Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Tigra , Obroty , Odcięcie zapłonu

23 Sty 2016 10:55 1398 9
  • Poziom 9  
    Witam.Mam problem w swoim aucie jakim jest Opel Tigra. Pewnego ciepłego dnia jadąc , zagotował mi się silnik (x14xe) , a że w tym silniku powinienem wymienić juz rozrząd , oleje , filtry , itp. wiec postanowiłem wstawić większy silnik. Wybrałem x16xe. Po "swapie" silnik odrazu odpalił ,równo chodził,wchodził na obroty do 3 tys. bardzo płynnie .Później jest gorzej bo zaczyna wolno się wkręcać. i odcinka przy 5 tys. obrotów.Niestety w tigrze został stary sterownik silnika(komputer)z x14xe .Po podłączeniu sterownika (komputera) z x16xe kontrolka silnika zaczyna mrugać i silnik kreci , kreci i niechce zapalić. Rozrząd sprawdzony , wszystko z nim jest okej, nie przeskoczył o jeden ząbek czy coś.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
  • Poziom 28  
    Jeżeli mruga to oznacza że nie widzi immo.
  • Poziom 9  
    No tak... Ale jak wytłumaczy Pan tą "krótką" odcinkę (powinna mieć przy 6,5 tys. a ma przy 5 tys).W dodatku zastanawia mnie jej powolne wkręcanie się na obroty (powyżej 3 tys). Dodam fakt ,iż silnik jest po remoncie.
  • Poziom 13  
    Wymieniłeś silnik na większy i zostawiłeś sterownik od starego silnika i stąd pewnie problemy. Wrzuć sterownik od nowego silnika, ogarnij immo i będzie ok.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tylko że sterownik z x14xe bez problemu ogarnia x16xe. Sprawdź błędy czy czasem nie masz błędu czujnika wałka. W tym silniku lubi ginąc masa na czujnik wałka i przy większych obrotach czujnik wałka głupieje.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Witam.Od 1995r. sterowniki były takie same ,ale były oznaczone jako 16 203 165.Pozdrawiam.A.
  • Poziom 9  
    może ktoś pomóc ?Kody błędów
    19,29,35,47,53,61,85,93
    Dodam ,że usuwanie błędów poprzez odłączanie akumulatora nie pomaga.
    Mam pytanie, chcę spróbować z wywaleniem immo ,żeby włożyć sterownik z x16xe ?Chcę uniknąć wymiany stacyjki , i zamków.

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    Filmik opisywanego problemu :
    https://www.youtube.com/watch?v=0o7u6nJ5tsM
  • Poziom 34  
    Błąd 19 nieprawidlowy sygnal z czujnika obrotów wału. Przyczyny czujnik, kable do czujnika (szczegolnie sprawdzilbym zasilanie w kostce czunika najlepiej próbówką z żarówki 21 W) ,kółko na wale czy proste nie ma bicia, klin na wale czy kółko nie goni i odleglość kółka od czujnika wg książki 0,7 mm (najlepiej jak naj mniejsza byle nie obcierał).
    Drugi błąd który bym podejrzewal to 93 uszkodzonu moduł quad w ECU. O co chodzi o driver sterowania wtryskami (wzmacniacz mocy). Jak pada wymiana Ecu albo też problem z zasilaniem ECU może go powodować. Reszta to błedy egr, regulacji biegu jałowego, przekaźnika pompy paliwa i pompy dodatkowego powietrza do dopalania katalizatora.

    Ps Chyba że był błąd 92 zamiast 93. Bo 92 to błąd czujnika wałka rozrządu.
  • Poziom 34  
    No to kabelki do spawdzenia zaczął bym od testu zasilania we wtyczkach obu czujników położenia za pomocą żarowki 21 W. Odleglość czujnikow od koła i przy błedzie 92 czy ktoś nie ubił na kółeczku najmniejszego wystepu pod czujnik. Na końcu test ciąglości przewodu sygnalowego z wtyczki czujników do ECU.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Za pomocą takiej żarówki (21W) to sterownik ubije. Ostrzeżenie, wybitnie szkodliwa porada.