Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie nagłośnienie do 3000 zł używane. Peavey czy pol audio?

24 Sty 2016 23:44 5007 46
  • Poziom 5  
    Witam, poszukuję nagłośnienia mobilnego - dwie satelity i wzmacniacz, końcówkę czy powermikser do 3000 zł razem. Sprzęt chciałbym raczej kupić używany ze względu na ten budżet nowego nic raczej pewnie dobrego nie kupię. Chciałbym żeby ten sprzęt był w miarę możliwości dobry i w przyszłości dalej w niego inwestować przez dodawanie subów. Przeznaczenie sprzętu to mobilny DJ - różne imprezy okolicznościowe. A źródłem dźwięku jest konsola DJska Pioneer sx-2 (kontroler serato)

    Mam kilka pytań bo niestety się na tym nie znam i dlatego bardzo proszę o pomoc.

    1. Jaka jest różnica pomiędzy powermikserem a końcówką? Tak na chłopski rozum co lepiej kupić. Nie rozumiem jak po prostu szukać końcówki patrzy sie na omy czy jak?
    2. Mam propozycje kupna 2x PEAVEY PRO 15 300 W RMS / 4 Ohm + powermikser HAND BOX za 2000 zł i tu by mi została kaska na suba tylko czy ten sprzęt jest coś wart?
    3. Druga propozycja to 2x Pol-Audio PA115 350/700W 8ohm za 2500 zł bez końcówki i tutaj prośba o to jaka końcówka do tego? czy warto?
    4. Jak dobrze kupić taki używany sprzęt? Na co zwracać uwagę i o co pytać?

    Bardzo proszę o pomoc, o skomentowanie moich propozycji i dodanie waszych z góry dziękuję i pozdrawiam!
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    1. Powermikser to takie "łosz end goł", czyli wzmacniacz i mikser w jednej obudowie. Końcówka mocy to.... sam wzmacniacz, który najlepiej wysterować mikserem. :D
    2. PRO-15, to Chińszczyzna ze znaczkiem. Ponadto może być problem z pożenieniem powermiksera z subbasem. :roll:
    3. Warto, ale wszystko zależy od stanu kolumn a w szczególności, od zastosowanych w niej głośników. Końcówka o mocy 400-500W/8om. :ok:
    4. Zaawansowany w temacie PA w zasadzie nie będzie miał z tym problemu. Początkującemu radzę skonsultować ew. zakup z zaawansowanym - choćby na forum. :)

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    1. Pod końcówką lepiej zagra, lepsza dynamika itd. o ild nie jest to t.amp serii TA.
    2. Drogo - nawet bardzo.
    3. Drogo zwłaszcza, że w październiku były za 1200 na kup teraz.
    4. Czy w środku kolumn wszystko się zgadza, czy było coś robione i przez kogo, czy potencjometry nie trzeszczą i czy nie zbiera z sieci buczenia za bardzo. NIGDY NIE KUPUJ SAMORÓBEK-na palcach jednej ręki można policzyć firmy w PL robiące to dobrze-cała reszta to szmelc.

    Za 3k pln to bym szukał zestawu aktywnego 2+1 - pokroju Dave15, Sas15/18 itd. Często ode mnie takie zestawy pożyczają i grają imprezy na 100 osób i nikt nie marudzi. Zestawem 2x Dave15 sylwestra na 230 osób młody obskoczył.
  • Poziom 5  
    DjMapet napisał:

    3. Warto, ale wszystko zależy od stanu kolumn a w szczególności, od zastosowanych w niej głośników. Końcówka o mocy 400-500W/8om. :ok:
    4. Zaawansowany w temacie PA w zasadzie nie będzie miał z tym problemu. Początkującemu radzę skonsultować ew. zakup z zaawansowanym - choćby na forum. :)
    .



    3. a potem ewentualnie suba też pod te samą końcówkę, czy to szeregowo do górki?
    4. wiem, wiem dlatego właśnie proszę was o pomoc :D

    Jaki jest koszt mniej więcej takiej końcówki? możesz mi podać jakiś przykładowy model?

    znalazłem coś takiego nada się?

    http://allegro.pl/wzmacniacz-2x800w-4-ohm-2x600w-8-ohm-amp1000-w-wa-i5920052681.html - wiem pewnie to chińskie, ale czy coś wiecie na ten temat?

    http://allegro.pl/rh-sound-xl-900-koncowka-mocy-2-4-i-8-ohm-i5933674810.html

    http://allegro.pl/rh-sound-xl-1500-koncowka-mocy-2-4-i-8-ohm-i5933633931.html - to nie ukrywam że wychodzi już poza mój budżet :(

    końcówka mocy i wzmacniacz to to samo tak?
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    3. Możesz zagrać jak mówisz jeśli suby będą miały wbudowane zwrotnice ale życie pokazuje, że lepiej kupić crossover(ew. końcówkę z crossoverem) i zagrać mono tj. saty na jeden kanał połączone na 4om a na drugim subbas.
  • Poziom 5  
    Kamil a ty masz coś w swojej ofercie może coś dla mnie?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Użytkownik obserwowany
    Bardzo dużo poszło rzeczy po sylwestrze(z 25-30 paczek i 4 palety) i się lekka bieda zrobiła ale przejrzę co zostało i wrzucę na allegro. Może jeden mój zestaw będę sprzedawał ale dam znać - interesowałby zestaw 1x TP118 + 2x SAT 112-300?
  • Poziom 5  
    dobrze widzę że ten sub waży 50kg?? :D to odpada sam go nie dygnę, oczywiście licz się z moim budżetem :(
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    Budżet po zakupie końcówki mocy zostałby przekroczony niestety. Coś koło 40-45kg waży TP118 600W ale... mam dwa zestawy Dave15 i tam każda aktywna 15" waży 42kg tyle, że łatwiej chwycić. Sprzedawałem ostatnio PA115/h tyle, że na 1540 i 4550(1700zł) i można było tym ograć te 80 twarzy bez basów dodatkowych(tam był prawdziwy głośnik basowy a nie midbas). Fakt jest taki-co nie kupisz to po wrzuceniu na statyw ilość tonów niskich drastycznie spadnie. Może aktywne 2+1 pokroju Sas15 czy Dave15? Jednym zestawem znajomy DJ spokojnie imprezy obskakuje a na dwóch studniówkę na ponad 200 osób ze spokojem obskoczył.
  • Poziom 5  
    Dzięki kamil przemyślę twoją propozycję!

    Ja na początku myślałem o aktywnych ale kuzyn mi powiedział, który co prawda nie jest DJem ale od wielu lat gra w zespołach muzycznych, że końcówka zdecydowanie lepsza i mocniejsza... Jak byście to skomentowali? Jak się ma nagłośnienie pasywne z końcówką mocy do aktywnego? Bo aktywne podpinam bezpośrednio z konsolą tak?

    Teraz tak myśląc też gabarytowo to plus dla aktywnego gdyż muszę oszczędzać też miejsce w aucie trochę... co powiecie na coś takiego? Idealnie mi starczy na górki a potem dokupię suba tylko nie wiem nic o tej firmie ALTO PROFESSIONAL?

    Jeszcze jedno pytanko czym różni się glośnik 15' a 12'? Jak to się ma do pokrycia sali i wgl jest różnica?


    ALTO TS212
    moc: 550W (1100W w szczycie)
    końcówka klasy D
    głośnik niskotonowy: driver 12&rdquo z cewką 2&rdquo
    głośnik wysokotonowy: neodymowy 1&rdquo z precyzyjnie określonym falowodem
    końcówka pracująca w trybie Bi-amp z aktywnym, precyzyjnym crossoverem
    zintegrowany, 2-kanałowy mikser z podwójnym gniazdem XLR-1/4&rdquo Combo, wejściami mikrofonowymi i instrumentalnymi oraz niezależną kontrolę poziomów sygnałów
    wyjście XLR Link
    przełącznik rozłączenia masy Ground Lift
    przełącznik Contour
    zabezpieczenia: Clip, termiczne oraz przeciążeniowe na cewce
    kompaktowa, lekka trapezowa kolumna, zapewniająca łatwy transport oraz izolację akustyczną
    zastosowanie: frontowy system PA, monitor podłogowy, możliwość montażu na statywie
    zaprojektowane i wystrojone w USA

    ALTO TS215
    moc: 550W (1100W w szczycie)
    końcówka klasy D
    głośnik niskotonowy: driver 15&rdquo z cewką 2.5&rdquo
    głośnik wysokotonowy: neodymowy 1&rdquo z precyzyjnie określonym falowodem
    końcówka pracująca w trybie Bi-amp z aktywnym, precyzyjnym crossoverem
    zintegrowany, 2-kanałowy mikser z podwójnym gniazdem XLR-1/4&rdquo Combo, wejściami mikrofonowymi i instrumentalnymi oraz niezależną kontrolę poziomów sygnałów
    wyjście XLR Link
    przełącznik rozłączenia masy Ground Lift
    przełącznik Contour
    zabezpieczenia: Clip, termiczne oraz przeciążeniowe na cewce
    kompaktowa, lekka trapezowa kolumna, zapewniająca łatwy transport oraz izolację akustyczną
    zastosowanie: frontowy system PA, monitor podłogowy, możliwość montażu na statywie
    zaprojektowane i wystrojone w USA
    DZIĘKI!
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Zaletą podstawową (i według mnie jedyną) jest to, ze w jednej skrzynce masz komplet - wzmacniacz i dobrane (przynajmniej tak być powinno) głośniki wraz z aktywną zwrotnicą i wzmacniaczem (wzmacniaczami)..
    Niestety; Ograniczenie wielkości obudowy (bo przecież z założenia musi być jak najmniejsza) jest to, ze często stosuje się kruczki pozwalające na wyciśniecie dużych mocy. Takim kruczkiem może być na przykład aktywny filtr ze sterowanym wzmocnieniem (coś w rodzaju limitera), który w impulsie pozwala na oddanie pełnej mocy, ale przy zbliżeniu się do maksymalnej przez jakiś czas (dłuższy niż impuls muzyczny) ogranicza wzmocnienie. Czasem też i zmienia przy okazji dolną granicę pasma (w wypadku kanału basowego). W efekcie przy średnim wykorzystaniu wzmacniacza (więc i przy średniej głośności) brzmi to jeszcze jako tako, ale jeśli komuś zależy na pełnym wykorzystaniu tych "papierowych" watów... dźwięk staje się płaski i pozbawiony dynamiki.
    Alto nie jest (też jest to moja opinia) żadną profesjonalną klasą, jeśli o sprzęt chodzi. Ot - takie kolumny na "18" czy inne mniej znaczące imprezki, gdzie w wypadku awarii (bo mało mocy, więc suwaki od siebie na mikserze ;) ) nie zlinczują akustyka. Jednak na większych (poważniejszych) imprezach nie polecam ryzykować.

    Osobne kolumny i osobny wzmacniacz dają większą pewność, ze dogra się imprezę do końca - jeśli uszkodzi się wzmacniacz to (przeważnie) na jednym kanale, więc od biedy drugi zostaje. Poza tym - nie ma aż takiego ograniczenia co do wielkości kolumn, więc można się spodziewać, że zabrzmi taka kolumna lepiej ( oczywiście - zależy to od zastosowanych głośników).

    Jeżeli priorytetem jest objętość sprzętu (upakowanie na czas transportu) to oczywiście (o ile sama powaga imprezy na to pozwala) jest lepiej mieć aktywne. Jeżeli jednak masz zamiar zapewnić sobie spokój a klientom dobrze brzmiącą muzykę - wzmacniacz + kolumny jest lepszym rozwiązaniem.
  • Poziom 5  
    dzięki! teraz mam poważny dylemat :D

    ale nie rozumiem dlaczego ma nastąpić nagła awaria? sprzęt nowy i wgl?
  • Użytkownik obserwowany
    Spadek napiecia w sieci/burza 2 wioski dalej z piorunami/przepiecie w sieci/goście i obsługa mająca gdzieś sprzęt jak i same okablowanie...
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Do tego co napisal Paniczkamil dodam przeciazona (stara) instalacje.Bylem raz swiadkiem jak niezle wstawiony gosc na weselu wpadl na statyw z aktywna paka Behringera. Impreze kapela dograla na ocalalej, jednej kolumnie. W przypadku zestawu paczki+koniec,chociaz to ostatnie by ocalalo.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    KryssPL napisał:
    dlaczego ma nastąpić nagła awaria?

    :) :) :) Świetne pytanie... Odpowiem jak potrafię najlepiej:
    Jak bym wiedział że się potknę, nie wychodziłbym z domu.
    Wypadek losowy (prócz braku kultury technicznej - szacunku do sprzętu o którym pisał Kol. Kamil) - to jest najczęstsza przyczyna. A tego NIKT nie jest w stanie przewidzieć.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Przesadzacie panowie.
    Ponad trzydzieści lat bazowałem na nagłośnieniu pasywnym (pomijając piece instrumentalne), nikt i nic nie było w stanie przekonać mnie do nagłośnienia aktywnego.
    Zdarzyła się kusząca cenowo okazja - Kupiłem. A co tam - pomyślałem - będzie na zapas a najwyżej się sprzeda z zyskiem.
    Służy już ładnych kilka lat a ma w sumie już jakieś piętnaście.

    398216 Usunięty napisał:
    o ile sama powaga imprezy na to pozwala

    Hmm. 8-O

    PANICZKAMIL napisał:
    Spadek napiecia w sieci/burza 2 wioski dalej z piorunami/przepiecie w sieci/goście i obsługa mająca gdzieś sprzęt jak i same okablowanie...

    Pasywne oczywiście jest odporne na wszelkie usterki. :roll:

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    DjMapet napisał:
    Hmm.
    Jak grasz jakąś imprezę rodzinną - spotjkanie przy grillu itp, nic się chyba złego nie stanie (akustykowi), jeśli część sprzętu "wypadnie" wskutek usterki?
    DjMapet napisał:
    Pasywne oczywiście jest odporne na wszelkie usterki.
    Oczywiście, zę nie jest. Jest tak samo podatne jak każdy inny sprzęt. Chyba chodziło o to, co pisałem wcześniej - że jeśli spali się kanał we wzmacniaczu to pozostaje drugi. Najwyżej (o ile to możliwe) przepnie się pozostałą kolumnę na mono do ocalałego. W wypadku aktywnych rzadko jest taka możliwość i wypada od razu cały kanał.
    DjMapet napisał:
    Służy już ładnych kilka lat
    Jako? Nagłośnienie PA? Czy jako dodatkowe, wspomagające albo odsłuch? Bo w tych ostatnich zastosowaniach ma prawo wytrzymać.
    W poście #11 napisałem swoje spostrzeżenia i porównania obu możliwości - kolumn aktywnych i pasywnych ze wzmacniaczem.
    "Mierz siły na zamiary i spodziewaj się najgorszego" -
    Jeśli cokolwiek w tym zawartego jest nieprawdą możesz mnie rozstrzelać.
  • Poziom 43  
    W odróżnieniu od co niektórych nagłaśniaczy, radykałem nie jestem i na pewno daleko mi do nawet semi - drastycznych posunięć. :sm31:
    Komentarze totalnie deprecjonujące nagłośnienie aktywne, wg. mnie są stronnicze. :roll:

    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    DjMapet napisał:
    radykałem nie jestem

    Wbrew pozorom ja też nie jestem.
    Przeczytaj uważniej to co napisałem wyżej i wcześniej.
    Nie miałbym w każdym razie stawiać szczęśliwego zakończenia imprezy na jedną kartę (aktywne kolumny).
    DjMapet napisał:
    Komentarze totalnie deprecjonujące nagłośnienie aktywne, wg. mnie są stronnicze.

    Nie odrzucam ich jako takich - Znajdą swoje zastosowanie - na mniejszych imprezach, jako "dogłośnienie" oddalonej od tanecznej sali, jako kolumny wokalowe - do przemówień itp.
    Jednak żebym miał ryzykować swoją wypłatę za dyskotekę od nich (jakie by nie były)... nie sądzę... No, może jeśli to by miała być dyskoteka w przedszkolu - wtedy tak. Jak najbardziej można. :)
    Są to kolumny do KONKRETNYCH zastosowań po prostu.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Większych bredni na temat kolumn aktywnych nigdzie nie słyszałem.
    Pisząc takie posty deklasujesz nagłośnienie aktywne swoją prymitywną teorią.
    Aktywne nagłośnienie ma swoich zwolenników i miedzy innymi u nich znajdzie swoje zastosowanie, przede wszystkim jako nagłośnienie przenośne.
    Wbrew pozorom każda aktywna kolumna posiada własny wzmacniacz, więc nie ma możliwości uszkodzenia całego systemu na raz.
    Aktywne są przede wszystkim słabsze nie mamy tutaj do czynienia z dużymi mocami a bardzo nowatorskie lekkie wzmacniacze klasy D dają możliwość ciągłej pracy bez dużych strat mocy a co za tym idzie ciepła, dobrze to ująłeś są przeznaczone do konkretnych zadań wbrew pozorom nie są na pewno bardziej awaryjne od ciężkich końcówek mocy.
    Różnicę widać gdy chcemy złożyć nagłośnienie mocne powiedzmy rzędu 5 - 10 kw i wykorzystać jego pełną moc wtedy na pewno zostaje do dyspozycji pasywne, które przede wszystkim znajdzie swoje zastosowanie jako nagłośnienie do stałej instalacji.
    Awarie zawsze są i będą, posty deklasujące nagłośnienie aktywne zazwyczaj opisuje osoba posiadająca sprzęt pasywny.
    Znam dwoje gości przesiadło się z pasywnych zestawów na aktywne QSC 2x kw 122 oraz sub kw 181 opinia po prostu nigdy nie zmienią na pasywne a jak to mówisz KONKRETNE zastosowanie znalazło u nich, więc każdy rodzaj nagłośnienia projektowany jest do innych zadań - jedni je deklasują wytykając teoretyczne wady drudzy zaś polecają.
    Dalsza dyskusja nie ma tutaj sensu.
  • Użytkownik obserwowany
    Ja generalnie jestem za pasywnym a właściwie byłem bo teraz sam nie gram praktycznie a pożyczam sprzęt. Na pożyczki nic lepszego nie ma - nie da się tego spalić, ma wbudowane zwrotki albo DSP, więc nawet jak ktoś przegina to go szybko gasi elektronika, lekkie, kabli w sumie tyle samo tylko więcej przedłużaczy. Na pożyczki mam 2x Dave15 i B315 Behringery x4 i zestaw TA12 i TA18 - od X lat ŻADNEJ awarii.

    Mój świat to pasywne nagłośnienie - sam gdzieś okazjonalnie nagłaśniam to jedzie Polanowski, analogowe końcówki i rack peryferii bo dźwięk z tego jest po prostu lepszy ale takie czasy, że NIKT nie płaci za dobry sound na moich imprezach(góra dożynki, studniówki czy większe firmówki na 400-500 twarzy itp. przytupaje) - ma grać i tyle, więc jak DLA SIEBIE to biorę pasywne i się delektuje a pożyczający dostaje aktywne - każdy zadowolony a najbardziej ja bo wiem, że wróci całe :P

    Najbardziej mnie w aktywnych dobija to ciąganie przedłużaczy i myśl techniczna niektórych producentów(damy 1m kable zasilające - może nie będą na statyw wrzucać i estetyka nie ucierpi i trzeba wg. mnie kupić opaski na rzepy by estetycznie sygnałowe i zasilające spiąć ze statywami) - trzeba mieć na prawdę dużo przedłużaczy bo to się skręci, to ktoś dziabnie nóżką od krzesła itp - z 50kg przedłużaczy na aucie zawsze leży oprócz tych, które się używa.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    pawel980 napisał:
    Większych bredni na temat kolumn aktywnych nigdzie nie słyszałem.
    pawel980 napisał:
    każda aktywna kolumna posiada własny wzmacniacz, więc nie ma możliwości uszkodzenia całego systemu na raz.
    Gdzieś coś takiego napisałem? Masz dwie kolumny (bo mała impreza) - jeśli się taka kolumna uszkodzi to pada połowa nagłośnienia, czy nie?
    398216 Usunięty napisał:
    jeśli spali się kanał we wzmacniaczu to pozostaje drugi. Najwyżej (o ile to możliwe) przepnie się pozostałą kolumnę na mono do ocalałego. W wypadku aktywnych rzadko jest taka możliwość i wypada od razu cały kanał.


    pawel980 napisał:
    bardzo nowatorskie lekkie wzmacniacze klasy D dają możliwość ciągłej pracy bez dużych strat mocy a co za tym idzie ciepła,
    Wszystko to prawda. Nie mniej jednak pozostaje jeszcze kwestia montażu elementów i ich "upakowanie" na PCB wzmacniacza. Cyna bezołowiowa w połączeniu ze zmienną temperaturą w trakcie eksploatacji powoduje brak połączenia (zmienia się jej struktura). We wzmacniaczu osobnym jest więcej miejsca na elektronikę, więc i mniejsze miejscowe przegrzewanie połączeń (padów). Dalej - chłodzenie, które mimo mniejszych mocy traconych nadal ma swoje wymagania.W większosci aktywnych kolumn jest realizowane za pomocą dużego radiatora chłodzonego konwekcyjnie - wystarczy że któryś z gości powiesi na kolumnie marynarkę i chłodzenie jest nieefektywne - końcówki nagrzewają się jeszcze bardziej, wyłączają (termik) a w najgorszy razie padają. W wypadku wzmacniacza jest wymuszone chłodzenie i nawet częściowe zasłonięcie kratki nie powoduje aż takich efektów.
    Widziałem już kolumny aktywne w których stopień mocy wraz z radiatorem był wielkości paczki fajek a kolumna miała (miała mieć raczej) 400W. Nawet przy normalnej (bez wyciskania siódmych potów) końcówka nagrzewała się tak, że parzyła - jak na trwałość (nie tylko samych połączeń ale i samych elementów) wpływa taka praca nie muszę chyba mówić. A trafiały do naprawy, bo mocy było mało - więc pracowały na pograniczu swoich możliwości przez całą imprezę.
    Nie mówię, że wszystkie aktywne są złe i nie nadają się do niczego, bo tak nie jest. Mówię, ze wymagają wiedzy na temat swoich ograniczeń wynikających z konstrukcji. Oczywiście jeśli ma taka kolumna pracować długo i bez problemów.
    Dalej - kupując zestaw kolumn aktywnych i jest to JEDYNY sprzęt jaki się posiada ma się ograniczone pole manewru - nie można wymienić samych końcówek mocy na większej mocy (bo się firma rozwija i potrzeby wzrastają) ani wymienić - pozostawiając wzmacniacz - kolumn głośnikowych, bo to stanowi integralną całość.
    Wzmacniacz zawsze można kupić o mocy 2x większej i podłączać do niej kolumny o mocy mniejszej, ale o większej oporności. A gdy taka potrzeba jest - wystarczy dokupić (dostawić jeśli się myślało perspektywicznie) drugą parę kolumn i "opędzić" takim zwiększonym zestawem większą imprezę bez większych kłopotów i (w sumie) za mniejsze koszty.
    Dlatego napisałem to co napisałem - są to kolumny do KONKRETNYCH zadań i decydując się na nie trzeba taki zakup dokładnie przemyśleć.
    O brzmieniu napisał Kamil - to też i ja zauważyłem wcześniej. Opisałem też "sztuczki" konstrukcyjne jakie pozwalają w stosunkowo małej obudowie wpakować głośnik który w biernej kolumnie musiałby pracować w większej pojemności dla uzyskaniu podobnego brzmienia.
    Nie wiem, może nie miałem dotychczas okazji poznać kolumny aktywnej, która by zachowywała się podobnie do kolumny biernej z osobnym wzmacniaczem - zawsze było tak, ze im głośniej grała tym mniej czytelnie. Zresztą to akurat nic nowego - każdy głośnik niskotonowy ma swoją pojemność i strojenie w których będzie pracował w pełni swoich możliwości, a że w aktywnych pojemność jest mniejsza....? Też chyba nie trzeba mówić jak to wpływa na basy takiego głośnika.
    Jako kolumny dodatkowe lub monitory - są wręcz idealne - zajmują mało miejsca (w [porównaniu) i dają dostateczną jakość dźwięku. Jako system nagłośnienia głównego - niekoniecznie.
    A jeśli ktoś ma nadal wątpliwości w tej kwestii - niech przeprowadzi testy porównawcze. Ja miałem okazję do takich porównań i za każdym razem wyniki były jednoznaczne.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    398216 Usunięty napisał:
    Nie odrzucam ich jako takich
    398216 Usunięty napisał:
    Jednak żebym miał ryzykować swoją wypłatę za dyskotekę od nich
    398216 Usunięty napisał:
    No, może jeśli to by miała być dyskoteka w przedszkolu - wtedy tak.

    398216 Usunięty napisał:
    Gdzieś coś takiego napisałem?

    Wszystko co piszesz się zgadza, lecz to nie powinno przekreślać ich wykorzystania profesjonalnego szczególnie mowa tu o dobrych seriach nie tych śmieciach których pełno w koło.
    Równie dobrze można powiedzieć podobnie o jakości dźwięku napędzanych paczek pasywnych wzmacniaczami kasy D tak zwanymi impulsowymi bądź słabej jakości chińskimi końcówkami.
    Wzmacniacze klasy D mają zazwyczaj słabą jakość przy dużych głośnościach.
    398216 Usunięty napisał:
    końcówka nagrzewała się tak, że parzyła

    Miała około 50 stopni :) w większości wzmacniaczy tej klasy tranzystory mocy przykręcone są bezpośrednio do panelu obudowy.
    Tu nie ma co wzajemnie dogadywać sobie są plusy oraz minusy, które opisałeś wyżej. Nie wszystkie dobre paczki aktywne są tak liche do głównego nagłośnienia jak o nich się wypowiadasz.
  • Poziom 5  
    dziękuję panowie za pomoc! nie było mnie chwile za co przepraszam!

    1. Czyli odradzacie zdecydowanie te głośniki które napisałem firmy ALTO tak?

    Czytając to to faktycznie lepszą opcją dla mnie byłoby nagłośnienie pasywne gdyż mogę je rozwijać w przyszłości. Tylko mam problem z końcówkami jaka pasuje do danych głośników.

    2. Znalazłem coś takiego w moich okolicach, przekracza tomój budżet ale może warto się zapożyczyć i mieć spokój na jakiś czas?

    http://olx.pl/oferta/naglosnienie-ohm-mr-450-mr-228-CID751-ID5zWOZ.html#f55c71c69e
    Jaka końcówka do tego? Jedna wystarczy?


    3.Rozmyślam też nad tym... Kogo nie pytam o nagłośnienie (znajomi z zespołów, byli DJ'e którzy już nie grają ale podejrzewam że nie mają wiedzy takiej jak wy) polecają JBL, ale czy tam nie płaci się za znaczek?
    Co myślicie o tym?

    http://allegro.pl/jbl-jrx212-kolumna-glosnikowa-pasywna-250w-i5953730153.html
    http://allegro.pl/jbl-jrx-215-kolumna-glosnikowa-i5963948054.html

    4. Jaka jest różnica pomiędzy 12' a 15' bo dzwoniłem raz do sklepu i powiedzieli mi że 12' ma lepsze brzmienie ale muszą być wtedy subbasy w przypadku mobilnego DJa.

    5. Mogę was prosić o podanie jakiś konkretnych modeli które polecacie? Na start nagłośnienie i końcówkę do 4000 zł. Może lepiej kupić dobrą końcówkę i potem powoli nagłośnienie, jak myślicie?

    6. znalazłem jeszcze to i ma końcówkę przy okazji
    http://allegro.pl/naglosnienie-ohm-mr228-mr450-peavey-215xt-ads-i5966419983.html dobra cena?
  • Poziom 43  
    KryssPL napisał:
    odradzacie zdecydowanie te głośniki które napisałem firmy ALTO tak?
    No raczej...Przynajmniej tak ja myślę.
    KryssPL napisał:
    Znalazłem coś takiego
    Nie będę się wypowiadał, bo nie słyszałem.
    KryssPL napisał:
    czy tam nie płaci się za znaczek?
    Płaci, oj płaci...
    KryssPL napisał:
    Jaka jest różnica pomiędzy 12' a 15'
    Najprościej - inna średnica głośnika nisko (a raczej nisko-średnio)tonowego głośnika. A im większa średnica tym gorzej z wyższymi częstotliwościami. W wypadku 12" niedostatki może jesze zrekompensować wysokotonowy głośnik, ale dla 15" cięcie wysokiego musiało by być zbyt nisko w stosunku do możliwości drivera - stąd też opinia, że 212 gra lepiej. Niestety - coś za coś. Mała powierzchnia membrany głośnika 12" nie umożliwia skutecznego wypromieniowania niższych częstotliwości - stąd też :
    KryssPL napisał:
    muszą być wtedy subbasy

    KryssPL napisał:
    Mogę was prosić o podanie jakiś konkretnych modeli które polecacie?

    O to pytaj Użytkownika PANICZKAMIL - jest na bieżąco i ma często możliwość porównania bezpośredniego różnych modeli.
    KryssPL napisał:
    Może lepiej kupić dobrą końcówkę i potem powoli nagłośnienie, jak myślicie?
    Jest to jakiś pomysł, jednak należy moim zdaniem podchodzić długofalowo do takiej decyzji. Można np. kupić końcówkę 2x600W/4 omach i kolumny (w pierwszej racie) 300W (250) 8 omów. Jeśli dokupi się po jakimś czasie drugą parę podobnych lub takich samych kolumn - masz już 2x 2więcej mocy (a przede wszystkim możliwość lepszego rozstawienia kolumn) przy zachowaniu tego samego wzmacniacza. Na pewno do subbasów konieczna jest osobna (osobne - w zależności od parametrów) końcówka i crossover aktywny - nieco podraża koszty ale sam crossover może być wykorzystywany i w innych konfiguracjach basów.
    W tej kwestii również Kamil może wiele pomóc.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    6. Negocjuj ze sprzedającym kwotę 4000 PLN za zestaw MR+LX-1400.
    Na razie zestaw można zasilić tą jedną końcówką, jednak docelowo musiały by być dwie, by system pokazał pazur.
    Zestaw jest bardzo głośny, i dobrze brzmi. Co prawda bas nie jest typu wywracającego flaki :-), ale brzmi na akceptowalnym poziomie.

    Pozdrawiam.
  • Użytkownik obserwowany
    Weź to bez 215xt jeśli już - ciężkie to, wielkie, nie pasuje a i tak gra twardym basem dość.
  • Poziom 5  
    DjMapet napisał:
    6. Negocjuj ze sprzedającym kwotę 4000 PLN za zestaw MR+LX-1400.
    Na razie zestaw można zasilić tą jedną końcówką, jednak docelowo musiały by być dwie, by system pokazał pazur.
    Zestaw jest bardzo głośny, i dobrze brzmi. Co prawda bas nie jest typu wywracającego flaki :-), ale brzmi na akceptowalnym poziomie.

    Pozdrawiam.


    dzięki wielkie zaraz będę do niego dzwonić o co mam pytać na co patrzeć podczas oględzin?

    MR zestaw jest z końcówką AZUSA P6 lepiej pytać o tę ADS?

    Dodano po 1 [minuty]:

    PANICZKAMIL napisał:
    Weź to bez 215xt jeśli już - ciężkie to, wielkie, nie pasuje a i tak gra twardym basem dość.


    To jest osobno za 1900 zł nie myślałem nawet o tym. Która końcówka Kamil lepsza z tego co on ma?

    Możesz mi doradzić o co spytać go żeby jak najwięcej się o nich dowiedzieć? BĘDĘ CI OGROMNIE WDZIĘCZNY!
  • Użytkownik obserwowany
    Dla Ciebie ADS jeśli nie masz crossovera. Kolumny mają zwrotnice ale lepiej to przez crossover w ADS jeszcze przepuścić tyle, że będzie niedobór mocy na basie. Co tu pytać - trzeba jechać i oglądać, głośniki wykręcić(imbus 5tka potrzebna w basach do głośników) i obejrzeć, przepuścić przez generator czy nic nie brzęczy. Górki to samo(w górce gdwt i tonsile siedzą a przynajmniej OHM odsyłał do wrześni po te 8" i kosztowały z 6-7 lat temu po 430pln sztuka). Końcówka jak działa to działa - tam się nie ma co popsuć. Przełączniki wszystkie sprawdź czy działają.
  • Poziom 5  
    dzieki!

    Niestety końcówka ADS już sprzedana została tylko ta AZUSA P6

    Utargowałem z gościem 4000 zł za MR + te końcówkę, pokrowce i kable co myślicie o tej końcówce?