Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gaz BRC Tecno w Mondeo"95

17 Jun 2005 18:24 2547 11
  • Level 16  
    Ford mondeo "95 1,8 16V zetec,instalacja brc-reduktor tecno(100kw),system kontroli lambda(maxi λ prod.Lecho) Problem mój polega na niestabilnych wolnych obrotach tzn.czasami jest wszystko w porządku przez kilka godzin a czasami po odpaleniu auta(bez względu czy ciepły czy zimny)auto na wolnych obrotach gaśnie.Sytuacja wygląda wtedy tak:odpalam auto na benzynie(na benzynie jest ok.)przygazuję aż się przełączy na gaz,puszczam pedał gazu obroty spadają do ok.400 na ułamek sekundy się zatrzymują i dalej lecą w dół aż auto gaśnie.Jest jeszcze takie odczucie jakby auto chciało przygazować sobie same,ale nie jest już w stanie z tych 400 obrotów się poddzwignąć.Jeśli przytrzymam pedał gazu przy ok.900 obr.przez kilka sekund to auto trzyma wtedy obroty między 800 a 1000 ale jeśli znów przygazuję i puszczę pedał gazu to sytuacja jest analogiczna jak na początku .Filtr gazu,powietrza,świece,kable w/n powymieniane .Byłem na regulacji już ze dwa razy i za każdym razem dwa dni jest dobrze,a potem j.w.Raz mieszanka była niby za uboga potem za bogata a teraz nie wiem co znowu.10 miesięcy auto jezdziło bez zarzutu,potem pojechałem na przegląd coś tam podkręcili i od tego czasu szopki. Żona też jezdzi tym autem i problem jest np.jak cofa i chce się zatrzymać to puszcza nogę z gazu i auto gaśnie(nadnieniam,że nie zawsze). Gdzie może tkwić przyczyna?Proszę o wszelkie sugestie.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 12  
    siemka.mam podobne efekty.mi coprawda gasnie jak jade na np luzie.coprawda nie sprawdzalem tak jak ty.generalnie bujam sie z tym od prawie 2 lat.nie ma mocnych na to auto.czytam i pytam duzo na forach,ale jeszcze nikt mi nie pomogl w 100%.zycze ci powodzenia w rozwiklaniu problemu.daj znac jak bedziesz mial problem z glowy
    pzdr
  • Level 19  
    Generalnie wolne obroty ustawia się na parowniku i on za to odpowiada.
    W brc tecno znajduje się ona od tej strony co jest cewka gazowa to taka mosiężna śrubeczka -kręci się nią w prawo lub w lewo aby uzyskał jak największe obroty,a na przeglądzie pogrzebali by zbić spaliny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co do problemu "rkkiler" to czy był przerabiany wlot powietrza ?
  • Level 12  
    nie wiem czy bylo cos robione z wlotem powietrza.jedynie ja sam czesciowo zaslepilem wlot powietrza do filtra z blotnika-nie mam juz na komputerze "za duzo powietrza".za chiny nie moge tez podciagnac obrotow.lovato ma 2 sruby
    wieksza-mozna racznie nia krecic i mniejsza na srubokret.reduktor jest na belce z przodu zamontowany.chcialbym go przeniesc blizej mixera,ale brak miejsca.


    czarunio: musisz sie chyba jednak udac do fachowcow ktorzy ci to zakladanli. na moje to cos zle ustawili w kompie lub sam reduktor zle wyregulowany.mozesz miec tez wlaczone cutoff (zle ustawione progi dzialania) lub silniczek krokowy sie zacina.
  • Level 19  
    DO RKKILER

    Czasami wyżucałem parowniki lovato gdyż przy chamowaniu na luzie bardzo często gasły MUNDASY po prostu membrana przemieszcza się i przydusza dopływ gazu do silnika,a przy błotniku można tą gumę zdjąć i podwinąć pod filtr obudowę filtra pow.Jak się domyślam to twój komputer to autronik al 700 tam bardzo często wyskakuje nadwyżka powietrza po prostu nie zwracaj na to uwagi i odetkaj ten wlot-na samym gazie też jeżdził nie będzie!Jestem ciekawy jaki siedzi tam mikser ?Ostatnio miałem taki problem i na innym parowniku ale na benzynie też obroty spadały trochę -wykrzaczył się silniczek krokowy ,ale mamy na stanie -robimy podmiankę i wiemy.W lovato śrubka z góry powinna być wykręcona z 1.5 obrotu ,a od wolnych jest ta szara na śrubokręt.
  • Level 12  
    faziczek_r dzieki z podpowiedzi.jaki lepiej uzyc reduktor do tej padliny?zmniejszylem doplyw powietrza dlatego,ze jest dluga rura z reduktora do mixera-taki moj wymysl ;-) .widzialem tez w niektorych instalacjach w mondkach wlozony kawalek plastyku miedzy gume i obudowe filtra-autko smigalo dobrze tez al700,tylko nie wiem jaki reduktor,mixer i emulatory.
  • Level 19  
    Są dwa typy mikserów jeden z płetwami zatrzaskiwany pod gumką w obudowie filtra i uważam ,że ten jest bdb,adrugi doginany sprężyną z góry -do tego nie mam przekonania ,a emulator nie gra roli chodzi bez bardzo dobrze .
  • Level 12  
    czarunio:sorki ze sie podlaczylem

    mixer mam na sprezynie.gdzie moge dostac taki z pletwami i co polecasz zamiast reduktora lovato do 1.6b 16V 93'?emulatory mam 2xEMU2-badziewie,moge je calkowicie wywalic?co zamiast tego przyczepic?
    jeszcze jedno:dlaczego jak krece ta wieksza sruba to wogole nie reguluje mi wolnych obrotow,moze troszke w dol az zgasnie,ale wiecej niz 700-800 nie wyciagne.ta mala srube mam na poltora obrotu

    Dodano po 1 [godziny] 33 [minuty]:

    czy moge wywalic kawal rury zaslepionej miedzy filtrem pow. a obudowa nad przepustnica?tam jest tez jakis czujnik,jakby zapalka w oslonie?
  • Level 19  
    Właśnie ten z płetwami jest ciężki do dostania ,ale mam w robocie jutro zorientuję się ile kosztuje i dam znać,jak będziesz chciał to wyślę pocztą za pobraniem my wsadzamy tomasetto,jest w miarę ,ale jak się spsuje można zapomieć o naprawie .Myślę że sobie zażuciłbym brc eco at90 może jest duży ,ale mieściłem i takie w mundasach tecno jest mniejszy ale mam i mniejsze przekonanie do niego.A wtryski odcina się przekażnikiem -jaki emulator nie gra roli w tym samochodzie,aby odcinał wtryski!
  • Level 12  
    sadzisz,ze moze pomoc ten z pletwami?a co do emulatorow,to mam je wywalic?

    Dodano po 3 [minuty]:

    faziczek_r - odnosze wrazeniem,ze jestes osoba ktora sie zna i moze mi pomoc :-)
  • Level 19  
    ten z płetwami ma mniejszą średnicę palnika ,im mniejsza średnica palnika(są granice ) tym lepsze zassanie gazu ,samochód powinien lepiej wkręcać się na obroty,i spalanie powinno być mniejsze.A co do gaśnięcia to trzeba pokombinować.
  • Level 16  
    Problem swój rozwiązałem sam.Poczytałem o śrubach regulacyjnych i na własną rękę pokręciłem śrubą od czułości membrany(tą na imbus)-zmniejszyłem czułość membrany.No i auto się uspokoiło.Obroty nie pływają,auto nie gaśnie(nawet jak przy 150 km/h dam na luz).Ale sobie pomyślałem,że jak coś pokręciłem to spaliny będą złe,bądz za bogata mieszanka a ludzie piszą że wtedy zawory się wypalają.No to pojechałem do tych moich gazowników.Podłączyli auto pod analizator i mówią że wszystko jest ok.No to się zabrałem od nich szczęśliwy,że już mam wszystko ok.Pojeżdziłem parę dni i pokusiłem się o założenie rury od filtra powietrza do błotnika bo teraz jest gorąco i jak ciągnie gorące powietrze to traci parę koników.No i nic złego dalej się nie dzieje.Obroty ok.900,nie gaśnie tylko może ciut gorzej się zbiera.Ale wolę to niż nieoczekiwane gaśnięcie,bo wtedy wiadomo ani skrecić ani zahamować.Wniosek taki:ustawić metodą prób i błędów czułość membrany (wtedy nie zmienia się skład mieszanki )aż będzie dobrze.Mi udało się za pierwszym razem;wkręciłem śrubę dwa pełne obroty i zrobiło się dobrze.Ps.Pali mi 12 literków w mieście i w trasie(jeżdżę dość agresywnie.Pewnie przy spokojnej jezdzie zszedłbym do 10 ale to nie na moje nerwy.Często jeżdżę do Wiednia,a czesi jeżdżą...(wiecie jak),no i żaden człowiek nie jest w stanie za nimi długo jechać.Nie odpisywałem długo bo mi komp padł,ale nowy procesor go zreanimował.Pozdrawiam wszystkich na polu bitwy.