Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obliczanie mocy Amplitunerów

spinacz66 28 Sty 2016 15:06 4446 74
  • #31
    aaanteka
    Poziom 38  
    Vic384 napisał:
    Do audio transformatory robione sa z namiarem mocy, aby nie bylo "przysiadania" napiecia zasilajacego podczas pracy.


    Akurat tu kolega nie do końca ma rację ,nikt tak nie robi w dobrych konstrukcjach : - nadmiar jest napięcia w stanie jałowym, w stosunku do stanu nominalnego obciążenia .
    Jeżeli chodzi o transformatory ,to nie stanowią one jedynie o jakości zasilania wzmacniacza i nie są kompletnym zasilaczem.

    Większość producentów stosuje dobrej jakości produkt - transformator ,który chwilowo może być obciążany mocą przekraczającą znacznie moc nominalną .
    Trzeba również dobrze zrozumieć definicję mocy RMS , a mocy muzycznej.

    Mam wrażenie ,że wiele osób ma z tym problem,nie tylko na tym forum.


    arturavs napisał:
    Godzinę z zegarkiem na ręku grały. Magnesy były gorące.
    I ciekawostka, wysokotonowe zawsze paliły się na tym samym utworze ( akurat córka go lubiła), i nawet na o wiele mniejszym wzmacniaczu. 20 - 30 W. Do dziś jest to dla mnie zagadką.


    Cóż głośniki dobrze wykonane mają prawo się grzać i się grzeją, w sumie sprawność głośnika nie jest zbyt duża,a moc do niego jest dostarczana .

    W wielu rozwiązaniach profesjonalnych podejmuje się najprzeróżniejsze próby skutecznego odprowadzenia ciepła z cewki poprzez odpowiedni przekrój drutu nawojowego ( płaski, heksadecymalny), materiał karkasu, sposób nawinięcia uzwojenia- przykładowo dwustronny -wewnątrz i na zewnątrz karkasu, aż po stosowanie oleju chłodzącego z domenami ferrromagnetycznymi.

    Dlaczego akurat przy danym utworze, hm , czasem nasz słuch ma ograniczone zdolności pomiarowe ,a wzmacniacz jest w stanie przenieś znacznie więcej niż słyszymy.

    Do tego nie zawsze to co słyszymy odpowiada dokładnie przebiegowi zbliżonemu do sinusoidy, w konsekwencji średnia moc przenoszona jest znacznie większa, co wystarczy do uszkodzenia najsłabszego elementu.


    max-bit napisał:
    To co było dobre w latach 80 już dziś nie ma sensu.


    Kompletna bzdura , i w latach 70-tych , i 80-tych dwudziestego stulecia ,jak i dziś fizyka była taka sama , a z pewnością ludzie mieli i mają nadal taki sam słuch :D .

    Jedyna różnica to taka ,że wtedy muzykiem był muzyk grający na instrumencie muzycznym, a nie operator skwensera ,czy odtwarzacza cyfrowego, nie było MP-3 , a piosenkarz to był człowiek +mikrofon,a nie człowiek +wokalizer+ procesor dźwiękowy+bramka cyfrowa + mikrofon + 50-100% playbeck :D.

    Może dlatego czołowe firmy akustyczne jako wzorce odsłuchowe dla swoich produktów stosują właśnie taką muzykę z " przeszłości".
  • #32
    spinacz66
    Poziom 12  
    Tak się zastanawiam Czy usłyszę różnicę w dźwięku jakości(mocy też mi na starym nie brakuje bo gra głośno) bo teraz używam jako amplifa Kenwooda BDR-A7 a chcę kupić Sherwood R-807 ma on współczynnik THD surround 1% i pasmo przenoszenia 10Hz-100kHz a mój kenwood THD 0,7% i pasmo 20Hz-60kHz czy będzie lepszy ten nowy które parametry są lepsze?

    i Tak porównuję manuale ten Sherwood ma większą moc od mojego BDR-A7 a w stereo ma tylko 2x75W a BDR-A7 2x100W dla czego może mi ktoś to wyjaśnić? choć cena jest wyższa też kenwooda bo jak wyszedł to przywiozłem go z NL za 2900zł a ten kosztuję 1500zł
  • #33
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    Parametry to jedno a brzmienie to drugie. Przykład? Wzmacniacze lampowe mają znacznie większe zniekształcenia, a brzmią lepiej... Nie oceniaj więc (a w każdym razie nie bierz parametrów "papierowych" jako wyznacznika jakości) po podanych parametrach, a po odsłuchu.
    Poza tym pewne znaczenie ma też z jakimi kolumnami dany wzmacniacz pracuje - często ten sam wzmacniacz na kolumnach A brzmi, a na B już nie. I odwrotnie : Kolumny A mogą być rewelacyjne na wzmacniaczu A, a na wzmacniaczu B nie koniecznie.
    Parametry jako takie również oczywiście odgrywają rolę w całokształcie oceny sprzętu, ale tylko wówczas, gdy są podawane w takich samych normach (mierzone w takich samych warunkach pomiarowych) - a nawet wówczas może się okazać, ze ten teoretycznie gorszy będzie przyjemniej brzmiał.
  • #34
    Vic384
    Poziom 19  
    Czesc
    Aaanteka, zanim cos powiesz na temat transformatorow stosowanych w ukladach audio, poczytaj troche, a jeszcze lepiej napisz do firm, ktore nawijaja takie transformatory i popros o informacje na ten temat.. Jesli chodzi o pomiar wartosci RMS, to z Twojej wypowiedzi wynika, ze nie wiesz co to naprawde jest. Spiesze z wyjasnieniem. Jest to pomiar wartosci skutecznej dla pradow czy napiec zmiennych, ktore sa znieksztalcone - nie sa sinusoidalne. Z tego, co mi sie obilo o uszy, to signal muzyczny nie jest sinusoidalny, a wiec jego pomiar musi byc dokonany miernikiem typu RMS. Dla czystej sinusoidy, wartosci zmierzone miernikiem RMS i zwyklym miernikiem AC, beda, a raczej powinny byc, takie same w granicach bledu samych miernikow.
    Pozdrowienia
  • #35
    aaanteka
    Poziom 38  
    Vic384 napisał:
    Aaanteka, zanim cos powiesz na temat transformatorow stosowanych w ukladach audio, poczytaj troche, a jeszcze lepiej napisz do firm, ktore nawijaja takie transformatory i popros o informacje na ten temat.. Jesli chodzi o pomiar wartosci RMS, to z Twojej wypowiedzi wynika, ze nie wiesz co to naprawde jest. Spiesze z wyjasnieniem. Jest to pomiar wartosci skutecznej dla pradow czy napiec zmiennych, ktore sa znieksztalcone - nie sa sinusoidalne. Z tego, co mi sie obilo o uszy, to signal muzyczny nie jest sinusoidalny, a wiec jego pomiar musi byc dokonany miernikiem typu RMS. Dla czystej sinusoidy, wartosci zmierzone
    miernikiem RMS i zwyklym miernikiem AC, beda, a raczej powinny byc, takie same w granicach bledu samych miernikow.



    Tak się składa ,że sama zajmuję się produkują sprzętu elektroakustycznego, współpracuje z kilkoma zakładami dostarczającymi półfabrykaty i posiadam jako dostawca produktu końcowego nadający znak certyfikacji wszystkie szczegółowe badania i dane tych produktów.
    Dodatkowo analizuję budowę konstrukcji konkurencji:D .

    Wydaje mi się iż fizyka elektroakustyka to nauka ścisła a nie wiedza zasłyszana , odbita od uszu.

    Dlatego wcześniej prosiłam o zaznajomienie się ze zrozumieniem poszczególnych definicji.
  • #36
    spinacz66
    Poziom 12  
    Nie mam możliwości odsłuchu bo sklep jest w Poznaniu w obu THD jest podane przy 6omach 1kHz i tyle w manualu sam używam 8omowych 5 kolumn.Tylko tyle wyczytałem że gra przyjemnie i szczegółowo w teście nie męczy.To po samych parametrach warto wymienić mojego kenwooda na Sherwooda używany będzie tylko w KD?

    aaanteka jak na estradzie kable Alpharda się sprawują? kiedyś chciałem do kd kupić ale okazują się że ciepłe mają brzmienie i odpuściłem.Cyfrowych używam DaVinci pod ich marką
  • #37
    aaanteka
    Poziom 38  
    spinacz66 napisał:
    aaanteka jak na estradzie kable Alpharda się sprawują?


    Nikt poważny ich tam nie stosuje ,więc pewnie się nie sprawują .
    Chyba ,że uwzględnimy wykonawców od lat działąjących z setkami z playback'u :D- oj, u nich pewnie się sprawują.

    Generalnie to są dość zróżnicowane jakościowo marki pod tą nazwą handlową.
  • #38
    Vic384
    Poziom 19  
    Czesc
    Aaanteka, jeszcze raz ja. Napisalas, ze jestes "koncowym" producentem sprzetu estradowego, to powiedz mi, prosze, jakiej wielkosci - mocy transformator stosujesz do swojego wzmacniacza np: 100W. Czy jest to 100W, 160W czy 200W. Jako, ze znasz fizyke, to wiesz dlaczego podalem, miedzy innymi, 160W. Chinczycy tez maja certyfikaty do swoich "jamnikow" np: 2 x 100W, a w srodku jest scalak 2 x 10W, a transformator zasilania buforowego ma 25W.
    Wracamy do RMS. Jestem ze wsi, czego sie nie wstydze, wiec wytlumacz mi "jak chlop krowie na granicy", co to jest i z "czym to sie je". Po polsku bym prosil, bo angielski mam na co dzien i w domu i w pracy, a po polsku przynajmniej na Elektrodzie moge napisac czy poczytac. Przy okazji kilka osob z Forum Elektrody tez powiekszylo by swoja wiedze.
    Z powazaniem
  • #39
    aaanteka
    Poziom 38  
    Vic384 napisał:
    jakiej wielkosci - mocy transformator stosujesz do swojego wzmacniacza np: 100W. Czy jest to 100W, 160W czy 200W. Jako, ze znasz fizyke, to wiesz dlaczego podalem, miedzy innymi, 160W. Chinczycy tez maja certyfikaty do swoich "jamnikow" np: 2 x 100W, a w srodku jest scalak 2 x 10W, a transformator zasilania buforowego ma 25W.



    Niestety nie stosuje tak znikomej mocy jak 100-200W.
    Ale w takim przypadku jak widzę w kartach katalogowych transformatory do zastosowania to transformatory od 80- 400VA w zależności od przeznaczenia wzmacniacza( przykładowo wzmacniacz pasmowy musi mieć inne parametry, niż wzmacniacz pełno pasmowy ).

    Moc mocy nie równa ,trzeba jak napisałam już dwukrotnie zapoznać się z definicjami, zrozumieć je oraz nie mylić jednej z drugą.

    -moc RMS (Root Mean Square) - według norm USA, jest to moc skuteczna głośnika;
    - moc muzyczna DIN - ustalona wg przemysłu niemieckiego;
    - moc wg normy IASCA RMS - najbardziej precyzyjna odzwierciedlajaca rzeczywiste parametry sprzętu- niechętnie podawana przez producentów;

    - moc PMPO (Peak Music Power Output) -Nie istnieją oficjalnie przyjęte normy określające sposób pomiaru PMPO.

    Normy pomiaru PMPO nie są określone ani przez międzynarodowe stowarzyszenia ani instytucje certyfikacyjne. Nie ma też żadnej powszechnie przyjętej praktyki w tym względzie.

    Istniejąca praktyka pokazuje natomiast, że moce PMPO są po pierwsze określane na różne sposoby przez różnych producentów, a po drugie wielokrotnie przekraczają wartość mocy średniej.

    Moc PMPO jest kilka czy kilkanaście razy większa niż moc średnia.

    Uzyskiwana jest w warunkach laboratoryjnych, przez ułamek sekundy, przy sygnale o dużej częstotliwości (nawet wyższej od akustycznej) sprzęt uzyskuje taką moc po czym praktycznie nadaje się do wyrzucenia.

    Więcej konkretów :

    -IEC 60268-2
    -ANSI / CEA-2006-B,
    -DIN 45500.
  • #40
    spinacz66
    Poziom 12  
    A czy to prawda że najlepszym pomiarem dla mocy głośnikowej jest pomiar AES w szumie różowym jest lepszy niż RMS. Co najwięcej producentów właśnie tylko w tym podaję moc RMS.STX robi pomiary w AES?

    Jeszcze jedno niech ktoś mi wytłumaczy dla czego amplif z większą mocą w stereo zagra tylko 2x75w a inny z mniejszą 2x100w jak podaję producent oba przy 6omach 20hz-20kHZ THD 0,1%/tryb stereo skąd ten wydajniejszy ma słabszą moc jak na logikę ma wydajniejszy układ zasilania?
  • #41
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    spinacz66 napisał:
    Jeszcze jedno niech ktoś mi wytłumaczy dla czego dla czego amplif z większą mocą w stereo zagra tylko 2x75w a inny z mniejszą 2x100w jak podaję producent oba przy 6omach 20hz-20kHZ THD 0,1%/tryb stereo skąd ten wydajniejszy ma słabszą moc?
    Gdybyś napisał to tak, żeby można było zrozumieć o co Ci chodzi....
  • #42
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Ciężko zrozumieć co piszesz, ale wydaje mi się że sens twojego pytania pojąłem, odpowiedź:
    - bo producenci zapewne różnią się w zeznaniach, a poza tym różnica między 75W a 100W jest naprawdę niewielka, co ty te moce tak wyznajesz.
  • #43
    spinacz66
    Poziom 12  
    Masz dwa wzmacniacze jaśniej sie nie da
    1.ma moc 2x75w RMS stereo przy mocy 260W
    2.ma moc 2x100w RMS przy mocy 110W
    oba:przy pomiarach 6omach 20hz-20kHZ THD 0,1%/tryb stereo
    i ten z mniejszą mocą gra mocniej dla czego?

    Osobiście nie wyznaje mocy ale nie lubię jak coś kupuje i okazuje się że producent piszę nie prawdę i towar jest nie zgodny z opisem no ale żyjemy w takich czasach że nie ma co się dziwić na każdym kroku nas robią wiadomo w co.
  • #44
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    No, teraz zajarzyłem... :)
    Dlaczego gra mocniej? Bo może.
    Zauważ, że podawana moc pobierana z sieci (czyli te 260 i 110W) w cudowny sposób się nie rozmnoży.
    Jak wzmacniacz ma oddać 2x100W to MUSI pobierać z sieci więcej niż suma obu kanałów (bo dochodzą jeszcze straty), a sposób podawania mocy 2x100W wynika z warunków w jakich moc jest mierzona - jeśli końcówki cyfrowe, zasilacz impulsowy to może (MOŻE!!!) w wypadku TYLKO JEDNEGO KANAŁU OBCIĄŻONEGO I WYSTEROWANEGO SYGNAŁEM oddać te 100W pobierając tylko 110.
    Taka metoda (chyba już pisałem o tym?) jest często spotykana w wypadku kin domowych - moc wyjściowa 5x100W a pobierana niewiele ponad 200... Ta sama idea pomiaru - wysterowany TYLKO jeden kanał. Zasilacz "wyrobi" tyle, ale nie więcej....
  • #45
    spinacz66
    Poziom 12  
    To jaka moc maksymalną będą one miały w trybie stereo przy obciążeniu 2 końcówek mocy(czy ta moc nie sumuje się z kanałów które nie sa obciążane w trybie stereo)? Bo ja mam w ampku kanał na sub pasywny którego nie wykorzystuję czy ta moc z niego jest przekazywana na np.fronty?
    czytam tez prasę AV i przy nie których testach piszą że producenci też zaniżają moce podawane w RMS że zasilacze potrafi oddać jeszcze więcej mocy niż ta jest deklarowana przez producenta i napędzić mocniejsze kolumny.Nawet ten sherwood z tyłu ma podaną moc max 260W a w manualu producent podaję max 280W więc coś w tym jest w testach wychodzi.
  • #46
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    Zasilacz (jak pisałem) musi być odpowiedni do mocy jaką ma wzmacniacz oddawać. Czy to będzie 110, czy 100 - nie istotne. Ktoś zadecydował że w kinie domowym (na przykład) liczy się moc dla jednego tylko kanału i tyle.
    A tak na marginesie - to wcale nie jest takie głupie: Gdyby faktycznie sprzęt potrafił wytworzyć te 5x100W to posypały by się (uzasadnione) skargi do producenta, że powoduje utratę słuchu. 500W w domu i to w dodatku RMS może jeszcze? Tynk by odpadał i sąsiedzi wpadaliby z niezapowiedzianą wizytą... ;)
    MOC KOLUMN nie ma tu nic do rzeczy. Kolumny są odbiorcą mocy - tej jaką wyprodukuje wzmacniacz. Jak wyprodukuje więcej to więcej dotrze do kolumny - proste?
    Natomiast nie do końca można tak mówić w wypadku kolumn o dużej skuteczności - czyli takich, które potrafię zamienić moc elektryczną na akustyczną z mniejszymi stratami.
    Jeśli jedna kolumna ma efektywność 88dB, a druga - o takiej samej mocy i oporności) efektywność 92 dB to ta druga wytworzy znacznie więcej mocy akustycznej - mimo, że dostanie ze wzmacniacza tyle samo co ta cichsza.
    A tak przy okazji - wiesz, ze w wypadku najlepszych kolumn głośnikowych sprawność ledwo sięga 10%? A w zestawach kolumn do kina domowego ta sprawność to może ułamek procenta....
    Stąd i zapędy konstruktorów do zawyżanie mocy - sam przyznasz, ze lepiej wygląda sprzęt z napisem : "5x100W" Lub "1000W PMPO" niż 5x10W... Jakoś ludziom łatwiej się zera liczy niż wyciąga wnioski z wartości fizycznej tych zer. :)
  • #47
    spinacz66
    Poziom 12  
    Ale są też producenci co podchodzą do KD i mocy poważniej i robią amplitunery jak Onkyo z mocą 1kw RMS a Cambridge Audio 751Rv2a ma 1600w .Czytałem na forach że u nie których przy włączeniu wywalało korki. Widziałem już takie piecyki szkoda że w każdym Onkyo siadają płytki hdmi przez lata nic się producent nie nauczył i ten feler jest powielany.
  • #48
    Jarosx9
    Poziom 35  
    Mam Sherwooda jakiegoś leciwego, amplituner (4 kanałowy - dawne 5.1, bo dwa tylne to był te
    n sam kanał) i tam jest podana moc pobierana (z tyłu obudowy) około 500W. Za to w nowszym Sony (5 kanałowym) jest już 260W. W obydwu specyfikacjach jest mocy gdzieś koło 90W-100W na kanał.
    I co na to powiesz?
    Wytłumaczenie jest proste - przy filmach/muzyce nigdy wszystkie te 5 kanałów nie idzie pełną parą, tak naprawdę to tylko max. 2 kanały mogą być jednocześnie obciążone na prawie max. Tylne są tylko efektowe, centralny raczej do zakresu mowy przeznaczony, źródło dźwięku przy filmach się porusza więc nie daje czadu wszystkie 5. Poza tym jest jeszcze 6 kanał który jest dla sub'a (zazwyczaj aktywnego), więc można z przednich wyciąć pasmo suba i już tyle mocy nie potrzeba. Poza tym dźwięk to nie jest stały sygnał, tylko czasem ciszej/głośniej/inne instrumenty. Transformator myślę że jak jest zaprojektowany mocowo pod 2 i pół kanału to spokojnie wystarczy dla ampliunera. Poza tym można je też chwilowo przeciążać na pewno. Końcówka każda z osobna te 100W deklarowane na pewno odda. Ale wszystkich razem to już nie przeżyje ani chłodzenie ani transformator - ale do tego nie dojdzie przy muzyce/filmie.

    PS. Są jeszcze kondensatory w zasilaczu które trochę nadrabiają chwilowe braki mocy w transformatorze.
  • #49
    spinacz66
    Poziom 12  
    w centralu dużo się dzieje i nie tylko za dialogi odpowiada można powiedzieć że w kd jest najważniejszy.Popatrzeć na nie które centralne kolumny to są kolosy i amplitunery mają trudności z jej napędzeniem więc nie którzy używają 3 kanałowych końcówek mocy na przód a tyły idą z amplifa bo są mniej wymagające.Też mam bas odcięty w monitorach i całe pasmo przejmuje sub zwrotnica na 120hz ustawiona
  • #50
    aaanteka
    Poziom 38  
    Różnice takie w pełni są uzasadnione ze względu na różnice w technologii zastosowanej w poszczególnych konstrukcjach .

    Ale była już o tym mowa, transformator kształtkowy, toroidalny, przetwornica impulsowa, klasa D wzmacniaczy, różne mieszane klasy z regulowanym prądem spoczynkowym.

    I oczywiście lepsza jakość materiałów ,w tym przypadku jakość drutu nawojowego,jego izolacji .

    Ale przede wszystkim inne metody pomiaru, według innej normy :D.
  • #51
    spinacz66
    Poziom 12  
    Dziś zadzwoniłem do sklepu aby zaczerpnąć więcej informacji na temat tego Sherwooda.I o dziwo w setupie SPK CFG-X OVER nie ma nastawiania zwrotnicy dla suba tylko dla głośników w moim Kenwoodzie to jest(są oba nastawy) i teraz mi to komplikuję bo w subie nie mam odcięcia pokrętłem zwrotnicy.Teraz odcina i przejmuje całe pasmo basowe mi amplituner 120Hz.Moje pytanie brzmi jak Sherwood tego nie ma ani sub to czy w ogóle będzie jakieś odcięcie czy sub będzie odzywał się cały czas a nie jak teraz kiedy jest dla niego pasmo tylko zapisane bo akurat nie lubię w kd kiedy dudni nie potrzebnie i zakup mi stawia tego modelu pod znakiem zapytania?

    Drugie pytanie teraz używam combo i mam wybór dźwięku przez hdmi albo głośniki ust.mam(głośniki) bo po hdmi jest jitter.Czy jak w nowym puszczę przez hdmi bo też nie ma takiej funkcji drugiej jak Kenwood czy stracę na jakości dźwięku przez ten jitter? Bo teraz tak się zastanawiam żeby nie kupic i nie pogorszyć sobie jakości dźwięku
  • #52
    Vic384
    Poziom 19  
    Czesc
    Jarosx9, to jest dokladnie to o czym pisalem w poscie #38. Transformator do dobrej jaosci sprzetu, klasa Hi-Fi, ma moc co najmniej 1.6 razy wieksza, niz moc wyjsciowa wzmacniacza. U Ciebie trzy kanaly po 100W I pobor mocy okolo 500W. Pisze trzy bo sa dwa przednie o pelnej mocy i trzeci na tylne , rownolegle glosniki, lub 2 x 50W, polaczone rownolegle. Efekt koncowy ten sam: 3 x 100W i pobor mocy z sieci 500W. Probowalem to wytlumaczyc "aaantece" , ale Ona zna sie tylko na sprzecie estradowym, a tam wg: Niej, inne prawa fizyczne obowiazuja. Prosilem tez, by mi wytlumaczyla, po Polsku, bo angielski znam co najmniej jak ona, co to jest pomiar RMS, ale jak zobaczylem, ze Ona mierzy moc glosnikow w watach RMS, przestalem. Wychodzi na to, ze Jej chodzi o nabicie punktow, a wartosc "informacji" zawarta w poscie nie ma znaczenia.
    Pozdrowienia
  • #53
    Uzytkowinik19
    Poziom 38  
    Panowie ile razy można powtarzać, że pobór mocy podany przez producenta jest nic nie warty bo nie znamy warunków w jakich został dokonany pobór.

    I tak np Pioneer A-401 ma rzekomy pobór mocy 550W
    a np taki Sony TA-F730ES ma rzekomy pobór mocy 260W

    i ktoś pomyśli, że Pioneer jest super wydajny...bzdura, wystarczy zerknąć na transformatory by zrozumieć, że to niemożliwe.

    Moc wyjściowa zależy przede wszystkim od użytych tranzystorów mocy, napięcia zasilania stopnia końcowego i mocy transformatora. Same suche parametry niewiele nam mówią, są 50W wzmacniacze które grają potężniej niż takie po 100-150 a to właśnie za sprawą mocnego transformatora.

    Dodano po 4 [minuty]:

    398216 Usunięty napisał:
    X-max to zakres pracy liniowej głośnika (maksymalna amplituda membrany, gdy jeszcze cewka znajduje się w polu magnetycznym szczeliny)

    To liniowa czy maksymalna?

    X-max, X-lin, X-mech to różne pojęcia.

    Dodano po 4 [minuty]:

    aaanteka napisał:
    Akurat tu kolega nie do końca ma rację ,nikt tak nie robi w dobrych konstrukcjach : - nadmiar jest napięcia w stanie jałowym, w stosunku do stanu nominalnego obciążenia .
    Jeżeli chodzi o transformatory ,to nie stanowią one jedynie o jakości zasilania wzmacniacza i nie są kompletnym zasilaczem.


    Kiedyś tak się robiło, wystarczy porównać niskie modele wzmacniaczy z tymi topowymi.

    Niskie modele z ledwością osiągały moc 100W przy 8ohm, te topowe potrafiły zasilić zespoły głośnikowe o minimalnym poziomie impedancji = 2 ohm podwajając przy tym moc w stosunku do 4 ohm.

    Nie prowadzę statystyk ale zazwyczaj napięcie zasilania jest utrzymywane stabilnie bez względu czy to stan jałowy czy stan pełnego wysterowania. Oczywiście, że ważne są też kondensatory o odpowiedniej pojemności i niskim ESR, kiedyś producenci nie oszczędzali i ładowali dziesiątki jak nie setki tysięcy uF do zasilaczy.
  • #54
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    Uzytkowinik19 napisał:
    X-max, X-lin, X-mech to różne pojęcia.
    Masz rację, to różne pojęcia, ale chyba nie czytałeś dokładnie moich postów. A co do cytowanego fragmentu - masz oczywiście słuszność. Powinienem tam napisać X-Lin.
    A chodziło w nich o to, że łatwiej jest usłyszeć zniekształcenia wzmacniacza (wynikające z osiągnięcia maksymalnej amplitudy na wyjściu), niż w kolumnie - gdy nawet jest przekroczona wartość maksymalnego wychylenia liniowego. A zniekształcenia o których pisał adwersarz wynikają z przekroczenia nie tylko amplitudy maksymalnej dla pracy głośnika w zakresie liniowym, ale z osiągnięcia amplitudy niszczącej - gdy cewka zaczyn uderzać o dno układu magnetycznego.
  • #55
    spinacz66
    Poziom 12  
    Panowie a może tak doradzicie mi jak to będzie z nastawem zwrotnicy suba jak ampek tego nie ma ani sub? Czy w takim razie pasmo będzie jakoś wydzielone i czy sub będzie się odzywał przez cały czas nie potrzebnie bo nie wiem czy szukać inny model?
  • #56
    spinacz66
    Poziom 12  
    Widzę że nie dostanę odpowiedzi więc zapytam inaczej

    Czy przesiadka z mojego Kenwooda BDR-A7 na Sherwooda R-807(albo innego amplitunera do 1500zł) wniesie coś do jakości albo poprawi mi dźwięk w KD warto zmieniać czy nie?
    Teraz gra to z STX F-110n+STX C200n+STX E200n
  • #57
    aaanteka
    Poziom 38  
    Osobiscie uważam, iż nic nie wniesie - różnice ledwie widoczne będą ,jak w ogóle będą.
  • #58
    spinacz66
    Poziom 12  
    Nareszcie się doczekałem odpowiedzi :)
    Dobra wracając do meritum jakiej firmy polecacie kable do KD które będą dawać wyraziste dialogi,grały ostrzej(takie lubię brzmienie w kd) nie ciepło nie wprowadzały monotonni podczas seansu.W sklepie zaproponowano mi Kable firmy Jantzen Solid Core (podobno słychać różnice między tymi kablami a między takimi do 10zł na forach też to potwierdzają użytkownicy) czy ktoś miał styczność z tymi kablami albo zaproponuje jakieś inne o przekroju 2,5mm?
    Myślałem też o Cordialu,Melodika,Adam Hall
  • #59
    398216 Usunięty
    Poziom 43  
    Bezpieczniki na złote też będziesz wymieniać? I jeszcze podstawki z drewna hebanowego pod te kable... :)

    Kolego drogi... Zapomnij na chwilę, ze w ogóle kiedykolwiek czytałeś coś o dobrodziejstwach wynikających ze stosowania w sprzęcie gadżetów za tysiące, bo tak naprawdę to przynoszą one jedynie zyski tym, którzy je produkują (a przy okazji wymyślają podobne bzdury).
    Nie jest to moja wyłączna opinia, ale opinia wszystkich tych, którzy potrafią sprawdzić na spokojnie bez nacisków, wytycznych jaka jest prawda o takich "cudach":...
    Polecam zamiast odcinka serialu o jakiejś Izaurze czy innej niewolnicy ten :
    https://www.youtube.com/watch?v=8Qwh8fXs-R4
    ..i kolejne trzy odcinki RS.
    Pozdrawiam.
    Jaromir.
  • #60
    spinacz66
    Poziom 12  
    Tak wiem że kable nie grają i nie szukam takich za kilka stówek za metr tylko takich przystępnych cenowo.Chcę wymienić ogólnie w swoim KD bo jest okazja remont i wszystko będzie rozłączone.Jakie polecacie 2,5mm za metr do 20zł? z tych co wymieniłem czy jakieś inne propozycje?