Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Agregat prądotwórczy z silnika od kosiarki i alternatora

mirek_1211 29 Jan 2016 17:28 51231 153
  • #92
    mirek_1211
    Level 10  
    Freddy wrote:
    Tylko, że silniki B&S do kosiarek to czterosuwy :).


    Poczytaj więcej o nich, bo w błędzie jesteś. Dwusuwy tez robili.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski wrote:
    mirek_1211 wrote:
    Skoro przetwornica ma tylko 230W...
    Jasne, a silnik ile ? Przelicz na waty :D


    Dużo więcej. Wiem o tym. Ale taki miałem luzem, do wykorzystania ;)
  • #93
    wojtek1234321
    Level 35  
    A.Gieronimo wrote:
    przy smarowaniu rozbryzgowym korba musi machać w oleju,

    Nie musi, w tych silnikach na spodzie miski w takim "jeziorku" które jest jakby najniższym punktem dna miski olejowej jest zanurzone takie a'la śmigiełko które jest napędzane od wałka rozrządy i rozdryzguje olej. Wał korbowy to praktycznie nie jest zanurzony w oleju. to "śmigiełko" ktore rozbryzguje olej jest tak ustawione i pod takim kątem że najsilniejszy strumień oleju skierowany jest na dno tłoka i główkę korbowodu, a ściekając po korbowodzie z powrotem smaruje stopę korbowodu, reszta ściekając po tłoku smaruje cylinder. Fakt gdy silnik pracuje to wewnątrz skrzyni korbowej powstaje taka ilość "mgły olejowej" że wydaje się jak by wszystko pracowało w oleju. Nie zmienia to jednak faktu że silniki "kosiarkowe" muszą pracować z wałem ułożonym pionowo bo taka jest konstrukcja całej skrzyni korbowej i "układu smarowania" że inaczej nie może być ułożony do pracy.
  • #94
    Freddy
    Level 43  
    mirek_1211 wrote:
    Poczytaj więcej o nich, bo w błędzie jesteś. Dwusuwy tez robili.
    Ten jest czterosuwem.
  • #95
    mirek_1211
    Level 10  
    Freddy wrote:
    Ten jest czterosuwem.

    Tak. Lecz z Twojego posta wywnioskowałem, że mówisz ogólnie o Briggsach, a nie o konkretnym modelu.

    Freddy wrote:
    Tylko, że silniki B&S do kosiarek to czterosuwy :).


    No i miałem racje.
  • #97
    DJ ANNUS
    Level 31  
    A tam ja mam nieczystego sinusa i nie narzekam.
  • #98
    BlackDeath3
    Level 14  
    Projekt moim zdaniem bardzo dobry. Tylko trochę marnujesz możliwości tego silnika. Ja bym tam dał jakąś prądnicę o większej mocy lub kilka alternatorów. Na pewno wyciągnąłbyś z niego ponad 1 kW.
  • #99
    DJ ANNUS
    Level 31  
    BlackDeath3 wrote:
    Ja bym tam dał jakąś prądnicę o większej mocy lub kilka alternatorów. Na pewno wyciągnąłbyś z niego ponad 1 kW.


    Kolego z 1 alternatora wyciągniesz ponad 1kW 14,4 V 70A daje kilowat a jak by zastosował alternator 150A to mógłby mieć niezłą elektrownie w ruchu ciągłym, kosztem drogiego paliwa.
  • #100
    BlackDeath3
    Level 14  
    DJ ANNUS wrote:
    BlackDeath3 wrote:
    Ja bym tam dał jakąś prądnicę o większej mocy lub kilka alternatorów. Na pewno wyciągnąłbyś z niego ponad 1 kW.


    Kolego z 1 alternatora wyciągniesz ponad 1kW 14,4 V 70A daje kilowat a jak by zastosował alternator 150A to mógłby mieć niezłą elektrownie w ruchu ciągłym, kosztem drogiego paliwa.


    To dać 3 takie alternatory. Autor pisał, że ten jeden prawie wcale nie obciąża silnika. Gdyby moc była bardzo duża to w przypadku braku prądu możnaby zasilić cały dom. Trzeba tylko wymienić przetwornicę na mocniejszą.
  • #101
    wojtek1234321
    Level 35  
    BlackDeath3 wrote:
    to w przypadku braku prądu możnaby zasilić cały dom. Trzeba tylko wymienić przetwornicę na mocniejszą.

    No i oczywiście w takim wypadku to i wymiana całego UPS-a bo jeżeli jest zbyt małej wydajności to nie "uciągnie" całej instalacji...
  • #102
    Freddy
    Level 43  
    BlackDeath3 wrote:
    To dać 3 takie alternatory. Autor pisał, że ten jeden prawie wcale nie obciąża silnika. Gdyby moc była bardzo duża to w przypadku braku prądu możnaby zasilić cały dom. Trzeba tylko wymienić przetwornicę na mocniejszą.
    Może 10 od razu, zastanów się co piszesz - nie poisz na siłę.
    Silnik ma około 4KM i do tego można dopasować alternator z ciężarowego auta 24V około 100A.
  • #103
    adria5n
    Level 14  
    A może zasilanie gazem? Ile kosztuje lub z czego alternator wziąć taki 24v i 200A ?. Jak mam szukać takiego alternatora? A może kupić tani 24v i przewinąć na 48v ? Konstrukcja bardzo fajna dopieścić i będzie super maszyna.
  • #104
    Freddy
    Level 43  
    Zasilanie gazem nie za bardzo, kłopotliwa, droga i skomplikowana instalacja.
    Alternator do Catterpilar, Scania maja po 100A.
  • #105
    adria5n
    Level 14  
    Dlamnie 100A to mało a można przewinąć? Np 48V i 100A ? Widziałem parę filmików jak kosiarki na gazie pracują. Więc niezła alternatywa.
  • #106
    Freddy
    Level 43  
    adria5n wrote:
    Dlamnie 100A to mało a można przewinąć? Np 48V i 100A ? Widziałem parę filmików jak kosiarki na gazie pracują. Więc niezła alternatywa.
    Silnik ma około 4KM, więc 24V 100A to w sam raz.
  • #107
    Macosmail
    Level 34  
    W Audi 3.0TDI alternator ma 14V 220A. Po modyfikacji regulatora można zapewne podnieść dość znacznie napięcie.
    Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb. Nowsze (w sumie to od dobrych kilkunastu lat) alternatory maja nawet wyjście informacji o obciążeniu alternatora.
  • #108
    Krzysztof Kamienski
    Level 43  
    Macosmail wrote:
    Warto by było zastosować układ automatycznej regulacji mocy silnika spalinowego zależnie od potrzeb.
    To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D
  • #109
    mirek_1211
    Level 10  
    jesion40 wrote:

    Czy mógłby kolega zdradzić jaki model z tak tanich UPS daje czysty sinus?

    Oczywiście. Jest to UPS SINUS EVER DUO 350. Idealna sinusoida i zimny start :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    Freddy wrote:

    Silnik ma około 4KM i do tego można dopasować alternator z ciężarowego auta 24V około 100A.


    Zgodze się tym razem z Tobą. To byłoby idealne i wystarczające dopasowanie. Tylko, że narazie nie ma sensu pchać się w koszty. Takie rozwiązanie z alternatora od maluszka w pełni mnie satysfakcjonuje i zaspokaja moje potrzeby ;)
  • #110
    Macosmail
    Level 34  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    To może jakiś ,,pomyślik'' dla jednocylindrowego silnika czterosuwowego o pojemności ok. 200 cm³ z gaźnikiem elementarnym poprosimy? :D


    Przepustnicę na pewno jakąś posiada. Można dodać serwo (np. silniczek klap automatycznej klimatyzacji) albo nawet silnik krokowy z odzysku, mają wystarczający moment obrotowy. Informacje o obrotach z układu zaplonowego (lub alternatora jeśli jest starszy model z silnika Diesla z wyjściem W, a jak nie można dorobić). O obciążeniu alternatora z samego alternatora lub z rezystora pomiarowego. Do tego sterownik na uC. Koszt wszystkiego raczej nie powinien przekroczyć kilkudziesięciu złotych. Oczywiście zakładając, że wszystko robimy sami.
    Agregaty fabryczne mają prymitywną mechaniczną stabilizacje obrotów na zasadzie regulatora odśrodkowego, ale tam głównie chodzi o zapewnienie mniej więcej stałej częstotliwości prądu. Tutaj o to dba falownik, a więc są jeszcze lepsze możliwości regulacji mocy silnika.
  • #112
    rafbid
    Level 33  
    BlackDeath3 wrote:
    To dać 3 takie alternatory. Autor pisał, że ten jeden prawie wcale nie obciąża silnika. Gdyby moc była bardzo duża to w przypadku braku prądu możnaby zasilić cały dom. Trzeba tylko wymienić przetwornicę na mocniejszą.
    Pomijam moc silnika z kosiarki ale ciekawe jak wyglądał by jego rozruch z takim obciążeniem czy w ogóle był by możliwy :)
  • #113
    Freddy
    Level 43  
    rafbid wrote:
    Pomijam moc silnika z kosiarki ale ciekawe jak wyglądał by jego rozruch z takim obciążeniem czy w ogóle był by możliwy
    Rozruch robi się bez obciążenia.
  • #114
    Macosmail
    Level 34  
    Krzysztof Kamienski wrote:
    To w końcu co chcesz regulować ? Moc, moment obrotowy, czy prędkość obrotową, bo to nie to samo.


    Kolego nie rób ze mnie głupszego niż jestem.
  • #115
    faradek
    Level 19  
    Planuję popełnić podobną konstrukcję, chcę zastosować alternator około 120 - 150A. Mirek_1211 może dałbyś radę zrobić zdjęcie jak dokładnie zamontowałeś koło pasowe na wale silnika? Tutaj widzę największy potencjalny problem.
  • #116
    mirek_1211
    Level 10  
    faradek wrote:
    Mirek_1211 może dałbyś radę zrobić zdjęcie jak dokładnie zamontowałeś koło pasowe na wale silnika? Tutaj widzę największy potencjalny problem.


    Niestety nie bo nie ma mnie w miejscu, gdzie konstrukcja została zbudowana
    :P jest ono zamontowane normalnie, średnicą wewnętrzną dopasowane do średnicy wałka i zakręcone od spodu śrubą z odpowiednim skokiem gwintu. Koło dopasowałem tak, że wchodziło z lekkim oporem na wał. Śruba natomiast została pokryta klejem i wkręcona do wału.
  • #117
    kazik19549
    Level 1  
    Freddy wrote:
    Już kiedyś się zastanawiałem nad taka konstrukcją, ale zrezygnowałem z bardzo prostej przyczyny - podstawowej wada tego typu (od kosiarki) silnika, to sposób montażu. Silnik musi mieć wał ustawiony pionowo :(.
    Takie położenie niestety komplikuje trochę układ, bo łożyska alternatorów nie są przystosowane do takiej pracy. Nie każdy alternator wytrzyma takie traktowanie. Kiepskiej jakości mogą odmówić współpracy.

    ------------------------------
    Myślałem, że klan inteligentnych minusowiczów ma ferie, lecz jednak nie. Chyba zawnioskuję o uzasadnienie tychże minusów.
    A myślał kolega nad przekładnią kątową?
  • #120
    DariuszEE
    Level 17  
    Przemek2802 wrote:
    A ja myślę nad skonstruowaniem kosiarki spalinowej- robota. Na początek zastanawiam się nad sposobem zasilania...Może uda się zamontować alternator pionowo na górze silnika Briggsa- co o tym myślicie?


    Pomysł jest ok. tylko przy konstruowaniu robotów czy innych przemieszczających się pojazdów należy brać pod uwagę , aby środek ciężkości był jak najniżej , warunkuje to stabilność motoryczną konstrukcji