Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Alhambra 2003r - Brak regulacji si³y nawiewu

Rayford 24 Jan 2016 20:56 2556 5
  • #1
    Rayford
    Level 14  
    Witam.
    Jest nietypowy problem, nie typowy bo nic na ten temat w necie nie wynalaz³em.
    Problem dotyczy regulacji si³y nawiewu, przyciskanie przycisku na panelu w klimotroniku nie zwiêksza si³ê nadmuchu i nie ro¶nie s³upek wska¼nika na wy¶wietlaczu, jest tak z przednim jak i tylnym nawiewem tak samo i obojêtne czy jest ustawione w AUTO czy nie. Testowali¶my VAG-iem klimatronik i nie ma ¿adnych b³êdów, test ogrzewania - wskazuje, ¿e wszystko dzia³a, jedynie nie wiem jak w te¶cie powinno wygl±daæ krêcenie wentylatorem, bo na pocz±tku krêci na jakie¶ 75% potem zwiêksza na maksa i po chwili zwalnia na minimum, wska¼nik s³upkowy te¿ tak wskazuje. Przywracali¶my te¿ do ustawieñ fabrycznych i niestety nic nadal nie wiadomo

    Zrobi³em jeszcze test który wygl±da tak:

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 7M7 907 040 E
    Component: CLIMATRONIC MPV GP 0005
    Coding: 00010
    Shop #: WSC 00020
    No fault code found.

    Auto to: Seat Alhambra 2003r, 115KM TDI, Klimatronik
  • #2
    neo2k
    Level 18  
    Rezystor dmuchawy sprawdza³e¶? Je¶li tak to panel klimy co¶ niehalo.
  • #3
    Rayford
    Level 14  
    neo2k wrote:
    Rezystor dmuchawy sprawdza³e¶? Je¶li tak to panel klimy co¶ niehalo.


    Sprawdziæ czyli najlepiej podmieniæ, bo inaczej chyba nie mo¿na ?
  • #4
    neo2k
    Level 18  
    Jak masz jakiego¶ elektronika pod rêk± to mo¿na sprawdziæ. A je¶li nie to podmianka.
  • #5
    buncza
    Level 16  
    neo2k wrote:
    Rezystor dmuchawy sprawdza³e¶? Je¶li tak to panel klimy co¶ niehalo.

    W tym przypadku nie ma raczej rezystora, a sterowanie si³± nawiewu jest regulowane elektronicznie przez sterownik wiatraka.

    W jakiej sytuacji pojawi³ siê problem z nadmuchem. Wymienia³e¶ co¶ czy problem pojawi³ siê tak nagle?

    Skoro test elementów wykonawczych przechodzi bez problemu, to usterka za pewne jest gdzie indziej. Skoro "rêczne" sterowanie nawiewem nie powoduje zmian, to mo¿liwe, ¿e problem le¿y po stronie sterownika climy.
  • #6
    Rayford
    Level 14  
    Wiêc sprawy maj± siê tak, rezystor dmuchawy jak kolega @buncza pisze nie ma rezystora, jest on na tyrystorze, ale na wszelki wypadek podmieni³em i to nie to, tak samo nie mo¿na zwiêkszyæ si³y nadmuchu. Mia³em mo¿liwo¶æ podmienienia te¿ ca³ego panelu klimanotronika i te¿ to nie to .... Znalaz³em na innych forach ze dwa przypadki tych samych objawów.

    Przypadek 1.
    Pali³ siê bezpiecznik nr19 , okaza³o siê, ¿e brak +12V w panelu klimatronika na wtyku A styki 2 i 17, wymiana przewodu od bezpiecznika do tych styków pomog³a, prawdopodobnie gdzie¶ po drodze by³a przerwa...

    Przypadek 2. Pali³ siê bezpiecznik nr19, okaza³o siê, ¿e który¶ podgrzewacz spryskiwaczy mia³ zwarcie albo przepali³ siê...

    Sprawdzi³em u siebie i faktycznie bezpiecznik nr 19 te¿ by³ przepalony, ale wymieni³em na nowy i siê teraz nie przepala, a usterka w panelu dalej nie naprawiona ...

    Wcze¶niej d³uba³em przy podgrzewaczu, wskrzesi³em go z martwych, bo nie chodzi³ od lat, wszystko hula³o jak nale¿y i pó¼niej wysz³a ta usterka.

    Dodatkowy objaw jeszcze powsta³, a mianowicie pompka cyrkulacji p³ynu na podszybiu nie zawsze siê wy³±cza jak zgasi siê silnik, do tej pory by³o ¿e jak zgasi siê silnik to pompka miesza³a jeszcze jakie¶ 2min i wy³±cza³a siê a teraz nie wy³±cza siê i niczym j± nie da siê wy³±czyæ tylko zdjêcie klemy pomaga.

    Nie mam pojêcia jak do tego siê zabraæ, jak ugry¼æ temat ?