Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki silnik typowo pod lpg bez problemów

gbhkk 24 Jan 2016 20:25 4404 16
  • #1
    gbhkk
    Level 6  
    Witam koledzy potrzebuję informacji na temat silników którym nie jest straszny przebieg z rzędu 150tys na LPG. (bez remontu silnika spowodowanego instalacją LPG)

    Zakładając że wszystko w samochodzie będzie robione na bieżąco.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    gbhkk
    Level 6  
    A jakieś inne modele po 2000r przepraszam że nie dodałem tej informacji ?
  • #4
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Chyba wcześniej trzeba określić jakiej klasy samochód Cie interesuje, jakie preferencje itd , i wtedy dobrać silnik.
  • #5
    Kune
    Level 24  
    Ja proponuje 2.0 8v od VW. To prosty, łatwy w obsłudze i bezawaryjny silnik. Może nie jest zbyt szybki, ale za to montowany w całej gamie samochodów do (chyba) 2006 czy 2007 roku.
    Rzędowe 6 od BMW mają również renomę wytrzymałych oraz bezawaryjnych, lecz tu koszty utrzymania są już inne.
    1.4 8v / 1.6 8v / 2.0 8v od Renault również wytrzymują wiele, gorzej juz z samymi samochodami
    1.2 8v z Fiata
    3.0 V6 z Peugot
    Można by tak wymieniać bardzo długo

    Ogólnie proste konstrukcje bez wodotrysków będą najlepsze, ale pamiętaj że to auto używane, więc ważne żeby kupić dobre technicznie auto. O jakich pieniadzach rozmawiamy.
    Ludzie gazują wszystko, łącznie z silnikami turbo.
  • #6
    Tommi029
    Level 17  
    1.4 - 2.0 16V Renault (bez IDE)
    Rodzina K4 i F4.
    O samochodach można napisać epopeje, ale silnika są w tej klasie najlepsze.
    No i fiat 1.2 - 1.4 16V turbo
  • #7
    gbhkk
    Level 6  
    Interesują mnie auto segmenty B,C,D do 15 tys zł . Ale to głównie zależy od silnika. Bo poszukuje samochodu w którym instalacja LPG nie narobi szkód w silniku , i bez problemów przejedzie te 150 tys na LPG.
  • #8
    zed71
    Level 23  
    chevrolet: 1,2 72km (w aveo)- szczyt prostoty, idealny do gazu: regulacja zaworów jak w maluchu (śrubka+nakrętka) ale pasek wymiana co 60kkm
    chevrolet 1,4 i 1,6 (różne moce - najlepszy 1,4 83km) hydraulika zaworów i pasek - też co 60-70kkm)
    fiat fire 1,2: regulacja w 8V- płytki, 16V- hydraulika, zmiana paska co 60-80kkm. lubią gubić olej, 1,4 90lm- warunkowo (lubi sobie wypić oleju- ale nie wszystkie
    Vw 1,6 102km: ogólnie silnik ok (hydraulika + pasek co 90kkm)
    opel - 1,4 i 1,2
    peugeot: 1,4 88km
  • #9
    gbhkk
    Level 6  
    Witam koledzy jak znoszą instalację LPG silniki tych trzech samochodów ?
    Jakie ewentualne szkody wyrządzi instalacja w tych silnikach benzynowych po przejechaniu zakładanych 150 tys km. ?
    -Honda Civic VII
    -Toyota Corolla IX
    Citroen C4 I
  • #10
    zed71
    Level 23  
    zależy jaka instalacja- jak V generacji (wtrysk w fazie ciekłej) to żadne konsekwencje nie grożą ;) ale ta cena - najtaniej 8 tys. ;) "zwykłą" - sekwencyjną po przejechaniu 100kkm mogą być kłopoty- wypalone gniazda zaworowe (dotyczy toyoty i hondy)
    do c4 - najlepszy silnik 1,4 i 1,6 i 2,0 - te w miare fajnie współpracują z lpg i powinno być dobrze
  • #11
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Najlepszy na miasto 1,6 16V, a w trasy 2,0 16V od citroena . Aluminiowy blok nagrzewanie bardzo szybkie sinik bezproblemowy, mam znacznie cięższego vana z tym silnikiem i ma na szafie 300kkm i bardzo dobrze działa z gazem. Dobry dostęp do kolektora demontaż to 20 min. roboty, można zamontować pojedyńcze wtryski pionowo z wężykami 6cm.
  • #12
    gbhkk
    Level 6  
    Witam koledzy jaką możecie mi polecić firmę do montażu instalacji LPG w promieniu do 250km od Lublina?
  • #13
    MarianekWadowice
    Level 9  
    Polecam 1.6 16v fiata 103 km. (nie ten opla 105) Przebieg 284 .
  • #14
    stachu12345
    Level 13  
    Opel astra vectra calibra silnik 2.0 8v c20ne :)
  • #15
    t3syncro
    Level 14  
    fiat stilo 2004 rok silnik 1.4 16v 95 koni
    przebieg 278.000km zero problemow i dalej sie kreci
  • #16
    Janusz.Andrzej
    Level 10  
    Mialem kilka samochodow z LPG, zalozenia zawsze mialem podobne, z doswiadczenia najlepsza okazala sie Skoda Octavia Tour z silnikiem AEH 1,6 MPI 8V. Rocznik 2009. Moc 102 konie. Kupilem ja w 2011 z przebiegiem niecalych 30 000km po lekkim strzale w tyl. Zagazowalem na taniej wowczas sekwencji (alaska, czerwone vlady, butla w kolo) za bodaj 2200zl. Sprzedalem po 2,5 roku zaraz po przekroczeniu 220 000 kilometrow. Przy jakis 150 000 kilometrow zaslepilem zawor EGR. Dwa razy czyszczona byla przepustnica - ale to i bez LPG trzeba w tym silniku robic, operacja tania i prosta. Hydrauliczna kompensacja luzow zaworowych czyni ten silnik na niemal bezobslugowym. Olej co 15 000km, rozrzad tani i kazdy kowal zmieni. Podobno problem przy gazie to cewki - u mnie nie wystapil. Co wiecej - auto nadal jezdzi, ma ponad 360 000km, nie znam szczegolow, wiem ze byla zmieniana instalacja gazowa (przod) i wymieniana uszczelka pod glowica po jakims problemie z temperatura spowodowanym zaslepieniem EGRu, ale obylo sie bez planowania i podobnych ekscesow. Jedno z lepszych aut ktore mialem, polecam.

    Zachecony pierwsza przygoda z LPG po OCV kupilem Golfa Plusa tez 1,6 102 konie, ale kod silnika CHGA z fabrycznym LPG. Tutaj nie bylo tak rozowo, bo poprawne ustawienie instalacji przerastalo polskich gaziarzy. W przeciwienstwie do OCV na desce palila sie dyskoteka kontrolek, wolne obroty falowaly, na srednich slabo jechal a jakos przy 4500obr/min przelaczal sie na benzyne. O ile Skoda palila w Warszawie 9-10,5l, to Golf 11-13 lub okolo 10 lpg i 2-2,5 benzyny. Sprzedalem po pol roku.

    Myslalem, ze to kwestia niemieckiej instalacji. Golf Plus jako auto mi sie podobal, szukalem kolejnego, tyle, ze TDI lub z mocniejsza benzyna. Kupilem w koncu Tourana TDI i to byl blad - CHYBA NAJGORSZE auto w moim zyciu. Po nim kolejny Touran, tyle, ze nastepnej generacji 1,4 TSI. Tego auta tez nie moge polecic, nie bylo tak zle jak w TDI, ale lpg wykonczylo mi turbine, byl tez problem z kalibracja wtryskow a pozniej juz niezaleznie od lpg z mechatronika DSG.

    W 2014 roku kupilem Lexusa GS300 MK II z 2002 roku. Silnik 2JZ-GE, R6, 231 koni. Kupilem przy przebiegu 285 000 kilometrow, mysle ze troche z szafy bylo zdjete, ale to nie ma znaczenia. Szwajcar, bardzo dobrze wyposazony. Zalozylem dosc dobry gaz V generacji, uderzylo po kieszeni, ale robilem w klinice lpg a oni sobie licza jak za zboze. Jednak nie zaluje. Szkoda mi tego auta na taxi, jezdze nim od wielkiego dzwona, wiecej kilometrow robi nim stara. Na gazie niecale 30000 kilometrow, co ciekawe moim zdaniem na lpg mocniejszy niz na benzynie. Pali w miescie 10,5 litra, w trasie 9-11. Przy automacie, wlaczonej klimie, wentylacji foteli etc. Znam GS300 MKII, troche starszego bo 1999, lpg zalozone przy 140 000 stanu licznikowego, teraz 405 000 km "na szafie" i smiga az milo (fakt, ze 90% przelotu to trasa, ale doslownie ZERO USTEREK).

    Moja stara miala Daewoo, to znaczy Chevroleta Aveo jako sluzbowke. 1,2 16V 84KM z LPG od nowosci. W 2 lata blisko 140 000 kilometrow jak poszedl do innego handlowca. Jakies problemy byly, check engina swiecil, ale nigdy nie stanal na drodze, silnik pierwszy, nawet w najwieksze mrozy odpalany z lpg bo tak taniej.
  • #17
    gamus15
    Level 18  
    Witajcie.
    Podepnę się pod ten temat bo nurtuje mnie to samo pytanie. Ale żeby nie sypać niepotrzebnie propozycjami to zawężę zakres do silników 1.4-1.6, w sumie może być też 1.8 jeśli nie robi wirów w baku :)
    Na razie na oku mam właśnie Citroena C4, jak się uda to z 1.6, Golfy V są trudne w zakupie ale taka Astra H... auto piękne nie jest, nie prowadzi się wybitnie ale jest tanie i działa :) Dlatego proszę o rozpiskę które konkretnie silniki z tej Astry nadają się do zagazowania.
    I przede wszystkim proszę o opinię co myślicie o gazie do Corolii E12 bo kilka razy spotkałem się z polecaniem tego autka pod gaz a przecież ono ma szklanki które przy pracy na LPG wymagają częstszego serwisowania co zwiększa koszty. Pewien gazownik mi powiedział że każde auto można zagazować, tylko trzeba to zrobić dobrze i problemu nie będzie. Ja jednak jestem trochę sceptycznie nastawiony do aut, które wymagają mechanicznej regulacji zaworów czy tam szklanek właśnie.