Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP

Lord Jim 27 Jan 2016 05:51 13608 12
  • #1
    Lord Jim
    Level 11  
    Witam,

    Peugeot 307 SW był u mechanika w związku z koniecznością przeczyszczenia wtrysków. Te prace zostały przez mechanika wykonane, ale pod koniec 2-tygodniowego pobytu auta w zakładzie, pojawił się kolejny problem - pompa ABS nie wyłącza się przy wyłączonym silniku. Muszę rozłączać akumulator, aby nie został rozładowany. Samochód może jeździć, ale system ABS/ESP nie działa. Palą się pomarańczowe kontrolki ABS, ESP oraz czerwone hamulca ręcznego i STOP, jak na zdjęciach.

    Dodam, że Panowie mechanicy wyjeździli mi prawie pół baku paliwa, co oznaczałoby, że ładnie samochód był "testowany"....

    Samochód zabrałem z zakładu, zapłaciwszy za wcześniej wykonane prace. Usterkę opisaną powyżej chciałbym naprawić w innym miejscu. Na komputerze podobno wyskakuje komunikat braku komunikacji z pompą ABS

    Zastanawiają mnie 3 rzeczy:
    1) Gdzie w Poznaniu znajdę uczciwego mechanika, który nie zdziera jak za zboże?
    2) Co może być przyczyną tych błędów? Czy mechanicy mogli coś nagmerać w elektryce auta?
    3) Jak naprawić usterkę?

    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
    Peugeot 307 SW - Pompa abs nie wyłącza się. Komunikaty błędów ABS / ESP
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    nie bede nikogo bronił czy oskarzał za robote, ale we francuskich autach juz nie takie cuda widziałem. Znajdz elektryka i dopiero wtedy bedziemy sie martwic. Odczytaj błedy .
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    fuelinyourblood
    Level 35  
    georgesgr wrote:
    fuelinyourblood wrote:
    Znajdz elektryka i dopiero wtedy bedziemy sie martwic
    Wtedy naprawde bedziemy sie martwic.
    Od kiedy elektrycy naprawiaja samochody? Potrzebny jest zwykly, kompetentny mechanik samochodowy.


    Zdziwił bys sie.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    Lord Jim
    Level 11  
    Przyjemnie się Was Panowie czytało... niestety nie odpowiedzieliście na żadne z moich pytań :)

    Samochód dałem do innego mechanika, który stwierdził, że "w wyniku mechanicznego uszkodzenia pompki, ktoś zalepił szparę w obudowie silikonem, przez który najprawdopodobniej dostała się woda i uszkodziła sterownik".

    Przez tyle czasu jeździłem i nic się nie działo, a pech chciał, że akurat stało się to podczas naprawy samochodu u poprzedniego mechanika... hmmmm... ciekawe...

    W związku z powyższym mogę kupić używaną pompkę za 140 - 600 zł (taki rozstrzał cen na allegro) lub nową za ok. 1200 zł.

    Pytanie, czy posiada ktoś pompkę abs z esp do Peugeota 307 o numerze: 0265950084
  • #7
    mateuszws
    Level 11  
    Lord Jim wrote:
    Przyjemnie się Was Panowie czytało... niestety nie odpowiedzieliście na żadne z moich pytań :)

    Samochód dałem do innego mechanika, który stwierdził, że "w wyniku mechanicznego uszkodzenia pompki, ktoś zalepił szparę w obudowie silikonem, przez który najprawdopodobniej dostała się woda i uszkodziła sterownik".

    Przez tyle czasu jeździłem i nic się nie działo, a pech chciał, że akurat stało się to podczas naprawy samochodu u poprzedniego mechanika... hmmmm... ciekawe...

    W związku z powyższym mogę kupić używaną pompkę za 140 - 600 zł (taki rozstrzał cen na allegro) lub nową za ok. 1200 zł.

    Pytanie, czy posiada ktoś pompkę abs z esp do Peugeota 307 o numerze: 0265950084


    Kupiłeś pompę o tych samych numerach ?

    Ja mam taki sam problem ze po wyłączeniu silnika pompa ABS/ESP ciągle działa, muszę wyjęty mieć bezpiecznik.
  • #8
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Tam był recall na zasilanie pomp. Daj zasilanie przez przekaznik.
  • #9
    mateuszws
    Level 11  
    fuelinyourblood wrote:
    Tam był recall na zasilanie pomp. Daj zasilanie przez przekaznik.


    Mam dołożyć przekaźnik do pompy czy wymienić któryś ?
  • #10
    fuelinyourblood
    Level 35  
    zasilanie absu to które rozpinasz wyjmujac bezpiecznik dajesz przez przekaznik, a zasilanie tegoz przekaznika po stacyjce.
  • #11
    mateuszws
    Level 11  
    fuelinyourblood wrote:
    zasilanie absu to które rozpinasz wyjmujac bezpiecznik dajesz przez przekaznik, a zasilanie tegoz przekaznika po stacyjce.


    Dzięki, a myślisz za mam uszkodzoną pompę skoro się nie wyłącza ?
    Rozłącza mi tez pompę wspomagania po odłączeniu pompy ABS.
  • #12
    fuelinyourblood
    Level 35  
    jezeli bezpiecznik absu zasila tez pompe wspomagania to tak.
  • #13
    mateuszws
    Level 11  
    fuelinyourblood wrote:
    jezeli bezpiecznik absu zasila tez pompe wspomagania to tak.


    Niestety nie, bo bezpiecznik od pompy to nr 2, natomiast od wspomagania to nr 7.

    Czy w tej kostce przy pompie ABS jest jakieś połączenie z wspomaganiem?