Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka temperatura silnika 2T bezpieczna podczas docierania?

24 Sty 2016 23:01 3651 6
  • Poziom 22  
    Witam, tak jak w temacie.

    Niedługo będę odpowiedzialny za dotarcie silnika 2T 49ccm. Naczytałem się już chyba z milion postów i tematów w internecie, gdzie większość opinii jest ze sobą sprzeczna. Choć 2 punkty się powtarzają

    - zmienne obroty, pełen wachlarz
    - nie przeciążać (nie przegrzewać silnika)


    Obrotomierza nie będzie, ale termoparę typu K to bez problemu zamontuje. Tylko jaka to jest temperatura bezpieczna? Tak jak dla samochodów? Około 90 stopni celsjusza?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    90 oC to jest temperatura płynu, chyba jednak nie przeczytałeś milion postów, bo byś trafił na ten odpowiedni.
    Przede wszystkim napisz co to za silnik, w jakim urządzeniu pracuje, bo by może będzie to po prostu w instrukcji.
    Tutaj masz przykład
    http://hondacbr.bloog.pl/id,5216353,title,Pra...ranie-silnika,index.html?smoybbtticaid=6165c0
    Najważniejsza zasada podczas docierania każdego dwusuwa:
    NIE PRZECIĄŻAĆ.
    O pomiarze temperatury zapomnij, temperatura nie rozkłada się równo w cylindrze, od strony wydechu i ssania jest inna.

    I jeszcze jedno na dotarciu dajesz więcej oleju do mieszanki.
  • Poziom 31  
    Silnik w czasie jazdy jest chłodzony i nie wymaga kontroli temperatury. Ten typ tak ma.
  • Poziom 22  
    Skuterek PGO BIG MAX 50, no właśnie "nie przeciążać" jest dosyć szerokim pojęciem...

    @WędkarzStoLica tak, ale dotarty silnik. Silnik który ma kilka kilometrów na liczniku grzeje się szybciej z powodu zwiększonego tarcia, tak mi się wydaje przynajmniej.

    Problem polega na tym, że na codziennej trasie tuż przed domem mam ulice o bardzo dużym nachyleniu. Coś koło 30-35 stopni tak mi się wydaje, no i jakoś nie widzę tego, żeby na dotarciu go męczyć te ostatnie 500m na takiej stromej górce... w palnik przecież nie dam, a przy mniejszych obrotach - zero chłodzenia, bo i prędkość mała.


    Im więcej czytam tym bardziej ogarnia mnie przekonanie, że trzeba się obchodzić z tym jak z jajkiem. Niestety musiałem zamienić samochód na skuter i coraz bardziej mi się to nie podoba...
  • Poziom 31  
    Pewnie wywołam śmiech, ale powiem wam jak ja z bratem swój pierwszy 'motor' docierałem.

    Tatuś nam kupił nówkę z salonu i od razu zaczęliśmy nim jeździć - oczywiście niedotartym.
    Jako że mój (młodszy) brat miał może z 6lat i stary się bał o niego, to kazał mu tylko na jedynce jeździć żeby za dużych prędkości nie rozwinął. Pamiętam że lane było więcej oleju bo dosyć mocno sprzęcik kopcił, a docieranie wyglądało jak jeden wielki kat - non-stop pełne obroty, bez żadnego oszczędzania. Brat pełny ogień na jedynce, ja max prędkość na obu biegach, a czasem tata 100kg + brat jeździli we dwóch. I tak wyglądał okres docierania.

    I teraz nikt nie zgadnie jak się dotarł ten silnik - ano dotarł się super, mój Romecik był najszybszy w okolicy i mówię to całkiem poważnie.

    Od tamtej pory wyremontowałem kilkadziesiąt silników różnej maści, ale docieranie już odbywało się normalnie :D Tzn. spokojna jazda bez max obrotów, a czy to było lepsze docieranie od tego pierwszego? Trudno mi powiedzieć.
  • Poziom 22  
    Być może po prostu te wszystkie silniki są tak różnorodnie wykonywane, że po prostu nie da się opracować optymalnej metody.. Wszystko odnosi się tylko do tego żeby podczas docierania nie zatrzeć silnika. No i żeby trafić dobrze.

    Więc życzę sobie szczęścia, postaram się silnika nie katowa przez te pierwsze 200km - 300km. Choć nie mam za bardzo punktu odniesienia do "nie przesadzić" :D
  • Poziom 15  
    Od roku, kumpel serwisuje u mnie tego Big maxa, fajny ten skuter dość pozadnie zrobiony, na cylku miał 38tys (a od roku nie działał ;) ) już były problemy i kazał zmienić, tak naprawdę uszczelkę tylko przepaliło i jeździł by dalej na starym, zamontowałem nowy i okres docierania nie był za specjalny, trochę więcej oleju przez mikser(jest regulacja) i jazda z max na 3/4 gazu to tyle.
    pgo smiga 80 bez problemu, info drobne modyfikacje na pw