Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ładowanie pakietu NICD 7,2 1800mAh zasilaczem

23 Jan 2016 09:36 1698 21
  • Level 12  
    Witam

    Posiadam pakiet pakiet jak w temacie - czy można go naładować z zasilaczy sieciowych - np od routera lub innych urządzeń. Wczoraj podłączyłem ten pakiet do zasilacza (AC Adapter) Output: 12V 0,41A - ładował przez godzinę - sprawdziłem napięcie baterii - z 6.5V zwiększyło się do 8,4. Po podłączeniu do samochodu RC zaczął działać układ sterowania ale silnik nie miał wystarczającej mocy żeby obrócić kołami (zasilacz się delikatnie rozgrzał podczas ładowania, pakiet wcale). Zachęcony podłączyłem znowu i tak pewnie chodził ok 6h - ale trochę się dziwiłem że ładowarka się nie rozgrzewa i pakiet też nie.

    Rano sprawdziłem - zasilacz po podłączeniu do sieci miał na wyjściu 5V zamiast 12 a pakiet zamiast wcześniejszych 8.4 tylko 5.6

    Mam w domu większy zasilacz (cięższy) z Tesco do ładowarki "paluszków" 1,5V - Tesco AD/DC model 220125 - 13W 12V 500mA 6VA. Sprawdziłem jakie napięcie ma po podłączeniu do sieci - 18V - czy tak ma być - oba identyczne zasilacze mają 18V bez obciążenia. Nie wiem jak domowym sposobem sprawdzić czy jest stabilizowany a to chyba takim powinno się ładować.

    Czy mogę podłączyć taki pakiet do tego zasilacza. Wiem że ładować powinno się prądem 1/10V ale można i 1A.

    Pakiet jest stary i chcę go wykorzystać żeby sprawdzić Model RC. Potem i tak pewnie zakupię IMAX b6 + nowe pakiety LI-PO - jeżeli będą współpracować z regulatorem HSP SP-03018.

    Dzięki za podpowiedzi.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 31  
    12V ładowarką chcesz ładować pakiet 7.2V? Chyba nie jest to dobry pomysł.
  • Helpful post
    Level 35  
    Podłącz na kilka minut do tego model 220125, jeśli ma cokolwiek działać to będzie działać po kilku minutach ładowania, uważaj na temperaturę zasilacza bo będzie przeciążony. Ale zaczynam mieć obawy czy któreś ogniwo nie jest zwarte, zmierz napięcie po minucie ładowania, powinno być ok 8V.

    Quote:
    12V ładowarką chcesz ładować pakiet 7.2V? Chyba nie jest to dobry pomysł.


    Owszem przeciąży ładowarkę na chwilę, ale transformator wytrzyma te 2-3 minuty, akumulatorom to wszystko jedno, za niska wydajność prądowa ładowarki żeby im zrobić QQ.
  • Level 12  
    Podłączone. Po 4 min temp baterii normal, zasilacza w najgorętszym miejscu - 35st.
    Napięcie podczas ładowania 8,79V
    Czy można zmierzyć zwykłym miernikiem - w szeregu ile amperów idzie podczas ładowania - wystarczy wpiąć go w szereg ??
  • Helpful post
    Level 35  
    Nie ma sensu dłużej męczyć zasilacza, po 10 minutach auto powinno jechać, ujedzie od ściany do ściany ale powinien. Prąd będzie jakieś 700-800mA ;) możesz w szereg wsadzić amperomierz - tylko po co , to układ eksperymentalny, albo auto pojedzie albo nie, jeśli nie pojedzie to możesz zmierzyć prąd zwarcia ogniw (na zakresie 10A !) szybko i sprawnie (1-3s), uwaga bo prąd może przekroczyć 10A :!: (4-5C) , to nam da pełny wgląd w sytuację.
  • Helpful post
    Level 35  
    Spalisz zasilacz w ten sposób, nie w kilka minut ale w pół godziny to już wielce prawdopodobne. Zabezpieczenie w zasilaczu jest "jednorazowe" ;) więc go zepsujesz jak się nagrzeje do tej temperatury. Nie przeginaj pały, miałeś sprawdzić auto a nie szybkość jazdy straży pożarnej.
  • Level 35  
    Ładowanie zasilaczem to w ogóle zły pomysł, miałeś sprawdzić auto a nie je ładować do pełna. Do ładowania potrzeba ograniczenia prądu i napięcia końcowego.
  • Level 12  
    Ok - samochód działa. Po odłączeniu - bateria ma 8,4V - podłączyłem - układ kierowniczy działa.

    Jazda do przodu - silnik próbuje ale nie rusza - przy dłuższym przytrzymaniu z silnik zaczął dymić (oczywiście 0.5s) - podnosząc samochód kręci kołami. Jazda do tyłu - o dziwo łatwiej - nawet podjechał 1 metr, po podniesieniu samochodu dość mocno rozkręcał koła.

    Po takiej "jeździe" napięcie na baterii to 7,8V

    Czy imax b6 80-90W będzie dobrym wyborem??
  • Level 35  
    Pewnie że będzie, czym ją w domu zasilisz ? masz prostownik samochodowy na zbyciu ? albo zasilacz 12V kilka A ?
    Co z tym dymiącym silnikiem ??
  • Level 12  
    Silnik zadymił delikatnie jak trzymałem dłużej - jak już kręcił kołami i się chłodził to wszystko było dobrze.
    Mam prostownik BNW 12/6-T 12V 6A max - czy tym można zasilić taką ładowarkę ?? Planowałem kupić z zasilaczem:

    http://allegro.pl/imax-b6-zasilacz-profi-6a-15v-o-mocy-90w-i5924755082.html - np coś takiego.
    Ale jak da się to prostownikiem zasilić to też byłoby dobrze - może mniej poręcznie ale po co mnożyć zasilacze. Jednak za te 36 zł różnicy miedzy zestawem z zasilaczem i bez i tak trzeba by było dorobić końcówki które pewnie wyjdą za tyle samo :)
  • Level 35  
    Można zasilić tym prostownikiem który masz.
    Te ładowarki w domyśle zasila się z gniazda zapalniczki na plenerowych wypadach "RC" ;) , więc im wszystko jedno.
  • Level 12  
    Mam już Imax b6 - moje pakiety mają końcówki GOLD (żeński i męski) - czy wystarczy podłączyć to pod "krokodylki podłączone do ładowarki - czy jednak takie połączenie jest za słabe na tego typu ładowanie??
  • Level 19  
    bez jaj panowie w RE `12/93 znajdziecie ladowarke ak. nicd . zasilanie 10v za idiote robi ne 555 .
    prrzerabialem to to pod katem szybkigo ladowania przy padzie 2-2,5A dla fanow modelarstwa i nigdy nie było reklamacji . również do dziś laduje w wersji z pradem ladowania 650 mA do ladowania aku ni-mh .od 3 lat żaden aku nie odmowil współpracy . natomiast po ladowaniu ladowarka energizer
    sprzedawana z 4 aku AA zegar scienny po dwóch dobach zwalnia do 12Hna dobe .!!!!!!!!!!!!!
  • Level 12  
    Pomoglibyście jeszcze w ustawieniu ładowarki do ładowania/rozładowania pakietu NiCd 7,2 Nosram 1800?? Drugi pakiet to ni-mh SC 1800 7,2V. Będę wdzięczny - nie chciałbym czegoś spalić na dobry początek.

    Ustawiłem pod nr 1dane: 7,2V 1800mAh, Ładowanie: max 0,5A -auto, rozładowanie 0,2A - Auto. Rozładować-naładować 1 raz. Czy takie ustawienia mogą być i czy należy je stosować po rozładowaniu pakietu po jeździe??
  • Level 35  
    Nie za każdym razem musisz rozładowywać, ale raz na kilka ładować warto, dobrze robi akumulatorkom, zwłaszcza NiCd.
  • Level 12  
    Chyba ten akumulatorek już jest do wyrzucenia - 3 razy rozładowałem i 3 raz ładuję - rozładowuję 0,2A. Ładowałem 0,5A - pierwszy raz po 5 min był niby naładowany - rozładowałem i ładowałem znowu - 35min - do 180mAh. Rozładowałem znowu i teraz ładuję 0.4A - na razie 40min - 245eAh, napięcie już 8,5V.

    3 ładowanie prądem 0,4A dało wynik prawie 398mAh w 1h15min - napięcie 8,68V (delta peak ustawione na 5mV)

    Czy przy kolejnych próbach można dojść do pełnego 1800 czy może nawet jak się dojdzie to pojeździ 2 min??

    Chyba trzeba będzie zakupić nowy pakiet doHSP SP-3821 - czy LiPo 2S 5000mAh nie będzie za duży na taki regulator??
  • Level 42  
    Karwos00 wrote:
    czy LiPo 2S 5000mAh nie będzie za duży na taki regulator??

    Nie będzie za dłuży, zalecana twarda obudowa i do silnika szczotkowego 20 - 30C.
    Polecam na regulator i silnik - wentylator ślizgowy 30X10 5v 7000rpm 2 przewody (5663853940)

    HSP SP-3821 to nie regulator tylko odbiornik ( część HSP 02071 odbiornik SP-3821 AM 2 kanałowy )