Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia 2.0TDI 2012r. Słabe ciśnienie paliwa

25 Sty 2016 21:02 3543 7
  • Poziom 3  
    Witam chodzi o cisnienie paliwa w Octavi 2.0TDI 2012r odpalal gasl podlaczeniu kompa wystapiła roznica pomiedzy cisnieniem zadanym i cisnieniem rzeczywistym wynosila ponad 100bar wiec oddalem pompe wysokiego cisnienia do regeneracji dodam ze przed demontazem pompy wymienialem filtr paliwa ktory byl czarny i byly w nim opilki a takze wyskoczyl blad czujnika cisnienia paliwa (wymienilem ten na szynie od strony rozrzadu) i sprawdzilem czy po przekreceniu kluczyka doplywa paliwo z baku do filtra (cisnienia nie sprawdzalem) .Po regeneracji facet ktory to regenerowal stwierdzil ze wszystko wyglada ok wymienil wszystkie uszczelniacze,oringi itd i stwierdzil ze opilkowac moze pompa paliwa w zbiorniku. Wrzucil na maszyne i pompe sprawdzil a takze sprawdzil (podobno) zawór elektromagnetyzny ze dziala.
    Zlozylem wszystko w calosc i auto odpala wkreca sie tyle ze czasem nie trzyma wolnych obrotow i gasnie(dodatkowo jedno razowo wywalilo mi blad czujnika cisnienia paliwa na szynie od strony skrzyni),w trakcie jazdy strasznie sie muli niema doladowania i wyskakuje "sprezynka" od świec,jak podlaczylem kompa to wyskoczyl blad slabego cisnienia paliwa.
    Przed odpaleniem wyczyscilem i wyplukalem zbiornik przewody wszystkie i puszke od filtra i nowy filtr zalozylem tyle ze nie oddawalem wtryskow na czyszczenie.
    I teraz mam pytanie czy takie objawy moga byc przez lejacy wtryskiwacz??
    I czy pompa w zbiorniku daje tylko cisnienie w trakcie rozruchu i czy dziala caly czas?? prosze o pomoc moze ktos sie spotkal z podobnym problemem??
  • Poziom 31  
    Może przelewać wtryskiwacz jak najbardziej.
  • Poziom 3  
    I tak sie dzieje jakby paliwo odcinal??
  • Moderator Samochody
    Jeśli pompa sprawna, to należało by jeszcze sprawdzić zawór na listwie, nie mylić z czujnikiem ciśnienia, bo na listwie są dwa elementy, jeden pomiarowy a drugi regulacyjny, masz tam układ boscha z pompą CP4.1 gdzie jest regulacja po stronie niskiego ciśnienia, a na szynie masz zawór który powinien podczas gaszenia auta, lub przekroczenia maksymalnego ciśnienia otworzyć się i upuścić ciśnienie paliwa do zbiornika, i stawiam, że on jest problemem.

    Koło tego zaworu, jest króciec i wąż paliwowy, po odłączeniu go, zaślepieniu gumowego węża aby paliwo z pompy elektrycznej nie leciało i odpaleniu silnika po maksymalnie 10 sekundach kiedy to pary paliwa opuszczą listwę, powinien on się zamknąć i nie puszczać w ogóle paliwa z listwy do momentu próby zgaszenia auta, jeśli paliwo się tamtędy wydostaje, zawór należy wymienić.

    W innym przypadku, zostają tylko wtryski do sprawdzenia.
  • Poziom 3  
    Sprawdzilem ten zawor zatukajac ten gumowy
    Po 3sekundy po odpaleniu wywalilo paliwo zalewajac caly silnik

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wiec zawor do wymiany,napiisze czy pomoglo jak go wymienie
  • Moderator Samochody
    Leciało paliwo z końca listwy paliwowej tak? nie z tego gumowego węża?
  • Poziom 3  
    Po wymianie zaworu poprawilo sie ze silnik nie gasl ale jak popracowal 15min na wolnych obrotach to sam gasl. Podlaczylem manometr pod przewod zasilajacy co idzie ze zbiornika do filtra i cisnienie bylo za male. Wymienilem pompe elektryczna na nową i auto smiga jak nowe. Zamykamy temat dziekuje wszystkim za podpowiedzi. Pozdrawian