Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen c5 X7 2009 2.0hdi 136KM nie odpala jak zimno

24 Sty 2016 10:51 1611 4
  • Poziom 11  
    Witam
    Mam Citroena C5 X7 2009r 2.0hdi 136 KM, przejechane 185000km, po wymianie rozrządu, układ paliwowy Delphi. Gdy było ciepło tj ok 0 do -2C samochód odpalał bez problemu,niestety poniżej -3c kręci ale nie odpala. Wymienione zostały świece żarowe i przekaźnik świec koszt naprawy 800zł i gdy było 0c odpalał od strzała. Teraz jest -3c i nie odpala. Podłączony komputer , był jedynie błąd temperatury przepływomierza różnica 5stopni pomiędzy czujnikami silnika a powietrza, powietrze -2C, silnik -7C. Żadnych innych błędów, podłączyliśmy się kablami pod drugie auto i w trakcie uruchamiania diagbox wskazywał obroty silnika od 95 do nawet 350 obrotów wału i te obroty nie były stałe tylko falowały. nie wiem co jest przyczyną nieodpalania, auto zachowuje się tak jakby nie dostawało paliwa. Filtr paliwa wymieniony na nowy. stary był lekko zasyfiony. Gdy w końcu odpali to chodzi juz idealnie. Znajomy który robił świece twierdzi że rozrusznik kręci dobrze i jest OK, ciśnienie według diagbox to ok 280bar. ale po odkręceniu przewodów na wtryskach nie było jakiegoś ciśnienia jedynie tylko zaczeło powoli wypływać z przewodów. Nie chcę na darmo wydawać kasy i wymieniać różne elementy i nie wiadomo co jeszcze. EGR był czyszczony przy wymianie świec i ponoć działa. Dodam, że jedna świeca była urwana i w cylindrze pozostała sama końcówka. Może macie jakieś pomysły albo znacie jakiegoś dobrego zaufanego mechanika z Łodzi który będzie mi w stanie pomóc uruchomić cytrynkę.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Jakiś magik wyciągnął kawałek świecy bez zdejmowania głowicy,a co do obrotów to nie było słychać aby się jakoś zmieniały natomiast na diagboxie wskazywało obroty od 95 do prawie 350 tylko te obroty wskazywało dziwnie bo było np 125 zaraz pokazało 300 a juz za chwilę 225. Jak zapalił obroty wskakiwały na diagu jakies 1125. Wydaje mi się że w tym czasie na obrotomierzu też było 1100 obrotów ale wcześniej wskazówka nie dochodziła do 250 na obrotomierzu. Mam wrażenie jakby czujnik obrotu walu oszukiwał ale nie wiem jak to sprawdzić. Dzis jest 2C na plusie i pali od strzału dosłownie jeden obrót i juz pyrka bez problemu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam
    Wiele czasu minęło od mojego wpisu, teraz mogę trochę podsumować pewne rzeczy które zostały zrobione. Sprawdzone były wszystkie czujniki, wymieniony został czujnik położenia wałka rozrządu(dwa razy brak synchronizacji),wymienione filtry, dolany dodatek do fap, wymyty fap (i to był główny problem - przytkany FAP, w środku wyglądał jakby chciał wybuchnąć), wyczyszczony EGR i wymieniony akumulator. Po tych zabiegach zero błędów, odpala bez problemów. FAP był nieźle zapchany bo kilkakrotnie zapaliła się kontrolka service i info Antipollution Faulty, oraz kontrolka silnika i tracił na mocy. Teraz po myciu FAP i uzupełnieniu dodatku jest ok. Gdyby ktoś pytał jak wymyć FAP to jest sporo instrukcji w necie. Ja wyjąłem cały filtr wraz z katalizatorem i rurkami od czujników ciśnień i dopiero poza autem rozkręcaliśmy filtr. Nie róbcie tak jak na filmikach i nie próbujcie odkręcać rurki od filtra bo z reguły wam sie urwie i dopiero jest problem. Lepiej kupić dwie opaski do francuskich wydechów rozmiar 72mm i odkręcić wydech przed siateczką na tłumiku i za filtrem FAP, u góry rozłączyć rurki od czujników z szybko złączkami i odkręcić całą podstawę z poduszkami które trzymają od przodu poduszki filtra FAP. Po tych zabiegach filtr wychodzi wraz z katem bez problemu. Rozkręcacie cztery śruby i macie filtr na wierzchu. Ja do środka nalałem plyn do mycia szyb kominkowych i zostawiłem na całą noc aby namiękło. Następnego karcher i płukanie z każdej strony, aż zaczęła płynąć czysta woda, przy okazji można przepłukać katalizator. Odstawiamy do wyschnięcia, przedmuchujemy powietrzem i składamy. Można użyć jakiegoś silikonu czy innego środka do uszczelnienia połączeń i to wszystko. Pierwsze odpalenia auta to po kilku minutach biały dym, ze względu na parującą wodę która niestety jeszcze tam zostaje. No i trzeba wpisać w kompie wymianę FAP i to wszystko. Pozdrawiam