Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik indukcyjny MO1831 identyfikacja uzwojeń

26 Sty 2016 22:04 1389 1
  • Poziom 18  
    Witam.
    Mam uszkodzony silnik pompy zmywarki i mogę kupić:
    a) pompę do zmywarki z takim samym silnikiem jak uszkodzony
    b) pompę do zmywarki z trochę innym silnikiem

    Oba silniki są indukcyjne klatkowe.
    W silniku z podpunktu "a" jest uzwojenie rozruchowe z kondensatorem oraz uzwojenie pomocnicze z starterem silnika w formie pozystora.
    W silniku z podpunktu "b" jest tylko uzwojenie rozruchowe z kondensatorem.

    Chciałbym zapytać jaka jest różnica między silnikami w:
    - mocy
    - czasie po jakim silnik osiągnie obroty nominalne
    - momentu obrotowego

    tzn jaką rolę pełni dodatkowe uzwojenie pomocnicze.

    Oba silniki gabarytami, sposobem montażu są zamienne.
    Chciałem jeszcze zapytać jak zidentyfikować uzwojenia w silniku (na podstawie załączonego niżej schematu) i czy pomiary rezystancji są właściwie dla tych uzwojeń.
    Schemat podłączenia silnika który się uszkodził.
    Silnik indukcyjny MO1831 identyfikacja uzwojeń
    i zmierzone rezystancje uzwojeń.
    uzwojenie Ha: 60,6Ω
    uzwojenie Hi1: 85Ω
    uzwojenie Hi2:15,2Ω

    Oznaczenia na stojanie silnika.
    5600.039901
    ISOL.KL.F
    MO1831 230-240V

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
  • Poziom 43  
    Silnik z pozystorem w układzie rozruchowym, ma nieco większy moment obrotowy w momencie rozruchu. Korzystne dla np. zapchanej pompy. Minusem tego rozwiązania jest to, że pozystor jest elementem awaryjnym. O ile przy przerwanym obwodzie pozystora nieobciążony silnik silnik się uruchomi, tak przy zwarciu pozystora, spali się natychmiast. Optował bym za silnikiem wyłącznie z kondensatorem.