Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos - Ogrzewanie

22 Jan 2016 17:43 1200 10
  • Level 6  
    Witam.
    Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Daewoo Lanos.
    Chciałbym się dowiedzieć do czego służy konkretnie przy panelu sterowania nadmuchem, pod przełącznikiem którym się włącza dmuchawę znajduje się takie przesuwanie prawo-lewo. Z tego co wiem to jest to jakiś obieg zewnętrzny lub zamknięty,(w poprzednim aucie tego nie miałem i nie wiem do czego to służy).
    Jak to ma być ustawione żeby auto lepiej grzało, w aucie było cieplej ? .
  • Level 31  
    W prawo obieg zamknięty, czyli zaciąga powietrze ze środka - te cieplejsze, a co za tym idzie ogrzewanie lepiej grzeje.
  • Level 18  
    Obieg wewnętrzny służy do włączenia obiegu wewnętrznego
    czyli zamykamy dopływ powietrza z zewnątrz.
    Ogrzewania może być lepsze na wewnętrznym ale będą parować szyby.
    Ja generalnie nigdy nie używam wewnętrznego, chyba że coś śmierdzi na zewnątrz :-)
  • Level 31  
    W obiegu wewnętrznym dmuchawa pobiera powietrze z wnętrza samochodu, krąży w obiegu zamkniętym więc szybciej się nagrzewa i silnik i wnętrze. Wadą jest to że parują szyby, zależnie od tego ile jest wilgoci w środku. Rano można na wewnętrznym obiegu szybciej nagrzać a później zewnętrzny włączyć.
  • Level 6  
    Spytam się jeszcze ,a dlaczego na obiegu wewnętrznym parują szyby, a na obiegu zewnętrznym nie parują.
  • Level 31  
    Bo podgrzewasz to co wilgotne w aucie ,albo naniesiony śnieg,to paruje i przez dmuchawę rzucasz na zimne szyby. Powietrze na zewnątrz jest suche,zwłaszcza w mróz.
  • Level 43  
    Podgrzewasz suche zimne powietrze z zewnątrz tak jak przy klimatyzacji.
  • Level 31  
    No i jeszcze samo oddychanie powoduje powstawanie pary która się skrapla na szybach jeśli jest obieg wewnętrzny.
  • Level 6  
    Czyli wszystko załapałem, jeśli chcę mieć cieplej w aucie mam mieć ustawiony obieg wewnętrzny, a jeśli mi parują szyby to obieg zewnętrzny.
  • Level 31  
    Nie do końca. Sprawne ogrzewanie działa na tyle dobrze że przy obiegu zewn. i tepm. mocno minusowej, grzeje bardzo dobrze i wystarczająco, można na waleta jeździć.

    Obieg wewnętrzny to np. po to żeby nie zaciągać spalin z ciężarówki czy autobusu, czy innej (cenzrura) która truje powietrze.
  • Level 31  
    WędkarzStoLica wrote:
    Nie do końca. Sprawne ogrzewanie działa na tyle dobrze że przy obiegu zewn. i tepm. mocno minusowej, grzeje bardzo dobrze i wystarczająco, można na waleta jeździć.

    Obieg wewnętrzny to np. po to żeby nie zaciągać spalin z ciężarówki czy autobusu, czy innej (cenzrura) która truje powietrze.

    Masz rację, ale jednak szybciej nagrzejesz jak wpada do nagrzewnicy powietrze o temp. 0st czy +5st C a na zewnątrz jest -20 st C. Po paru kilometrach to już bez różnicy.
    Ja zauważyłem zjawisko że na obiegu wewnętrznym czuję jakby zimniej było, jadąc już rozgrzanym autem. Prawdopodobnie wilgotne powietrze sprawia że odczuwa się niższą temperaturę niż jest w rzeczywistości.