Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Santa Fe CM - Brak mocy, nie chce ruszyć (automat)

artur04c 24 Jan 2016 20:06 4119 4
  • #1
    artur04c
    Level 18  
    Witam, mam Hyundaia Santa Fe CM 2007 155km 2,2CRDi automat 4x4 i mam z nim mały problem. Przyszła zima i zaczęły się problemy. Po odpaleniu (pali od buta) wchodzi na powyżej 1 tyś obr (sprawa normalna) czasami obroty są takie same,a czasami zaczynają falować po czym wracają na te lekko powyżej 1k. Gdy wrzucę bieg (automat) nie zależnie czy na D czy na tip tronic na 1 i trzymam hamulec zaczynają spadać obroty i jak by chciał zgasnąć, puszczę hamulec to stoi, dodam gazu brak reakcji, jak pochodzi z 10 min to żółwim tempem jedzie, ale z nim powstaje fabryka czarnego dymu. Jak jest nagrzany nie ma siły ruszyć, toczy sie powoli i coraz szybciej jak złapie coś powyżej 2000 tyś obr wbija w siedzenia. Co sie z nim dzieje?

    Filtry zmienione, paliwo spuszczone do zera i wlane nowe, dodawane uszlachetniacze, były dodawane środki do czyszczenia wtryskiwaczy i nadal to samo. Poniżej przedstawię film jak samochód się dzisiaj zachowywał.
    Gdy wrzuciłem bieg (był taki pisk (to czujnik parkowania) to cały czas mam nogę na hamulcu) i widać jak obroty spadają. Szarpie silnikiem. Po którejś próbie słyszalne są takie stukania to wtedy próbowałem dodawać gazu (tak go deptałem) samochód na to nie reagował (był na biegu) jak jest na luzie wchodzi na obroty....

    https://www.youtube.com/watch?v=fI6OC7vbQcs
  • #2
    domex32
    Moderator of Cars
    Diagnostyka, jak wygląda ciśnienie paliwa, dawka paliwa oraz masa powietrza kiedy silnik jest na wolnych obrotach, a jak te parametry plasują się w momencie próby ruszenia z gazem w podłogę?
  • #3
    artur04c
    Level 18  
    jak jest nagrzany i się wciśnie gaz do końca rusza jak pociąg.
    Jak jest zimny nie ruszy. Po 10 - 15 min pracy rusza jak pociąg ale z dodatkową fabryką dymu, jak by paliwa nie przepalał albo dostawał go za dużo.
    Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę na spalanie, tam jest ukazane 30 pare litrów na 100, ale spowodowane jest to tym, że odłączyłem klemę na całą noc i cały komputer niby sie zresetował (myślałem, że to coś pomoże)

    Co do diagnostyki, na jakie konkretnie badania sie umówić? Bo mowa jest o dawce paliwa, ciśnieniu i o powietrzu, a nie wiem czy każda diagnostyka to może zrobić... (nie orientuje się w tym bo to mój pierwszy taki problem jest) Potrzebne są jakieś bardzo szczegółowe bdania? Czy raczej każdy "lepszy" serwis usunie usterkę?
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Osobiście czepiam się tu zaworu EGR.

    Lecz bez diagnozy to są tylko domysły.

    Pytanie czy chcesz zdiagnozować auto i naprawić sam z naszą pomocą czy chcesz postawić auto do kogoś kto naprawi je za Ciebie.
  • #5
    artur04c
    Level 18  
    Sam raczej nie dam rady bo nie mam do tego sprzętu, ale wolę już mniej więcej wiedzieć, co i jak żebym się orientował.

    ps. w razie w jak znajdę fundusze i będę mógł coś kupić do diagnostyki to co Polecacie ? ;) bo również mam Audi a6 c6 i może to sie kiedyś przyda...

    ___________________________________________________________________
    Sytuacja wygląda następująco, otóż wyczyściłem zawór EGR, przepustnicę, intercooler wraz ze wszystkimi wężami, kolektor dolotowy itp i samochód odzyskał moc, normalnie odpala i normalnie rusza ;) Dziękuję Wszystkim za udzielanie się i za pomoc ;)