodu, ktoś zwyczajnie wywiercił w niej dziury i przykręcił.
    Ogółem zauważyłem dziwną rzecz.
    Podczas jazdy wskaźnik temperatury wskazuje 50/60 stopni. A gdy stanę i zgaszę silnik, a potem go odpalę po dwóch minutach- pokazuje 90 stopni. Potrafi to ktoś logicznie wyjaśnić?
  • Pomocny post
    #45
    sandamiano
    Poziom 29  
    ToJestNick napisał:

    Podczas jazdy wskaźnik temperatury wskazuje 50/60 stopni. A gdy stanę i zgaszę silnik, a potem go odpalę po dwóch minutach- pokazuje 90 stopni. Potrafi to ktoś logicznie wyjaśnić?

    Sprawdź termostat. Powinno wskazywać około 80 stopni. Jeśli zgasisz silnik to płyn przestaje krążyć, silnik, głowica rozgrzana to jak piec CO w którym pompa stanęła. Siłą rzeczy i prawami fizyki ciecz się ogrzewa a w głowicy jest czujnik temperatury który podaje temperaturę na wskaźnik. Zapewne jak odpalisz to za chwilę masz 50 stopni
  • #46
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Termostat nowy i sprawny, na postoju otwiera się przy około 95stopni na wskaźniku. Podczas jazdy temperatura w ogóle nie rośnie powyżej 70 stopni, dopiero na postoju idzie w górę lub po zgaszeniu silnika. Chwilę po odpaleniu opada. Termostat cały czas jest otwarty bo wąż jest ciepły.
  • #47
    tzok
    Moderator Samochody
    ToJestNick napisał:
    Podczas jazdy temperatura w ogóle nie rośnie powyżej 70 stopni
    ToJestNick napisał:
    Termostat cały czas jest otwarty bo wąż jest ciepły.
    To się mi się tu nie zgadza... skoro temperatura nie przekracza 70*C to termostat powinien się przymknąć... a że jest nowy, to nie znaczy, że jest sprawny. Zwłaszcza w zamiennikach to czasem jest tak, że 1 na 10 działa prawidłowo.
  • #48
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Na postoju po odpaleniu silnika ciepły jest zbiornik wyrównawczy i przewody nagrzewnicy, gruby wąż idący od termostatu do chłodnicy robi się gorący przy około 95 stopni, a po ruszeniu z miejsca i ujechaniu może kilometra spada do raptem 70 i już tak się utrzymuje. Po zatrzymaniu auta i postaniu chwilę rośnie do 90 stopni. Po zgaszeniu silnika również za chwilę rośnie do góry. Znów termostat do wymiany?
  • #50
    ToJestNick
    Poziom 29  
    Jakiej marki wręcz polecacie? Obecnie jest CALORSTAT czy jakoś tak.