Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos - Ogrzewanie

barany73 22 Sty 2016 17:43 780 10
  • #1 22 Sty 2016 17:43
    barany73
    Poziom 5  

    Witam.
    Od niedawna jestem posiadaczem samochodu Daewoo Lanos.
    Chciałbym się dowiedzieć do czego służy konkretnie przy panelu sterowania nadmuchem, pod przełącznikiem którym się włącza dmuchawę znajduje się takie przesuwanie prawo-lewo. Z tego co wiem to jest to jakiś obieg zewnętrzny lub zamknięty,(w poprzednim aucie tego nie miałem i nie wiem do czego to służy).
    Jak to ma być ustawione żeby auto lepiej grzało, w aucie było cieplej ? .

  • #2 22 Sty 2016 17:50
    WędkarzStoLica
    Poziom 28  

    W prawo obieg zamknięty, czyli zaciąga powietrze ze środka - te cieplejsze, a co za tym idzie ogrzewanie lepiej grzeje.

  • #3 22 Sty 2016 17:52
    adamblonsky 2012
    Poziom 18  

    Obieg wewnętrzny służy do włączenia obiegu wewnętrznego
    czyli zamykamy dopływ powietrza z zewnątrz.
    Ogrzewania może być lepsze na wewnętrznym ale będą parować szyby.
    Ja generalnie nigdy nie używam wewnętrznego, chyba że coś śmierdzi na zewnątrz :-)

  • #4 22 Sty 2016 17:53
    abart64
    Poziom 25  

    W obiegu wewnętrznym dmuchawa pobiera powietrze z wnętrza samochodu, krąży w obiegu zamkniętym więc szybciej się nagrzewa i silnik i wnętrze. Wadą jest to że parują szyby, zależnie od tego ile jest wilgoci w środku. Rano można na wewnętrznym obiegu szybciej nagrzać a później zewnętrzny włączyć.

  • #5 22 Sty 2016 18:00
    barany73
    Poziom 5  

    Spytam się jeszcze ,a dlaczego na obiegu wewnętrznym parują szyby, a na obiegu zewnętrznym nie parują.

  • #6 22 Sty 2016 18:04
    abart64
    Poziom 25  

    Bo podgrzewasz to co wilgotne w aucie ,albo naniesiony śnieg,to paruje i przez dmuchawę rzucasz na zimne szyby. Powietrze na zewnątrz jest suche,zwłaszcza w mróz.

  • #7 22 Sty 2016 18:06
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Podgrzewasz suche zimne powietrze z zewnątrz tak jak przy klimatyzacji.

  • #8 22 Sty 2016 18:08
    abart64
    Poziom 25  

    No i jeszcze samo oddychanie powoduje powstawanie pary która się skrapla na szybach jeśli jest obieg wewnętrzny.

  • #9 22 Sty 2016 18:19
    barany73
    Poziom 5  

    Czyli wszystko załapałem, jeśli chcę mieć cieplej w aucie mam mieć ustawiony obieg wewnętrzny, a jeśli mi parują szyby to obieg zewnętrzny.

  • #10 22 Sty 2016 18:33
    WędkarzStoLica
    Poziom 28  

    Nie do końca. Sprawne ogrzewanie działa na tyle dobrze że przy obiegu zewn. i tepm. mocno minusowej, grzeje bardzo dobrze i wystarczająco, można na waleta jeździć.

    Obieg wewnętrzny to np. po to żeby nie zaciągać spalin z ciężarówki czy autobusu, czy innej (cenzrura) która truje powietrze.

  • #11 22 Sty 2016 18:42
    abart64
    Poziom 25  

    WędkarzStoLica napisał:
    Nie do końca. Sprawne ogrzewanie działa na tyle dobrze że przy obiegu zewn. i tepm. mocno minusowej, grzeje bardzo dobrze i wystarczająco, można na waleta jeździć.

    Obieg wewnętrzny to np. po to żeby nie zaciągać spalin z ciężarówki czy autobusu, czy innej (cenzrura) która truje powietrze.

    Masz rację, ale jednak szybciej nagrzejesz jak wpada do nagrzewnicy powietrze o temp. 0st czy +5st C a na zewnątrz jest -20 st C. Po paru kilometrach to już bez różnicy.
    Ja zauważyłem zjawisko że na obiegu wewnętrznym czuję jakby zimniej było, jadąc już rozgrzanym autem. Prawdopodobnie wilgotne powietrze sprawia że odczuwa się niższą temperaturę niż jest w rzeczywistości.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME