Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuje schematu prostownika coś na wzór prostownika CTEK

lukas 25 25 Sty 2016 16:29 1860 9
  • #1 25 Sty 2016 16:29
    lukas 25
    Poziom 9  

    Witam,
    jeżeli chodzi o ładowanie akumulatora przez alternator, wypowiem się tu jako ze strony mechaniki samochodowej, oczywiście temperatura, gazowanie ma znaczenie ale należy zastanowić się nad jedną bardzo ważną kwestią mianowicie przy jakich obrotach silnika alternator pracuje najefektywniej. Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko rozładowuje akumulator, na wolnych obrotach wytwarza zerowy lub znikomy prąd ładowania i niezbędne jest jego doładowanie.

    Wracając do tematu postu poszukuje schematu prostownika coś na wzór prostownika CTEK 5.0, który właśnie ładuje prądem o różnej amplitudzie i w zależności od programu. Nie chodzi mi o kopię tego prostownika bo zwyczajnie mogę go kupić a lubię stworzyć coś samemu, ale o prostownik z funkcją zmiennego napięcia i możliwość regulacji prądu ładowania.

    Wydzieliłem z tematu .
    3.1.19. Publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.
    Moderator ; Krzysztof Reszka

    0 9
  • #2 26 Sty 2016 19:10
    motomichu30
    Poziom 10  

    witam. Głupoty piszesz. Sprawny alternator nawet na wolnych obrotach ładuje akumulator, gdyby było tak jak mówisz to autobusy miejskie musiały by wozić ze sobą agregat. Sprawdź stan układu ładowania. Sam wiele razy montowałem alternatory w maszynach rolniczych i tam obroty są naprawdę znikome a klienci jakoś nie skarżą się na brak prądu.

    0
  • #3 30 Sty 2016 21:57
    vodiczka
    Poziom 43  

    lukas 25 napisał:
    Jazda "po mieście" w dużych korkach praktycznie tylko rozładowuje akumulator, na wolnych obrotach wytwarza zerowy lub znikomy prąd ładowania

    Tak??? To wytłumacz dlaczego po odpaleniu auta (napięcie akumulatora 12,4V tuż przed przekręceniem kluczyka) napięcie akumulatora rośnie do 14,2V na wolnych obrotach.

    1
  • #4 01 Lut 2016 22:00
    lukas 25
    Poziom 9  

    ładuje???
    mówicie, że pisze głupoty.
    I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze zanim zaczniecie cokolwiek podważać radzę sprawdzić charakterystykę pracy alternatorów.

    Autobusy miejskie - charakterystyka silnika i alternatora, każdy pojazd ma swoją,
    w tym poście nikt "ciapków i Ikarusów" nie zamierza ładować.
    Maszyny rolnicze, ile tam jest odbiorników elektrycznych, zwłaszcza podczas pracy w polu???.

    Jeden z wielu przykładów poniżej, więc jak ktoś myśli że przy 1000 RPM akumulator się ładuje to współczuje.

    0
  • #6 01 Lut 2016 22:32
    lukas 25
    Poziom 9  

    Alternator o mocy 170 A ???? Na pewno nie jest z europejskich aut osobowych, chyba, że z auta o poj. z co najmniej 6000cm3
    Chyba cię poniosło REMOT
    Rozmowa schodzi na nie te tory.
    Każdy ma swoje racje a ja cały czas powtarzam i zdania nie zmienię, że w normalnych standardowych alternatorach wykres jest zbliżony do wykresu, który zamieściłem wcześniej.

    Nie mam zamiaru się przekomarzać, post został przeniesiony z innego tematu na forum przez moderatora więc pierwsza część jest nieaktualna i nie jest przedmiotem rozważań.

    Chcę wrócić do tematu, jeśli ktoś nie ma zamiaru pomóc, jak w temacie to dziekuję.

    0
  • #7 02 Lut 2016 10:09
    vodiczka
    Poziom 43  

    lukas 25 napisał:
    I co z tego, że ma 14V ale ile wtedy jest A na alternatorze
    Kolega jest na bakier z prawami Ohma i Kirchoffa.
    Nie ma czegoś takiego, źe jeżeli alternator utrzymuje 13,8-14,2V na wolnych obrotach to nie daje odpowiedniego prądu. Gdyby nie dawał to napięcie na klemach akumulatora by spadło, co można łatwo sprawdzić włączając wszystkie światła i ogrzewanie szyby.
    Reasumując - dopóki napięcie na akumulatorze nie spada poniżej 13,8V to akumulator daje tyle prądu ile potrzeba.

    1
  • #8 02 Lut 2016 15:41
    motomichu30
    Poziom 10  

    A wracając do autobusów to kolega i tutaj racji nie ma, sam na co dzień widzę autobusy, głównie nowe scanie i many. Widziałeś ile jest tam prądożernych odbiorników ? Same oświetlenie, sterowanie drzwiami, zawieszeniem, kontrola trakcji to już jest kilkadziesiąt amper a gdzie reszta ?
    A jak ty to mówisz "ciapek" też potrafi prądu pociągnąć. Niech ma całe sprawne oświetlenie, dwie przyczepy to już pobór jest znaczny. A sokoro mówisz że w polu prądu ciągnik nie potrzebuje to nie wiem gdzieś ty się uchował. Oświetlenie przód, tył, oświetlenie robocze przednie, tylne, a i sam akumulator też dobrze byłoby po starcie silnika naładować.
    Coś czuje że zabrakło Ci argumentów a teraz próbujesz wybrnąć.

    A co do twojego śmiesznego wykresu to i tu popłynąłeś. Który samochód na wolnych ma 1000rp/m ?

    I to tobie powinniśmy współczuć bo nie znasz podstawowych praw.

    0
  • #9 12 Lut 2016 19:37
    lukas 25
    Poziom 9  

    motomichu30 napisał:


    A co do twojego śmiesznego wykresu to i tu popłynąłeś. Który samochód na wolnych ma 1000rp/m ?

    I to tobie powinniśmy współczuć bo nie znasz podstawowych praw.


    WSPÓŁCZUĆ ?? Nie masz gdzie żali i własnej frustracji wylewać?? "Śmieszny wykres"?? Nie wiem co w nim jest śmiesznego ale spoko, ja śmieje się z innych rzeczy. Jeżeli nie zauważyłeś, i to tobie współczuje, to wykres dotyczy prędkości obrotowej alternatora a nie silnika. Zapytaj lub czytaj jak nie wiesz. Jedno nie równa się drugiemu.

    Nie mam zamiaru przekonywać nikogo.

    Po raz kolejny proszę o odpowiedź z tematu RESZTA JEST Z INNEGO TEMATU!!!!!!!! WYCIĘTA PRZEZ MODERATORA ale o tym pisałem wcześniej.

    0
  • #10 15 Lut 2016 10:31
    vodiczka
    Poziom 43  

    lukas 25 napisał:
    Jeżeli nie zauważyłeś, i to tobie współczuje, to wykres dotyczy prędkości obrotowej alternatora a nie silnika. Zapytaj lub czytaj jak nie wiesz. Jedno nie równa się drugiemu.
    I tu kolega strzelił samobója :)
    Cytat z innego forum: "A w tym samochodzie i roczniku był montowany 80A alternator Valeo. Przełożenie ma tak dobrane że na biegu jałowym jest w stanie dać 35A/14V. Więc cokolwiek włączysz w tym samochodzie to i tak masz ładowanie bo alternator da ci wtedy więcej prądu jak spadnie napięcie. Prawo Ohma jest bezwzględne."
    Nie wystarczy zamieścić tabelkę pokazującą jaki prąd daje alternator przy 1000 obr/min a jaki przy wyższych, należy dodać ile obrotów na minutę ma w konkretnym samochodzie, przy jałowych obrotach silnika.
    Link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=15418891#15418891

    0