Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASUS/UX303LN - System się wyłącza, a dioda zasilania nie.

24 Sty 2016 13:47 939 6
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich,

    Napiszę do was Panowie bo może wiecie jak rozwiązać mój mały, ale już trochę uciążliwy problem.
    Wszystkie poniższe wiadomości wysłałem do serwisu Asus’a. Później zrobiłem zgodnie z tym co Pan serwisant napisał, żeby wysłać sprzęt do serwisu. Tak również zrobiłem.
    W serwisie przeinstalowali Windowsa i napisali, że to wina oprogramowania. Trochę im nie uwierzyłem bo sam go już nie raz reinstalowałem i nic to nie pomagało. Wiec po powrocie z serwisu zainstalowałem tylko Firefox'a, Thunderbird'a i Google Drive poza tym Windows 10 ściągnął sam aktualizacje.

    [Informacje o produkcie]
    Typ produktu : Notebook
    Model produktu : U303LN
    System operacyjny : Windows 10 64bit

    E-mail 1 - rozmowa z serwisantem (przed wysłaniem do serwisu co sprawdzałem)

    [Opis problemu]
    Posiadam następujący problem z notebook'iem.
    System zamyka mi się poprawnie jednak gdy już wszystko się wygasi czyli ekran,
    dioda pracy dysku, pozostaje zapalona jedynie dioda na klawiszu Power. Dioda nie
    gaśnie do momentu kiedy dłużej nie przytrzymam klawisza power wtedy dopiero
    komputer jest wyłączony poprawnie. Jeżeli tego nie zrobię zużywa mi baterię.
    Podobnie jest z wzbudzaniem systemu ze stanu uśpienia raz się wzbudzi poprawnie
    raz pojawia się czarny i nie znika do momentu kiedy nie uruchomię ponownie
    notebooka. Tak się dzieje różnie czasami się wyłączy / wzbudzi poprawnie czasami
    nie. Dodam, że najczęściej tak się dzieje kiedy podłączony miałem w czasie pracy dysk
    zewnętrzny, ale nie jest to jakaś reguła.
    U moich znajomych co mają taki sam model notebooka nic takiego się nie dzieje.
    Co sprawdziłem:
    - Ponownie zainstalowałem Windows na czystym Windowsie również też się tak
    dzieje,
    - Zaktualizowałem sterowniki sprzętowe do najnowszych,
    - Sprawdziłem ustawienia uśpienia w ustawieniach Windows.
    Oprogramowanie jaki mam zainstalowane:
    IrfanView 64
    Foxit Reader
    Mozilla Firefox
    Mozilla Thunderbird
    VLC media player
    LibreOffice 5.0
    Avira Antivirus
    Driver Booster 3
    Intel(R) Driver Update Utility 2.2
    Google Drive

    RE: - serwisant

    Dziękuję za kontakt ze wsparciem technicznym firmy ASUS
    Prosze zainstalować oprogramowanie do zarządzania energia i sprawdzic ja to działa
    (prawdopodbnie konieczne będzie jeszcze dodatkowe dokonfigurowanie):

    http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/Apps_for_Win8.1/Power4GearHybrid/Power4Ge
    ar_Hybrid_Win81_64_VER308.zip

    Proszę pobrać , rozpakować/ wyodrebnić i uruchomić plik setup.

    E-mail 2 - rozmowa z serwisantem

    Witam,
    Dokonfigurowanie " (prawdopodbnie konieczne będzie jeszcze dodatkowe
    dokonfigurowanie)" rozumiem, że chodzi Panu o wejście w opcje zasilania. Jeżeli tak
    to już tam zmieniałem ustawienia po instalacji. Ale i tak to nic nie zmienia notebook
    zachowuje się jak wcześniej pisałem.
    -------
    Po raz kolejny, jednak zainstalowanie sterowników które Pan przesłał nie pomogło
    wyłączenie również nie działa i usypianie dalej tak jak pisałem w wcześniejszej
    wiadomości.
    -------
    Zainstalowałem sterowniki na chwilę obecną widzę, że nie pomogło. Musiałem
    zostawić notebook'a i załatwić pewną sprawę w tym zajęło mi to około 1:30h (z
    podłączoną ładowarką) wygasił się i już nie chciał się wzbudzić systemu ponownie.
    Zauważyłem, że jak w krótkim okresie czasu go wzbudzę to normalnie się wzbudza,
    ale przy dłuższych odstępach czasu 1 - 3h już nie chce się wzbudzić. Natomiast
    wyłączanie systemu dalej testuję. Póki co ok. Ale chyba to nie kwestia sterowników.
    -------

    RE: - Serwisant
    Nie tylko opcje zasilania:
    Proszę nacisnąć kombinację klawiszy "Logo Windows"+X -> wybrać z menu
    Menedżer urządzeń -> "rozwinąć" wszystkie urządzenia -> wejść Urządzenia sieciowe
    -> zaznaczyć kartę wifi (wireless , albo podobna nazwa) albo LAN (Ethernet) ->
    prawym klawiszem myszy proszę kliknąć na zaznaczone urządzenia wybrać z menu
    kontekstowego Właściwości -> przejść na zakładkę Zarządzanie energią i zaznaczyć
    pole przy opcji "Zezwalaj komputerowi na wyłączanie tego urządzenia ... " a zdjąć
    zaznaczenie przy " Zezwalaj temu urządzeniu na wznawianie pracy komputera" .
    Następnie proszę powtórzyć czynności dla pozostałych urządzeń. Szczególnie
    "podejrzane " są wszystkie urządzenia sieciowe łącznie z Bluetooth , urządzenia USB
    (Uniwersalnej magistrali ...) , urządzenia wskazujące oraz HID .

    Po tym dostałem informację aby odesłać sprzęt do serwisu.
    No i dalsza korespondencja po powrocie z serwisu.

    E-mail 3 - rozmowa z serwisantem (po powrocie z serwisu)

    Dzień dobry,
    Postąpiłem zgodnie z tym co Pan zasugerował jednak Pana koledzy odesłali mi
    komputer z przeinstalowanym Windowsem, jakbym sam tego nie próbował i napisali,
    że to była wina oprogramowania.
    Zaakceptowałem tą wiadomość być może coś blokowało Windowsa. Dlatego teraz
    zainstalowałem tylko 3 programy i nic poza tym.
    Nie można w Państwa wiadomościach załączyć pliku ani filmiku dlatego wszystkiego
    Pan się dowie z odnośników poniżej gdzie nagrałem i opisałem cały proces awarii
    sprzętu.

    Na tyle i ile się znam na komputerach to instalacja 3 programów i to jeszcze takich nie
    może zakłócić procesu wyłączania komputera. Mam je zainstalowane na 2 innych
    komputerach z windows'em 10, a sprzęty pracują bez zastrzeżeń.

    Filmik:
    Link


    RE: - Serwisant

    Coś - urządzenie lub program ale prawdopodobnie urządzenie, nie pozwala przejść w
    wybrany stan . Proszę uzgodnić czas systemowy z czasem u Pana na zegarku.
    Następnie proszę wygenerować zdarzenie takie jak na filmie. Od razu po restarcie
    komputera proszę wejść do Podglądu zdarzeń i wyeksportować logi systemowe na 5
    minut wstecz przed wydarzeniem . Dobrze byłoby je tak odfiltrować aby były komunikaty
    o anomaliach (ostrzeżenia, błędy ) a nie czysto informacyjne. Wygenerowany plik evt
    proszę przysłać do mnie.


    E-mail 4 - rozmowa z serwisantem


    Tu trochę są przykładowe błędne zamknięcia komputera.

    Pierwsza sesja pracy laptopa - ostatnie 10 minut do niepoprawnego wyłączenia komputera
    http://przeklej.org/file/xKtAGE/aplikacja1.evtx
    http://przeklej.org/file/ke8h7m/system1.evtx
    http://przeklej.org/file/gkAjC7/zabezieczenia1.evtx

    Druga sesja pracy laptopa - ostatnie 10 minut do niepoprawnego wyłączenia komputera
    http://przeklej.org/file/vdm4O0/aplikacja.23.01.20.56.evtx
    http://przeklej.org/file/PUX4t5/system.23.01.20.56.evtx

    Druga sesja pracy laptopa - czas od momentu włączenia komputera do niepoprawnego wyłączenia
    http://przeklej.org/file/WLTtok/system.23.01.cala.sesja.pracy.evtx

    Trzecia sesja pracy laptopa - nie wzbudza się ze stanu uśpienia.
    http://przeklej.org/file/UC0LiK/system.24.01.11.54.stan.uspienia.evtx

    Re - Serwisant
    Najbardziej "obiecująco" wygląda zdarzenie z tego linku:
    Czy u Pana na komputerze ten opis wygląda podobnie czy jest tam więcej informacji:Wymienione są jakieś identyfikatory sprzętowe, pliki sys, dll itp?

    Czy aktualizacje pobierał Pan z naszej strony?
    Jaka wersja bios jest u Pana zainstalowana?

    Email 5 - rozmowa z serwisantem

    Czy u Pana na komputerze ten opis wygląda podobnie czy jest tam więcej informacji:Wymienione są jakieś identyfikatory sprzętowe, pliki sys, dll itp?

    nic takiego tam nie ma napisane

    Czy aktualizacje pobierał Pan z naszej strony?

    Pana koledzy instalowali system i sterowniki nie wiem skąd je instalowali.

    Jaka wersja bios jest u Pana zainstalowana?

    najnowsza Wersja 204


    Postanowiłem do was napisać bo ktoś może pomoże mi szybciej rozwiązać ten problem, bo sprawa z serwisem się ciągnie już z 1 m/c czasu.
  • Red. Komputery FAQ
    Czy jak wyłączysz szybkie uruchamianie (link jak to zrobić: http://www.download.net.pl/windows-10-szybki-start-jak-wlaczyc-i-wylaczyc/n/7829/ ) to jest to samo? Wiem że jak to zadziała to niestety tylko obejście problemu a nie zdiagnozowanie przyczyny. Laptop był kupiony z tą wersją windowsa?
  • Poziom 9  
    Zaraz sprawdzę z wyłączeniem szybkiego startu. Tylko odpowiedź może trochę potrwać ponieważ, to nie jest tak, że za każdym razem system się nie wyłącza raz się wyłączy normalnie raz nie.

    Laptop oryginalnie miał windows 7 dołączone były płyty do aktualizacji winodws 8. Ale jak był w serwisie to podejrzewam, że oni wgrali swojego windowsa 10, z własnymi sterownikami.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jednak mogę odpisać już teraz wyłączenie szybkiego startu nic nie zmieniło.
  • Red. Komputery FAQ
    Laptop ma uefi? Włączone jest CSM boot (czy legacy boot - jak zwał tak zwał) w biosie? Jak ma włączone CSM, to najlepiej będzie wyłączyć oraz zainstalować system na dysku ze schematem partycji GPT oraz w natywnym uefi. Być może rozwiązało by to twój problem.
    Ewentualnie przekonwertować zainstalowany już system na uefi. Tu: https://www.youtube.com/watch?v=Qk6_K9hVu_k jest poradnik (ang.) z którego korzystałem i potwierdzam że działa.
  • Poziom 9  
    Wszystko co napisałeś jest włączone, poczekam jeszcze z tą zmianą.
    Ponieważ nie wiem czy wcześniej tam pisałem, że mój kolega ma taki sam model laptopa i mu wszystko działa bez zarzutu. Jutro mi poda jakie ma parametry w biosie ustawione, jeżeli takie jak ja to będzie można to wykluczyć. A na 90% ma tak samo bo jak kiedyś się go pytałem czy ma takie problemy z laptopem to mówił, że mu wszystko elegancko działa.
    Jak go pytałem to mi opowiadał, że instalował windows'a 10 tak jak ja nic nie zmieniając w biosie. Tylko ściągając aktualizacje na 7 z internetu. Dlatego też mnie tak bardzo to dziwiło, że w serwisie mi napisali, iż przyczyną jest wina oprogramowania, skoro jemu takie rzeczy się nie dzieją.
  • Poziom 9  
    Witam,

    Wygląda na to, że to może być przyczyną takiego działania komputera. Tak jak pisałem wcześniej porozmawiałem z kolegą i on te parametry o których mówiłeś ma wyłączone.

    Jeszcze chwilę ze zmianą poczekam bo technik z asusa napisał, że musi się skonsultować z centralą więc zobaczymy co odpiszą.
    Później zmienię według twoich zaleceń i odpiszę jak rezultaty.
  • Poziom 9  
    Witam,

    Nie pisałem wcześniej, ale testowałem twoje rozwiązanie było lepiej jednak nie do końca to pomogło.

    W między czasie z serwisu po nie całym m/c dostałem takie rozwiązanie aby pobrać taki sterownik:
    http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/Commercial_N...10/MEI/MEI_Intel_15M_Win10_64_VER11001177.zip

    Nie wiem czy przez ten czas stworzyli go specjalnie pod mój przypadek bo tyle czasu zajęło im odpisywanie, ale póki co działa poprawnie. Dalej testuje sprzęt.