Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Interfejsy diagnostyczne - różnice i ograniczeia oraz z czego wynikają.

24 Sty 2016 13:02 1848 3
  • Poziom 5  
    Jako że jest to pierwszy mój post witam wszystkich forumowiczów.
    Czytam aktualnie o diagnostyce komputerowej pojazdów i zastanawia mnie jedna rzecz niby banalna.
    Co sprawia że tani interfejs jest rzekomo gorszy od drogiego?

    Weźmy na przykład tani interfejs zbudowany na układzie stn1170 (Elm327 V3).
    Na stronie producenta układu czytamy że obsługuje on wszystkie protokoły:
    ISO 15765-4 (CAN)
    ISO 14230-4 (Keyword Protocol 2000)
    ISO 9141-2 (Asian, European, Chrysler vehicles)
    SAE J1850 VPW (GM vehicles)
    SAE J1850 PWM (Ford vehicles)
    Single Wire CAN (SW-CAN) ? GM proprietary network
    Medium Speed CAN (MS-CAN) ? Ford proprietary network
    ISO 15765
    ISO 11898 (raw CAN)
    SAE J1939 OBD protocol used in heavy-duty vehicles

    W związku z powyższym nie powinno być technicznych ograniczeń które odróżniają ten interfejs od droższych. Skąd więc biorą się ograniczenia w tanich interfejsach? Czy wynikają one z oprogramowania wykorzystywanego do obsługi tych interfejsów? Czy wysoka cena lepszych interfejsów to tak naprawdę cena oprogramowania?
  • Poziom 31  
    Elektromistyk napisał:
    Czy wysoka cena lepszych interfejsów to tak naprawdę cena oprogramowania?


    Wiesz to co pisze a co faktycznie potrafi to właśnie różnica.

    Poza tym podaj mi jakiś lepszy fejs oprócz klona autocoma za ponad 1000zł?
  • Poziom 5  
    DJ ANNUS napisał:
    Wiesz to co pisze a co faktycznie potrafi to właśnie różnica.

    Tyle że ogólna opinia że elm327 to sprzęt amatorski powstała w oparciu o doświadczenia z darmowym lub tanim oprogramowaniem które równie dobrze może być przyczynom złej opinii układu. By się przekonać czy faktycznie stn1170 nie obsługuje w pełni wszystkich protokołów trzeba by było napisać swój program i wykonać niem czynność która w ogólnym przekonaniu nie jest możliwa przy wykorzystaniu ELM-a.

    DJ ANNUS napisał:
    Poza tym podaj mi jakiś lepszy fejs oprócz klona autocoma za ponad 1000zł?


    Lepszy fejs? ELM jest fejsem dla amatorów więc wszystko co droższe będzie pewnie lepsze.
  • Poziom 29  
    Między innymi mam ELM-a. Ostatnio sprawdzałem błąd w suzuki. Pokazał na sondę lambda - obwód podgrzewacza. Dla sprawdzenia pojechano na diagnoskop za kilka tysięcy zł. Pokazał ten sam błąd. Więc nie jest tak źle z tym tanim kabelkiem. Dużo zależy od programu jakim łączymy się ze sterownikiem. Tym samym elmem także zrobiłem u siebie osiowanie wskaźników w jednym samochodzie , ustawiłem kilometry i aktywne moduły według sterownika i body