Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi

AXEAXEAXE 26 Sty 2016 22:11 4260 15
  • #1 26 Sty 2016 22:11
    AXEAXEAXE
    Poziom 6  

    WITAM! Mam problem z routerem TP-LINK TD-W8951ND. Kupiłem go abym mógł korzystać z Internetu na pc i aby wi fi bylo rozsylane po domu. Na pc działa, wi fi rozsyla problem w tym ze jak się polacze to pisze ze brak dostępu do Internetu a na laptopie na wskazniku wi fi jest zolty trójkąt. Czynności które wykonywalem: Reset, konfiguracja routera w oparciu YT, przypisywanie adresów IP, jednak to samo. Na koniec dodam ze mój brat ma taki sam router i u niego swieci się dioda a u mnie juz nie. Pomożecie? Na zdj diody w routerze u mojego brata swieci się 3od lewej s u mnie nie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi

    0 15
  • #2 26 Sty 2016 22:33
    Piotr160292
    Poziom 37  

    Masz źle ustawione DHCP po mojemu... Na komputerze gdzie nie masz neta, wejdź w wiersz poleceń, wpisz ipconfig /all, daj enter i wrzuć screena z tego co pokaże.

    0
  • #4 26 Sty 2016 22:36
    Piotr160292
    Poziom 37  

    Na razie sprawdź, czy tak jest. Zrób co napisałem w poście wyżej, bo go zaktualizowałem. Może być tak też, że Twój ISP ma MAC filtrację i nie przepuszcza Twojego routera, ale wtedy by w ogóle internetu nie było.

    0
  • #5 26 Sty 2016 22:38
    safbot1st
    Poziom 43  

    AXEAXEAXE napisał:
    Na zdj diody w routerze u mojego brata swieci się 3od lewej s u mnie nie

    Jeśli ona oznacza dostęp do internetu to po kablu też nie powinieneś mieć internetu, a ciężko to stwierdzić na bazie tego
    AXEAXEAXE napisał:
    Na pc działa

    stwierdzenia.
    Przy połączeniu kablowym internet jest, a przez wi-fi nie (z tego samego routera)?

    Dodano po 1 [minuty]:

    @Piotr160292 chodzi o ustawienie DHCP Server w routerze - masz Enabled czy Disabled?

    0
  • #6 26 Sty 2016 22:42
    AXEAXEAXE
    Poziom 6  

    Niestety dopiero jutro będę mógł 😞 to chodzi o ten dam router bo specjalnie kupiłem router 2w1

    Dodano po 3 [minuty]:

    Korzystając z okazji zapytam się 1 rzeczy: Dlaczego strona konfiguracji routera działa mi kiedy chce? Gdy kupiłem go dzialala przez tydzień potem juz nie, dzialala tydzień temu a 3dni ten znów nie. Dlaczego tak jest?

    0
  • #7 26 Sty 2016 23:56
    antek1cza
    Poziom 30  

    Kolego trochę chaotycznie piszesz : na PC działa, wifi rozsyła , brak dostępu .......

    1. Żebyś miał internet to musi się palić na zielono właśnie ta kontrolka (co u brata) o której piszesz . Niżej masz ich znaczenia :
    Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi

    2. I teraz możesz mieć trzy stany LED-a od internetu : nie świeci, świeci i miga.

    3. Jeżeli nie świeci LED (i to występuje u Ciebie) to znaczy , że nie masz internetu w gniazdku telefonicznym lub źle skonfigurowany router w zakładce WAN. Proponuję :
    a) sprawdzić czy wtyczka fizycznie jest włożona do routera w wejście ADSL , jeżeli tak to jeszcze raz wyłączyć router z prądu , włączyć ponownie i to samo zrobić z wtyczką telefoniczną ,
    b) nic nie napisałeś czy dopiero dostałeś internet czy już miałeś ? jeżeli dopiero dostałeś to sprawdź czy przewód telefoniczny wpierw wchodzi do filtru ADSL który jest generalnie dodawany do routera lub przez monterów z TPSA i dopiero z niego wyjściem MODEM wchodzi do routera.
    c) podłącz PC lub notebooka po kablu LAN w obojętnie jakie gniazdo w routerze,
    d) odpal przeglądarkę i zaloguj się wpisując w polu adresu www 192.168.1.1 pokaże się okno logowania to wpisz admin / hasło = admin - zakładam , że router masz po resecie albo nie zmieniałeś tych parametrów,
    e) ustaw parametry i wypełnij login oraz hasło jakie dostałeś z umową w tym miejscu :
    Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi
    f) po zakończeniu wejdź na status tutaj :
    Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi
    g) odczekaj kilka minut i powinny pokazać się statystyki , połączenie , prędkość itp.
    h) jeżeli tam nadal nic się nie pokazuje to dzwonisz na infolinię TPSA - dział techniczny , łączysz z doradcą i on od ręki jest wstanie sprawdzić czy problemy są w Twoim routerze czy u nich.
    i) jeżeli nadal u Ciebie to niech poda jeszcze raz podstawowe parametry (login, hasło, enkapsulację, VPt i VCt) potrzebne do otrzymania od nich internetu i wprowadź je bardzo uważnie.




    j) jeżeli nadal nie działa to wymień router
    k) nie spotkałem się (ale może gdzieś już to się dzieje) żeby TPSA-ORANGE udostępniała internet dopiero po podaniu MAC adresu routera od strony WAN-modemu.

    4. Jeżeli masz już internet w PC po kablu to sprawdź czy też jest na laptopie.

    5. Teraz ponownie zaloguj się na 192.168.1.1 ....... - opis wyżej

    6. Wejdź w zakładkę Interfejs Bezprzewodowe i zmień :
    Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi
    a) P.dostępowy : aktywny
    b) Kanał : zostawić na auto ,
    c) tryb sieci : 802.11b+g+n
    d) rozgłaszanie SSID : ja bym wyłączył ale potem jak będziesz chciał dodać nowy laptop lub tablet to musisz to zrobić ręcznie a gdy będzie rozgłaszał to wystarczy tylko klucz. Nie jest to duże zabezpieczenie ale zawsze. Po prostu nie siejesz swoją nazwą wokół mieszkania.
    e) WPS : NIE
    f) SSID : zmień na nie kojarzącą się z Tobą lub adresem nazwę
    g) Uwierzytelnianie WPA2-PSK
    h) hasło zdecydowanie minimum 20 znaków ze znakami specjalnymi. Wraz ze wzrostem długości klucza rośnie bezpieczeństwo sieci. Niestety jest tego spory minus jak chce się nowy komputer podpiąć do sieci tylko, że to robi się raz na jakiś czas a Twoje WiFi promieniuje 24h przez 356 dni w roku ! Tyle czasu mają osoby nie szanujące prywatność.
    i) a reszta jak jest jak na zdjęciu może zostać . Na koniec ZAPISZ i zrestartuj router z programu.

    7. Na koniec wspomnę o DHCP o którym koledzy już pisali. Generalnie jak nic wcześniej nie robiłeś to router "defaultowo" zawsze ma włączone DHCP i jak połączysz się po kablu LAN (który jest na wyposażeniu) obojętnie jakim komputerem to przydzieli mu adres IP w wewnętrznym Lanie. Jedynie jak masz w PC lub laptopie ustawione stałe IP to faktycznie nie dogadasz się z routerem.

    8. No chyba już samo logowanie po wifi nie muszę pisać ;)

    Pozdrawiam

    2
  • #8 27 Sty 2016 00:08
    safbot1st
    Poziom 43  

    AXEAXEAXE napisał:
    Korzystając z okazji zapytam się 1 rzeczy: Dlaczego strona konfiguracji routera działa mi kiedy chce? Gdy kupiłem go dzialala przez tydzień potem juz nie, dzialala tydzień temu a 3dni ten znów nie. Dlaczego tak jest?

    Pocieszę Cie - 25 lat z komputerami i też tak mam. Pomaga zresetowanie routera.
    Trzeba wyjąć na dość długo od prądu i resetować specjalnym guzikiem.
    Samo to może rozwiązać problem.
    Bardzo ładnie się kolega @antek1cza rozpisał.
    Dodałbym jeszcze, że można w ogóle kabel WAN wpiąć w gniazdo LAN w PC i sprawdzić na początek czy jest internet z pominięciem routera.
    Adres IP routera może być inny niż 192.168.1.1, hasło i login też.
    Ciekawi mnie też skąd kolega @antek1cza wie, że Autor ma sieć od TPSA? ;)

    1
  • #9 27 Sty 2016 00:29
    antek1cza
    Poziom 30  

    AXEAXEAXE napisał:

    Korzystając z okazji zapytam się 1 rzeczy: Dlaczego strona konfiguracji routera działa mi kiedy chce? Gdy kupiłem go dzialala przez tydzień potem juz nie, dzialala tydzień temu a 3dni ten znów nie. Dlaczego tak jest?


    Domyślam się, że działo się to jak byłeś połączony po LAN-ie ?
    Powodów może być kilka:
    1. Kabel LAN nie kontaktuje a zdarza się to często jak ułamie się języczek we wtyczce RJ45.

    2. Sprawdź czy gniazdo w PC lub (i) notebooku jest ok. Najlepiej jak podłączysz obydwa komputery na jakiś czas po LAN-ie i jak na którymś z nich nie będziesz mógł się zalogować to od razu włącz drugi komputer i zaloguj się. Jeżeli dasz radę to problem jest w pierwszym komputerze a jak nie to w routerze.

    3. Przegrzewa się router co powoduje zawieszanie jego pracy a co za tym idzie brak reakcji na zapytania po LAN-ie.

    4. Może jest też problem w jego firmware - poszukaj na stronie TP-LINK-a . Jak jest nowsze to je wgraj. Czasami skutkuje wgranie starszego.

    Pozdrawiam

    Dodano po 17 [minuty]:

    safbot1st napisał:
    Pocieszę Cie - 25 lat z komputerami i też tak mam. Pomaga zresetowanie routera.
    Trzeba wyjąć na dość długo od prądu i resetować specjalnym guzikiem.
    Samo to może rozwiązać problem.


    W większości wypadków jest to wina routera, wystarczy dotknąć obudowy i czuć jak jest ciepła albo nawet gorąca. Powodem tego są między innymi układy BGA które bardzo się grzeją i jak przekroczona zostanie ich temperatura krytyczna to głupieją. Warto więc w miarę możliwości ustawiać w chłodnym miejscu a jak jest po gwarancji zamontować w środku wiatraczek. Z praktyki prawie nikt tego nie robi bo jak padnie to wymienia się na nowy.

    1
  • #10 27 Sty 2016 00:31
    safbot1st
    Poziom 43  

    antek1cza napisał:
    Domyślam się, że działo się to jak byłeś połączony po LAN-ie ?

    Ja po wi-fi właśnie (zdaje się po lanie też wpuszcza lub nie).
    Stawiam na bugi w firmware, bo wierzyć się nie chce że internet działa, a nie da się zalogować do routera. :(

    0
  • #11 27 Sty 2016 00:44
    antek1cza
    Poziom 30  

    safbot1st napisał:
    Dodałbym jeszcze, że można w ogóle kabel WAN wpiąć w gniazdo LAN w PC i sprawdzić na początek czy jest internet z pominięciem routera.

    Nie można bo kabel telefoniczny jest zakończony wtyczką RJ11 i podłączany pod takie samo gniazdo ADSL w routerze a gniazda LAN to RJ45.

    Dodano po 5 [minuty]:

    safbot1st napisał:
    Adres IP routera może być inny niż 192.168.1.1, hasło i login też.

    Defaultowo w tym routerze są takie jak piszę wyżej.
    A tak na marginesie zupełnie zapomniałem powiedzieć @AXEAXEAXE żeby koniecznie zmienił hasło też ze znakami specjalnymi i minimum 10.
    Jednak tu może być problem gdyż niektóre routery nie akceptują dłuższych haseł niż np.8 znaków, to samo dotyczy znaków specjalnych np. @ ! $ % & nie każdy router zaakceptuje to.

    Dodano po 1 [minuty]:

    safbot1st napisał:
    Ciekawi mnie też skąd kolega @antek1cza wie, że Autor ma sieć od TPSA?

    A tak strzeliłem ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    safbot1st napisał:
    Stawiam na bugi w firmware, bo wierzyć się nie chce że internet działa, a nie da się zalogować do routera

    Tak , jednak działanie internetu lub jego nie działanie nie ma wpływu na możliwość (lub nie) zalogowania się do niego.

    0
  • #12 27 Sty 2016 00:44
    safbot1st
    Poziom 43  

    antek1cza napisał:
    Nie można bo kabel telefoniczny jest zakończony wtyczką RJ11 i podłączany pod takie samo gniazdo ADSL w routerze

    Ok, "kumam czacze" - widziałem tył routera właśnie - wygląda jak statek lorda Vadera, a tymczasem nie ma nawet WAN...
    antek1cza napisał:
    Jednak tu może być problem gdyż niektóre routery nie akceptują dłuższych haseł niż np.8 znaków, to samo dotyczy znaków specjalnych np. @ ! $ % & nie każdy router zaakceptuje to.

    He, he. Nieważne jakie hasło, wystarczy znać PIN. :D

    0
  • #13 27 Sty 2016 08:08
    AXEAXEAXE
    Poziom 6  

    Dobrze zaraz zrobię ale na początek stan diod(wi fi rozsyla, a ja uzytkuje z tego samego routera na PC) Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi

    Dodano po 11 [minuty]:

    Ipconfig /all Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zrobiłem to co powiedzieliście aby zrobił na stronie konfiguracji routera, jednak nadal to samo, nadal brak dostępu do internetu. A co do pomocy technicznej to juz dzwoniłem \. Pomojając fakt, że kazali mi czekać 3 dni to potem powiedzieli że oni nic nie mogą zrobić( że tu w domu trzeba ustawiać itd)

    0
  • #14 27 Sty 2016 16:19
    antek1cza
    Poziom 30  

    Z Twoich informacji wynika, że internet masz od MNI Telecom (antena wifi na dachu).
    Jeżeli się mylę to sprostuj - a tak na marginesie jest to bardzo ważna informacja kto jest dostawcą internetu do Ciebie !

    Konfiguracja wejścia ADSL jest trochę inna niż w Neostradzie :

    -Routery z modemem ADSL Annex A,
    -dostawca internetu: PPPoAPPPoE
    -login: xx (z umowy)
    -hasło: xx (z umowy)
    -VPI:0
    -VCI:33
    -Encapsulation: PPPoE LLC
    -cytat ze strony MNI Telecom: "dają łącze InterNeo które jest asymetryczne i asynchroniczne "

    Poniższe informacje pobiera z automatu router i tu nic nie robisz :
    -DNS: 80.240.162 / 80.240.162.70
    -Twój IP 87.11x.xx.xxx i taka sama brama

    I teraz pytania do dostawcy firmy MNI Telecom - dzwoń :
    1. Czy łącze jest analogowe tzn.dla routera z Annex A czy może cyfrowe ISDN (wątpliwe) ?
    2. Czy masz przydzielony stały IP (jak tak to jaki - powinien być taki jak masz wyżej) czy zmienny ?
    3. Czy wymagają podania przez Ciebie MAC adress routera ?
    4. Jaką masz usługę ? - to powinieneś wiedzieć z umowy.
    5. Zweryfikuj : login, hasło, VPI, VCI, Encapsulation.

    Jak już się tego dowiesz to napisz na forum gdyż te informacje mogą się przydać innym którzy będą mieć podobne problemy, po za tym na tej podstawie łatwiej dobrać router.

    Jak już wszystko skonfigurujesz od nowa (zrób reset) to podaj screena z zakładki "Interfejs / Internet"

    Zanim cokolwiek napiszesz przeczytaj CAŁY TEMAT nawet kilku krotnie żebyśmy nie powtarzali co już zostało wcześniej napisane.
    Masz naprawdę dużo konkretnej informacji tylko trzeba ją przetrawić.

    UWAGA : wykasuj ostatnie cyfry adresu IP i bramy które widać na Twoim listingu z ipconfiga - usuń zdjęcie , wyedytuj i wstaw ponownie.
    To tak profilaktycznie gdyż różni ludzie zaglądają na te forum nie koniecznie chętni pomóc.

    0
  • #15 27 Sty 2016 17:12
    AXEAXEAXE
    Poziom 6  

    Jeszcze dzis ponownie skonfiguruje router. Jednak nie mam anteny na dachu tylko Internet idzie kablem od telefonu stacjonarnego. Za Internet i telefon place cenę laczna(ok 60zl). Jednak zaczyna mnie denerwowac ten Internet z powodu powolności działania, slabej pomocy klientowi i nie niezawodnością

    Dodano po 13 [minuty]:

    Aha jeszcze 2zdjecia na 1jest "modem" którego uzywalem zanim kupiłem router( kabel szedł od telefonu a usb podlaczalo sie do pc i byl Internet na 2zdj widać splitter nie podlaczylem go bo kabel od telefonu idzie prosto do routera a router jest podłączony do pc. Być może to będą kluczowe informacje a być może nie Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi Router TP-LINK TD-W8951ND niedzialajace wi fi

    Dodano po 15 [minuty]:

    BARDZO DZIĘKUJE WSZYSTKIM ZA PROBY POMOCY ROZWIAZANIEM OKAZALO SIE ZKONFIGUROWANIE WI FI ZA POMOCĄ SPOSOBU antek1czaBARDZO DZIEKUJĘ

    0
  • #16 28 Sty 2016 00:07
    antek1cza
    Poziom 30  

    Odpowiadam na forum bo może komuś się przydać ta informacja.

    PYTANIE @AXEAXEAXE :
    Mam jeszcze pytanie na koniec czy trzeba jeszcze cos konfigurować aby Internet dzialal na pc? Czy wi fi i Internet na pc można korzystac w tym samym czasie?

    Trochę poplątanie z pomieszaniem więc tak
    Żeby internet chodził z jakiegokolwiek routera to :

    1. Doprowadzić kabel RJ11 lub RJ45 (zależy od dostawcy) do odpowiedniego routera.

    2. Zalogować się do niego po kablu LAN za pomocą komputera i skonfigurować wg.danych uzyskanych przy podpisywaniu umowy, część ADSL - WAN.

    3. Jeżeli w zakładce "Status" lub logach (routera) widać , że jest połączenie to dopiero można przejść do p.4 W tej sytuacji internet jest na wszystkich 4 (standard) gniazdach LAN RJ45 - bez znaczenia jaki router.

    4. Teraz można ustawić WiFi.

    5. Zalogowanie do niej przez wykrycie utworzonej wcześniej nazwy i klucza.

    6. Samo połączenie z routerem po kablu LAN (RJ45) lub WiFi powoduje automatyczne (DHCP) otrzymanie indywidualnego adresu IP w sieci wewnętrznej. Zakładając , że w komputerach jest włączone automatyczne przyznawanie IP (standard) .

    7. Będąc wpiętym w lokalną sieć LAN i przy dobrze skonfigurowanym routerze będziemy mieć internet na wszystkich komputerach nie zależnie jak podłączonych.

    8. Teoretycznie router-AP może obsłużyć równocześnie 253 komputery (253 użytkowników dla klasy C) a praktycznie zaleca się do 23 userów. Wiąże się to z przepustowością łącza internetowego a także jego wydajnością sprzętową .

    9. Raz wprowadzone i zapisane ustawienia na komputerach nie są usuwane mimo ich wyłączania. Znikną jak zainstaluje się system od nowa. To samo dotyczy routera - reset przywraca domyślną konfigurację.

    10. Jako przestrogę proponuję zmienić z domyślnych : hasło do routera, jego adres IP wraz z serwerem DHCP, uwierzytelnianie na WPA2-PSK, wyłączyć WPS, nazwę sieci SSID .

    I to by było z grubsza

    Pozdrawiam

    0