Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ściemniacz światła w kabinie

17 Cze 2005 18:02 2073 12
  • Poziom 9  
    Witam... Od razu informuje że jestem początkujący i interesuje się elektroniką hobbistycznie(czytaj jak coś chce potrzebnego ale i prostego wykonać).Mam pewien problem, a mianowicie znalazłem na tym portalu schemat opuźnienie wyłączenia światła w kabinie. W tym schemacie zastosowany był tranzystor bd680.... i tu pytanko jaki inny tranzystor mógłbym zastosować, bo tego nigdzie nie moge dostać .... Prosiłbym o podanie jakiegoś tranzytora, który działał by podobnie a był dostępny w sklepach. Dodam jeszcze że ten tranzystor działa tak że jeżeli jest minus do niego doprowadzony to ma obieg..
  • Pomocny post

VIP Zasłużony dla elektroda
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    W sklepie możesz powiedzieć ze chcesz tranzystor mocy PNP w układzie darlingtona i praktycznie kazdy bedzie dobry (np. BD682). Możesz też zastosować tranzystor polowy z kanałem typu P i taki bym polecał bo nie bedzie na nim dużego spadku napięcia a tym samym zmniejszenia jasności swiecenia lampki z tym ze zastosowanie polowego może wymagać korekty wartości elementów biernych urządzenia.
  • Poziom 25  
    Albo kup przekaźnik z opóźnieniem.
    A na przyszłość to szukasz danych katalogowych elementu (pnp, npn, prądy, napięcia, wzmocnienie, jeśli potrzebne i inne a nie jest tego dużo) i szukasz zamienników. Zapewniam, że dość szybko znajdziesz.
    Tylko musisz zaopatrzyć się w jeden porządny katalog.
  • Poziom 9  
    JAFO napisał:
    Albo kup przekaźnik z opóźnieniem.
    A na przyszłość to szukasz danych katalogowych elementu (pnp, npn, prądy, napięcia, wzmocnienie, jeśli potrzebne i inne a nie jest tego dużo) i szukasz zamienników. Zapewniam, że dość szybko znajdziesz.
    Tylko musisz zaopatrzyć się w jeden porządny katalog.