Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak prądu blok - Brak prądu w gniazdkach w kuchni!

vip83 26 Jan 2016 07:52 3186 7
    vip83
    Level 2  
    Witam.
    Jestem tu nowy, nie jestem elektrykiem, potrafię sam zmienić gniazdko i tyle mojej wiedzy.
    Szukałem problemu na forum ale nie znalazłem podobnego.
    Dane:
    Blok mieszkalny z 2003 roku, w mieszkaniu rozdzielnia z bezpiecznikami, po 3 kable w gniazdkach.
    Problem dotyczy braku prądu w kuchni, jednak nie we wszystkich gniazdkach.
    Był u mnie ELEKTRYK, okazało się ze kuchnia jest na osobnym zabezpieczeniu, które podczas awarii nie zareagowało - dźwignia w rozdzielni nie ruszyła się.
    Mam 5 gniazd w kuchni, z czego 1 na którym działa lodówka działa nadal poprawnie, wchodzą do niego tylko 3 przewody. Tylko jedno nie działające jest połączone szeregowo z innym gdyż jest tam 6 przewodów. Reszta z gniazd ma w sobie tylko po 3 przewody.
    Elektryk nie wie gdzie szukać przyczyny gdyż nie ma jednej konkretnej puszki, która mogłaby być rozdzielnia na wszystkie gniazda w kuchni. Nie wiem w ogóle czy takie istnieje...
    Co może być przyczyna awarii i gdzie szukać problemu? Ma ktoś podobne doświadczenia? PILNIE PROSZĘ O POMOC bo Elektryk dziś wraca i ma zamiar ciagnąć mi nowa instalacje po ścianie...
    thomas-cs
    Level 14  
    wydaje mi się, że dobry elektryk jest w stanie namierzyć miejsce uszkodzenia. Jeżeli tylko jeden przewód idzie do kuchni od skrzynki, i część gniazdek działa a część nie to znaczy że gdzieś są łączone w ścianie. Przy pomocy wykrywacza przewodów i odrobiny cierpliwości pewnie dałoby radę te miejsce namierzyć.