Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra G, awaria układu chłodzenia

24 Sty 2016 00:34 1929 21
  • Poziom 5  
    Witam
    Mam problem z moim autem i bardzo proszę o pomoc, otóż posiadam Opla Astre G, silnik 1.6 8v 75kM, przy ujemnych temperaturach auto albo wolno się nagrzewa albo w ogóle się nie nagrzewa po pokonaniu nawet 15 km, dziś natomiast zauważyłem sytuację taką: pokonałem 5 km wskaźnik pokazał temperaturę 75 stopni po czym temperatura spadła do jednej kreski, zatrzymałem się i sprawdziłem węże od chłodnicy, górny ciepły dolny zimny. Mniej więcej tak się u mnie dzieje z nagrzewaniem, pokonuję odcinek i albo temperatura w ogóle się nie podnosi albo po 15 km podniesie się do jakiś 70-80 stopni i spada a wąż dolny od chłodnicy zimny. Padł termostat czy uszczelka pod głowicą? czy może czujnik? Pod korkiem wlewu oleju mam maź, ale jak czytałem może ona być spowodowana niedogrzaniem silnika, płynu mi nie ubywa, w środku grzeje pięknie, a latem i jesienią wszystko pięknie działało.
    Pomóżcie
  • Poziom 15  
    Termostat do wymiany, płyn chłodniczy czysty?
  • Poziom 5  
    W płynie nie ma śladu oleju dziś patrzyłem, nie ma oczek i pęcherzyków powietrza.
  • Poziom 15  
    zostaje wiec termostat, normalne auto to nowe nie jest. termostat parę złotych i po problemie.
  • Poziom 5  
    Tylko ten silnik wymaga zdjęcia paska rozrządu, więc sam tego nie zrobię. Zastanawia mnie tylko jedno że termostat jakby był zamknięty cały czas to by auto się przegrzewało, a nie dzieje się tak, a jakby był otwarty to wąż dolny do chłodnicy by był ciepły a właśnie jest zimny, natomiast górny ciepły więc wedle podręczników termostat trzyma.
  • Poziom 15  
    Ten silnik nie ma aż tyle kw do odparowania ze cały układ zrobi ci się gorący szczególnie zimą, musiałbyś mu ostro dawać, weź pod uwagę nagrzewnice która jako pierwsza odprowadza ciepło później chłodnica. a wskazówka od temp jest w normie czy cały czas niedogrzany?
  • Poziom 5  
    Auto posiada LPG wiec odpalam auto i nie włączam ciepłego nawiewu i czekam dopóki temperatura nie przekroczy 10 stopni, by się na gaz przełączył, jak temperatury są ujemne to przejadę nawet i 10 km a wskazówka będzie na poziomie 70 stopni bądź 2 kresek, i albo spadnie do 0 albo będzie się tak utrzymywać, a wąż dolny jest zimny.
  • Poziom 15  
    Termostat, ten silnik nie należny do nowoczesnych, jak masz chieci i zapal oraz trochę dobrej wiedzy sam to zrobisz :)
  • Poziom 5  
    a zapomniałem dodać że mi w środku grzeje pięknie nagrzewnica, właśnie to mnie zastanawia, że jak jest 10 stopni ciepła na polu auto piękie grzeje osiaga temp 90 stopni potem widać lekko opadającą wskazówkę czyli termostat otwiera się, a jak tylko temperatura spadnie poniżej 0 to wskazówka albo się długo nie podnosi nawet po przejechaniu 15 km, albo podniesie się do 70 stopni i spadnie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    a ta maź pod korkiem wlewu? możliwe by było że silnik niedogrzany i to jakiś efekt wilgoci? bo tej mazi jest w cholerę na tym korku. niby czytałem ze to może być pobór płynu ale sprawdzałem, nie pływają w nim oczka oleju, nie ma pęcherzy powietrza, nie wygląda jak nówka wlana bo jest taki troszkę nie wiem jak określić mętniejszy od nówki, ale to chyba normalne,
  • Poziom 15  
    Od tego jest termostat, otwiera się do pewnego stopnia aby w silniku była stała temperatura, nie z grubej rury jak u cb. po odpaleniu najpierw jest obieg silnik-nagrzewnica, po to aby ludzikom było ciepło, jak się zrobi za gorąco termostat się otwiera i schładza silnik stopniowo, u ciebie termostat po nagrzaniu nie wie co ma zrobić i otwiera się na full a ty jadąc pewnie z 2k obr odprowadzasz może z 20kw mocy która idzie w nagrzewnice i w pełni otwartą chłodnice przez co silnik jest schładzany, do tego powietrze które chłodzi, nie myśl ze jak się termostat otworzy na full to chłodnica będzie gorąca.
    Zrób z paręnaście km z duża prędkością i pod obciążeniem to może się nagrzeje, ten silnik nie nagrzewa się jak 5 litrowe v8.
    W mojej starej viki tez tak miałem, nawet w lato temp nie przekroczyła 2 kresek.

    Dodano po 2 [minuty]:

    maź koloru majonezu? trochę ciemniejsza?
  • Poziom 5  
    wymienię w poniedziałek lub we wtorek termostat, mam nadzieje że to pomoże i że nie okaże się winna uszczelka pod głowicą,
  • Poziom 15  
    Uszczelka pod głowicą oznaczało by ze auto może nadmiernie kopcić, ubywa płynu, w płynie jest dużo co2, i płyn tak jakby się gotuje.
    U ciebie tylko silnik się nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury.
  • Poziom 5  
    Witam, dziś zauważyłem taka sytuacje: przejechałem autem z jakieś 8 km, oczywiście się nie nagrzał, temp osiągnęła 75 stopni ale spadła do 2 kresek, otworzyłem korek wlewu płynu chłodniczego i przy gazowałem mocno autem no i w płynie zauważyłem malutkie pęcherzyki powietrza, co to może oznaczać?
  • Poziom 15  
    Uszczelkę pod głowica, tester co2 byłby dobrym rozwiązaniem.
  • Poziom 31  
    mziaja1 napisał:
    przejechałem autem z jakieś 8 km, oczywiście się nie nagrzał, temp osiągnęła 75 stopni ale spadła

    Zasłoń 80% chłodnicy przy takich mrozach. I wymień termostat.
  • Poziom 5  
    To takie maluteńkie pęcherzyki powietrza, nic nie bulgotało ale nie wiem czy to normalne czy nie.
  • Poziom 5  
    Panowie a jaki termostat poleciacie Verneta czy Wahlera?
  • Poziom 23  
    Termostat da się wyciągnąć bez ruszania paska, trzeba tylko poluzować obudowę paska.
  • Poziom 41  
    DJ ANNUS napisał:
    Zasłoń 80% chłodnicy przy takich mrozach.

    Jakich mrozach? To nie duży Fiat kolego. W ten sposób może silnik przegrzać.
  • Poziom 31  
    sebap napisał:
    To nie duży Fiat kolego.

    Kolego a czym się różni układ chłodzenia w DF i łoplu Astrze G?
  • Poziom 41  
    Niczym się nie różni. Miałem na myśli właśnie notorycznie popsute termostaty w DF i skutkiem tego zasłonięte chłodnice. Taka partyzantka wg. mnie jest niedopuszczalna. Termostat kosztuje parę groszy. Wahlera kolega trafił uszkodzonego i zamienił na Verneta co nie znaczy, że wszystkie Wahlery są niedobre.
  • Poziom 31  
    To logiczne że jak uwalony termostat to się go wymienia. Nic tego nie zastąpi.