Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP

Lord Jim 27 Jan 2016 05:51 11610 12
  • #1
    Lord Jim
    Level 11  
    Witam,

    Peugeot 307 SW był u mechanika w związku z koniecznością przeczyszczenia wtrysków. Te prace zostały przez mechanika wykonane, ale pod koniec 2-tygodniowego pobytu auta w zakładzie, pojawił się kolejny problem - pompa ABS nie wyłącza się przy wyłączonym silniku. Muszę rozłączać akumulator, aby nie został rozładowany. Samochód może jeździć, ale system ABS/ESP nie działa. Palą się pomarańczowe kontrolki ABS, ESP oraz czerwone hamulca ręcznego i STOP, jak na zdjęciach.

    Dodam, że Panowie mechanicy wyjeździli mi prawie pół baku paliwa, co oznaczałoby, że ładnie samochód był "testowany"....

    Samochód zabrałem z zakładu, zapłaciwszy za wcześniej wykonane prace. Usterkę opisaną powyżej chciałbym naprawić w innym miejscu. Na komputerze podobno wyskakuje komunikat braku komunikacji z pompą ABS

    Zastanawiają mnie 3 rzeczy:
    1) Gdzie w Poznaniu znajdę uczciwego mechanika, który nie zdziera jak za zboże?
    2) Co może być przyczyną tych błędów? Czy mechanicy mogli coś nagmerać w elektryce auta?
    3) Jak naprawić usterkę?

    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    nie bede nikogo bronił czy oskarzał za robote, ale we francuskich autach juz nie takie cuda widziałem. Znajdz elektryka i dopiero wtedy bedziemy sie martwic. Odczytaj błedy .
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    fuelinyourblood
    Level 35  
    georgesgr wrote:
    fuelinyourblood wrote:
    Znajdz elektryka i dopiero wtedy bedziemy sie martwic
    Wtedy naprawde bedziemy sie martwic.
    Od kiedy elektrycy naprawiaja samochody? Potrzebny jest zwykly, kompetentny mechanik samochodowy.


    Zdziwił bys sie.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Lord Jim
    Level 11  
    Przyjemnie się Was Panowie czytało... niestety nie odpowiedzieliście na żadne z moich pytań :)

    Samochód dałem do innego mechanika, który stwierdził, że "w wyniku mechanicznego uszkodzenia pompki, ktoś zalepił szparę w obudowie silikonem, przez który najprawdopodobniej dostała się woda i uszkodziła sterownik".

    Przez tyle czasu jeździłem i nic się nie działo, a pech chciał, że akurat stało się to podczas naprawy samochodu u poprzedniego mechanika... hmmmm... ciekawe...

    W związku z powyższym mogę kupić używaną pompkę za 140 - 600 zł (taki rozstrzał cen na allegro) lub nową za ok. 1200 zł.

    Pytanie, czy posiada ktoś pompkę abs z esp do Peugeota 307 o numerze: 0265950084
  • #7
    mateuszws
    Level 11  
    Lord Jim wrote:
    Przyjemnie się Was Panowie czytało... niestety nie odpowiedzieliście na żadne z moich pytań :)

    Samochód dałem do innego mechanika, który stwierdził, że "w wyniku mechanicznego uszkodzenia pompki, ktoś zalepił szparę w obudowie silikonem, przez który najprawdopodobniej dostała się woda i uszkodziła sterownik".

    Przez tyle czasu jeździłem i nic się nie działo, a pech chciał, że akurat stało się to podczas naprawy samochodu u poprzedniego mechanika... hmmmm... ciekawe...

    W związku z powyższym mogę kupić używaną pompkę za 140 - 600 zł (taki rozstrzał cen na allegro) lub nową za ok. 1200 zł.

    Pytanie, czy posiada ktoś pompkę abs z esp do Peugeota 307 o numerze: 0265950084


    Kupiłeś pompę o tych samych numerach ?

    Ja mam taki sam problem ze po wyłączeniu silnika pompa ABS/ESP ciągle działa, muszę wyjęty mieć bezpiecznik.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Tam był recall na zasilanie pomp. Daj zasilanie przez przekaznik.
  • #9
    mateuszws
    Level 11  
    fuelinyourblood wrote:
    Tam był recall na zasilanie pomp. Daj zasilanie przez przekaznik.


    Mam dołożyć przekaźnik do pompy czy wymienić któryś ?
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    zasilanie absu to które rozpinasz wyjmujac bezpiecznik dajesz przez przekaznik, a zasilanie tegoz przekaznika po stacyjce.
  • #11
    mateuszws
    Level 11  
    fuelinyourblood wrote:
    zasilanie absu to które rozpinasz wyjmujac bezpiecznik dajesz przez przekaznik, a zasilanie tegoz przekaznika po stacyjce.


    Dzięki, a myślisz za mam uszkodzoną pompę skoro się nie wyłącza ?
    Rozłącza mi tez pompę wspomagania po odłączeniu pompy ABS.
  • #12
    fuelinyourblood
    Level 35  
    jezeli bezpiecznik absu zasila tez pompe wspomagania to tak.
  • #13
    mateuszws
    Level 11  
    fuelinyourblood wrote:
    jezeli bezpiecznik absu zasila tez pompe wspomagania to tak.


    Niestety nie, bo bezpiecznik od pompy to nr 2, natomiast od wspomagania to nr 7.

    Czy w tej kostce przy pompie ABS jest jakieś połączenie z wspomaganiem?