Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW x3 opony zimowe 4x4 jakie opony kupić

piotruś 123 26 Sty 2016 13:38 2049 10
  • #1 26 Sty 2016 13:38
    piotruś 123
    Poziom 9  

    Witam. Posiadam BMW X3 E83 rocznik 2005 2.0 D. Na aucie mam założone opony 225/55/17 4x4 wielosezonowe. Jednakże w zimę nie jeździ się na nich dobrze lepiej byłyby typowe zimowe. I tu mam problem. Myślałem o zakupie używek koszt około 800 złotych bieżnik do 6 mm. Ale znalazłem też nowe z lepszym bieżnikiem tylko że bieżnikowane i nie wiem co kupić. Mama jeszcze jedno pytanie czy do tego auta muszą być zimowe z symbolem 4x4 bo na letnich jest napis 4x4. Używki z tym symbolem ciężko kupić a nowe to koszt około 2000 złotych. Proszę o poradę.

    0 10
  • #2 27 Sty 2016 19:42
    Piasek80
    Poziom 28  

    piotruś 123 napisał:
    bieżnikowane

    własności trakcyjne na śniegu itp warunkach zimowych bardzo poprawne ale przeważnie wyją pow. 80-90km/h. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to zdecydowanie lepsza alternatywa niż jakieś kiepskie używki.
    A - no i waga: od 1 do 2,5kg (przy tym rozmiarze) cięższe od swoich fabrycznie nowych odpowiedników.

    0
  • #3 27 Sty 2016 20:01
    servicemen
    Poziom 27  

    Jak to się mówi: stać na konia - stać na siano.

    A tak na poważnie, twoje auto też sporo waży i potrafi szybko pojechać a więc i indeksy nośności i prędkości są ważne. Po za tym jedynym elementem który trzyma cię na drodze są właśnie opony. Co powiesz jak przez jakieś "oszczędności" rozbijesz się? Opony kupuj najdroższe na jakie Cię stać. Nie mam nic do bieżnikowanych ale jaką masz gwarancję że zostały zrobione z 4 identycznych dawców? Więc każda opona może być z innej mieszanki i o innej konstrukcji wewnętrznej a wtedy prowadzenie auta może być mocno niestabilne.

    0
  • #4 27 Sty 2016 21:07
    Piasek80
    Poziom 28  

    servicemen napisał:
    Jak to się mówi: stać na konia - stać na siano.

    ano...

    0
  • #5 28 Sty 2016 11:14
    piotruś 123
    Poziom 9  

    Też myślę o nowych i chyba takie kupię,ale czy muszą być z symbolem 4x4 ? Czy mogą być normalne jak do osobówki?

    0
  • #6 28 Sty 2016 11:14
    Kune
    Poziom 23  

    piotruś 123 napisał:
    Witam. Posiadam BMW X3 E83 rocznik 2005 2.0 D. Na aucie mam założone opony 225/55/17 4x4 wielosezonowe. Jednakże w zimę nie jeździ się na nich dobrze lepiej byłyby typowe zimowe. I tu mam problem. Myślałem o zakupie używek koszt około 800 złotych bieżnik do 6 mm. Ale znalazłem też nowe z lepszym bieżnikiem tylko że bieżnikowane i nie wiem co kupić. Mama jeszcze jedno pytanie czy do tego auta muszą być zimowe z symbolem 4x4 bo na letnich jest napis 4x4. Używki z tym symbolem ciężko kupić a nowe to koszt około 2000 złotych. Proszę o poradę.


    Moich 3 znajomych skusiło się na opony bieżnikowane w tym roku. Auta to:
    - Omega B FL (17')
    - E60 (16')
    - Focus (15')

    Dużo zależy od firmy, która bieżnikuje. Te z E60 i Focusa pochodzą z tej samej firmy (Pieńsk czy jakoś tak), mają wzór Continetala chyba TS810 (nie pamiętam, miałem kiedyś te Continentale, stąd skojarzenie) i na razie (miesiąc) bez większych zastrzeżeń. Z kolei opony w Omedze przyszły jak do traktora, bardzo kwadratowe, bardzo wysoki bieżnik (mają ponad 1cm) i niestety dość mocno hałasują.
    Auta te jeżdżą dość mało więc jeszcze ciężko o jakieś wnioski.

    Ja osobiście wolałbym kupić używane, markowe opony w db/bdb stanie. Nie takie na przesyłkę z allegro, tylko takie, które możesz pomacać, zobaczyć, sprawdzić czy są wyząbkowane, czy mają jakieś uszkodzenia.
    W tym roku do auta dostałem nowe Hankook'i (17') oraz do drugiego dokupiłem używane Micheliny (16'), po mimo że używki jeżdżą na aucie z tylnym napędem nie widzę jakieś olbrzymiej przewagi nowych opon, na obu jeździ się poprawnie, tym bardziej, że skorzystałem ze śniegu i byłem w dość niesprzyjających warunkach w górach autem RWD.

    0
  • #7 29 Sty 2016 20:31
    piotruś 123
    Poziom 9  

    ok. Ale czy muszą mieć ten symbol 4x4 że niby są wzmacniane . Czy mogą być jak do osobówki.

    0
  • #8 29 Sty 2016 20:59
    marcin_wr
    Poziom 19  

    piotruś 123 napisał:
    Ale czy muszą mieć ten symbol 4x4 że niby są wzmacniane

    Nie muszą mieć tego symbolu. Powinien zgadzać się rozmiar.Indeksy nośności i prędkości mogą być przekroczone, oczywiście "w górę".

    0
  • #9 29 Sty 2016 22:42
    tzok
    Moderator Samochody

    Zimówki z bieżnikiem "do 6mm" nadają się już tylko do utylizacji... za ciężkie i za mocne auto by zakładać coś niewiadomego pochodzenia na felgi. Jak już napisano - najważniejsze są indeksy prędkości i nośności. Trzeba też pamiętać, że zimówki dość szybko się starzeją. 6 letnie opony powinno się już wymienić, nawet jeśli mają jeszcze "dobry" bieżnik.

    0
  • #10 08 Kwi 2018 19:37
    Renio_wgw
    Poziom 9  

    Kupuj zimowki UZYWANE klasy premium ,na allegro dostaniesz za niewiele. Masz pewnosc, spotkalem sie z wieloma bieznikowanymi i nie umywaja sie do uzywek. Guma gorsza, placisz za nedznej jakosci nowy bieznik.

    0
  • #11 08 Kwi 2018 19:49
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Przecież 2000 zł za cztery nówki ,to ma być dużo ? Ja za tarcze przednie i klocki przód dałem 1100 (oryginały) i nie płaczę. Zycie droższe.

    Za 2000 zł w tym rozmiarze to bardzo tanio.

    0