Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek

22 Sty 2016 17:35 5625 9
  • Pomocny dla użytkowników
    Odkurzacz Karcher WD5.400. Nie działa silnik. Prawdopodobnie trzeba wymienić szczotki. Silnik wygląda na nierozbieralny. Czy ktoś wie jak sobie z tym poradzić?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Specjalista AGD
    Silnik owszem od strony turbiny nierozbieralny, ale do szczotek idzie się dostać, po zdjęciu "całej" białej góry i wcześniejszym wyciśnięciu czerwonego wentylatora.
    Silnik podłączony na krótko na innym niż oryginalny przewód rozumiem ?
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny dla użytkowników
    Odkurzacz zaskakiwał na ułamek sekundy gdy nim się mocno wstrząsnęło, tzn. nawet nie wszedł na większe obroty. Kabel zasilający odłączyłem od silnika (jest złącze) i sprawdziłem jego ciągłość. Na samych zaciskach silnika jest przerwa.
    Ten czerwony wentylator w jaki sposób zdjąć aby go nie połamać i jak go potem zamontować? Czy to jest tylko na wcisk?
  • Pomocny dla użytkowników
    Nie mam tego odkurzacza w domu. Postaram się zrobić próbę "na krótko". Z tego co mogę dojrzeć bez rozbierania (jest pewien luz w obu częściach tej białej obudowy) szczotki wyglądają na długie i sprężyny też mocno napinają. Nie widzę jednak ich miejsca styku z komutatorem.
  • Pomocny dla użytkowników
    Wszystko się dziś wyjaśniło. Miałem taki sam luz o którym pisze w podobnym temacie marc07.
    marc07 napisał:

    Na zdjęciach zaznaczyłem strzałkami klipsy które prawdopodobnie w jakiś sposób są wciskane...tego właśnie nie wiem do końca i proszę Was o informację w tej sprawie. Dodatkowo obie części obudowy z których się on składa mają pewien luz (ok 5mm wzdłuż osi silnika) który być może ma wpływ na to że praca jego jest przerywana.
    Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek



    Wykorzystując ten luz wstrząsnąłem zdecydowanym ruchem cały silnik, raz, drugi i bodajże za trzecim zeskoczył ten wiatraczek i wyjąłem cały wirnik. Od razu widziałem, że to nie o szczotki chodziło. Do mosiężnych obudów szczotek dotykać powinny dwie blaszki mosiężne (takie wygięte sprężynki). Jedna z nich się nieco upaliła i nie sięga do wspomnianej obudowy. To cały powód niedziałania silnika. Te blaszki stykowe wyczyściłem jak i miejsca do których dotykały (na obudowach szczotek). Mimo tego jeszcze nie mam przejścia. Mierząc miernikiem na obudowach szczotek przejście przez wirnik jest.
    Moje pytanie co można zrobić w tej sytuacji i czy potem złożyć go tak jak był czy ten luz był celowy? Jedynym mocowaniem silnika (wirnika) pozostanie czerwony wentylator no i ewentualnie dociśnięcie go w obudowie po skręceniu odkurzacza.

    Załączam swoje zdjęcia.

    Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek

    Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek

    Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek

    Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek

    Odkurzacz Karcher WD 5.400 - Wymiana szczotek

    W innym temacie, w podobnym silniku była mowa o sklejonych obydwu częściach obudowy silnika. Domyślam się, że ten klej puścił i trzeba po uruchomieniu silnika ponownie te części skleić ze sobą. Jaki klej byłby to tego celu odpowiedni?
    Coś mi się wydaje, że producent skleja ten silnik "pro forma", bo z tego co widać są to ilości znikome. Potem na swoim miejscu silnik i tak jest mocno dociśnięty.
  • Specjalista AGD
    Taka jednorazówka, że aż strach patrzeć...
    Może wystarczy podgięcie tych styków i porządne złożenie silnika ?
    Inna myśl to dolutować drut miedziany na stałe do szczotkotrzymacza i do styku, jedno i drugie będzie się ładnie lutowało i porządnie złożyć silnik. Te białe tworzywo jest dosyć kruche, ale może oprócz kleju spróbować nawiercić te "łapki" trzmyające w całości silnik i wkręcić w nie wkręt używając odpowiedniego kleju... Wszystko prowizorka, ale co zrobić.
  • Pomocny dla użytkowników
    Tego kleju najpierw w ogóle nie widziałem jednak po dokładnych oględzinach okazało się, że były jego niewielkie ilości pod spodem, w miejscach gdzie widać te pasujące elementy (otwór i trzpień). Jak pisałem wcześniej, nie tylko ja miałem taki luz rzędu 5 mm. Jak klej puścił, to taki właśnie był efekt. Wirnik trzymał się tylko na małym wiatraczku. Nie dość, że styki sprężyste go podnosiły to jeszcze ta podkładka sprężysta nad łożyskiem. Dlatego odkurzacz czasem się wyłączał. Jeden styk bardziej ucierpiał. Teraz gdy podgiąłem te styki, to przejście jest (po dociśnięciu całości).
    Wydaje mi się, że ten klej producent daje "pro forma", bo silnik i tak w obudowie jest mocno dociśnięty. W wyniku drgań całości jednak jak widać puszcza. Gdyby producent dał 4 wkręty, to byłoby lepiej. Widać zrobili jak chcieli.

    Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]:

    dzi_dziuś napisał:

    Inna myśl to dolutować drut miedziany na stałe do szczotkotrzymacza i do styku, jedno i drugie będzie się ładnie lutowało i porządnie złożyć silnik.

    Popatrzyłem pod tym kątem na silnik i faktycznie z tym przewodem to będzie dobre rozwiązanie. Samo złożenie takiej "samoróbki" byłoby trochę kłopotliwe i co z ewentualnym zapasem drutu. Wymyśliłem zatem takie rozwiązanie, że dolutuję po dwa kabelki na stronę i po złożeniu silnika skrócę je na minimum i polutuję. W razie demontażu najpierw będę musiał rozlutować te złączenia. Szkoda, że nie ma dojścia do szczotkotrzymacza, bo bezpośrednio do niego bym lutował (po złożeniu silnika), a tak zrobię jak napisałem.
  • Specjalista AGD
    Można też wywiercić otwór z boku silnika na wysokości styku (widać, że jest tam sporo miejsca) i nim wyprowadzić dwa przewody, później je lutując i zabezpieczając przy samej obudowie.
  • Pomocny dla użytkowników
    Zrobiłem jak radziłeś i wszystko elegancko działa. :D