Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 8.180 - Przegrzewajacy się sterownik MR

jarko2f 24 Sty 2016 10:56 951 4
  • #1 24 Sty 2016 10:56
    jarko2f
    Poziom 12  

    Witam,
    problem z autem polega że jak tylko silnik osiągnie temperaturę około 80 to gaśnie silnik i wskazania na liczniku takie jak stan oleju i temperatura płynu dopiero jak znowu ostygnie i wskoczą wskazania na liczniku to mogę zapalić silnik.Próbowałem dosłownie wszystkiego przez dwukrotne sprawdzenie instalacji el. żadnych błędów w MR. Dopiero pomogło zdemontowanie sterownika z silnika i odsuniecie go od motoru na tyle ile kable pozwoliły i problem znikł, ale moduł musi byś przypięty do ramy opaskami lecz jak tylko silnik zagrzeje się że visko zaczyna ciągnąć i trochę podmuch ciepłego powietrza zagrzeje to znowu to samo. I tu moje pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem ? Co mogę zrobić żeby się MR nie grzał. Na moje oko to zachowuje się jak by zabezpieczenie termiczne odłączało napicie na sterownik. Jeśli macie jakieś pomysły to proszę dajcie znać. Ewentualnie mogę kupić jakiś używany MR ale jak po numerach rozpoznam że to jest to 180km. ?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    0 4
  • #2 24 Sty 2016 12:53
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 24 Sty 2016 21:53
    jarko2f
    Poziom 12  

    Liczyłem bardzie na info o możliwej usterce w sterowniku a jak rozpoznać po numerach ze MR jest do 180km?

    0
  • #4 25 Sty 2016 01:03
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Jeżeli kolego nikt do tej pory nie podmieniał sterownika silnika, to masz auto WDB 970 225 i według obrazka
    obrazek
    pod sterownikiem silnika (który jest widoczny z prawej strony) wg mojej skromnej wiedzy powinna być taka śmieszna chłodniczka przez którą płynie paliwo i chłodzi sterownik. Zresztą na obrazku widać, że przy sterowniku jest śruba z holenderkiem zasilanym z przewodu paliwowego.
    Zastąpienie sterownika nie jest tylko wyjmij/włóż bo wewnątrz jest immobilizer i przy wymianie musisz to uwzględnić. Z naklejki widać typ motoru OM 904 LA III oraz 904.917 i te dane muszą się zgadzać. Raczej nie licz na to, że Datensatz i Geratecode (uwzględniające m. in. wyposażenie pojazdu i silnika) będą się zgadzać - tak więc parametry mogą nie być w pełni wykorzystane. Część można "wyprostować" przy pomocy Star Diagnose - ale raczej nie wszystko.
    Swoją drogą śmieszne auto: słaby silnik, samo ledwie jedzie, a jeszcze ma hak do przyczepy :)

    0
  • #5 25 Sty 2016 10:25
    jarko2f
    Poziom 12  

    Witam
    wiem że autko trochę słabe dlatego szukam żeby MR był z 180 a nie z 15 czy 17 a co do chłodnicy na sterowniku to takiej u mnie nie było (nie mam auta od nowości) jeśli chodzi o immo to też żaden problem bo są na aledrogo zestawy z kluczykiem tylko że nie byłem pewien które nr. muszę się zgadzać. wolałbym żeby tego naprawiać.
    WDB9702251K706645
    Rozumiem że muszę zwrócić uwagę tylko na te parametry OM 904 LA III oraz 904.917 ? a może ma tu ktoś taki MR?

    0