Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R420 - bład zuzycia klocków

Magiin 27 Sty 2016 15:25 2097 11
  • #1 27 Sty 2016 15:25
    Magiin
    Poziom 14  

    Witam
    posiadam scanie R420 z 2006r. Cały czas pali mi się błąd zuzycia kloców(prawy przód), czy mozna jakos zmostkować kable wychodzace do tego czujnika zuzycia? W osobówkach już to robiłem, tyle że w scani mam 3 kable idące do tego czujnika.
    Czy moze ktoś doradzić jak moge je zmostkować, aby zniknął błąd?

    0 11
  • Pomocny post
    #2 27 Sty 2016 15:51
    femama
    Poziom 13  

    Tutaj nie da rady zmostkować , niestety musisz sobie kupić nowy czujnik procentowego zużycia klocka.

    0
  • Pomocny post
    #3 27 Sty 2016 20:08
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kup czujnik, potem poprawnie zamontuj i już się nie pali. Tyle.

    W zaciskach Knorra są montowane czujniki potencjometryczne czyli takie które pokazują ci procentowe zużycie okładzin na wyświetlaczu. We wspomnianych przez ciebie osobówkach masz zwykłe "druciki" które po przerwaniu powodowały zapalenie się lamki kontrolnej.

    0
  • #4 27 Sty 2016 22:14
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Magiin napisał:
    czy mozna jakos zmostkować kable wychodzace do tego czujnika zuzycia? W osobówkach już to robiłem
    Jak Ci się zaświeci kontrolka oleju lub akumulatora też weź zewrzyj czujnik lub instalację ... po co ma Ci się coś świecić informacyjnie.... nie ma nic lepszego jak takie udoskonalenia.

    1
  • #5 28 Sty 2016 14:13
    Magiin
    Poziom 14  

    femama napisał:
    Tutaj nie da rady zmostkować , niestety musisz sobie kupić nowy czujnik procentowego zużycia klocka.


    Dzieki za odpowiedz.

    serwisantscani1 napisał:
    Magiin napisał:
    czy mozna jakos zmostkować kable wychodzace do tego czujnika zuzycia? W osobówkach już to robiłem
    Jak Ci się zaświeci kontrolka oleju lub akumulatora też weź zewrzyj czujnik lub instalację ... po co ma Ci się coś świecić informacyjnie.... nie ma nic lepszego jak takie udoskonalenia.


    Po co pisac takie bezsensowne odpowiedzi? Zadałem zapytanie o czujnik zuzycia klocków, a nie oleju czy kontrolki ładowania, jesli nie wniosł Pan żadnego rozwiazania problemu to w jakim celu się Pan wypowiada?

    0
  • #6 28 Sty 2016 23:58
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Magiin napisał:
    Po co pisac takie bezsensowne odpowiedzi?
    Bezsensowne kolego to jest w tym przypadku twoje pytanie i chęć omijania czujnika a odpowiedź o czujniku ciśnienia była ripostą, analogicznie do czujnika zużycia klocków.
    Jest to układ hamulcowy Twoje i Innych bezpieczeństwo a takie druciarstwo i omijanie to tylko pokaz nie tylko braku wiedzy o tym do czego on jeszcze służy ale i tego że kilkanaście ton metalu kiedyś nie wyhamuje i kogoś zabije ... no ale są mądrzejsi bo szkoda wydać 120 zł na czujnik ... szkoda że płaczą gdy już za późno ...

    2
  • #8 01 Mar 2016 23:08
    kwantor
    Poziom 38  

    Kolego, jest całkiem realne, że problem leży w uszkodzonej żyle (żyłach) wewnątrz kabla. Wymiana czujnika to na końcu, gdy jest pewność. Nie jest to też takie łatwe, bo trzeba ustawić wartość minimalną napięcia które zawiera się w offsecie cirka 0.55V do coś ponad 4,5V dla całkowicie zużytych okładzin. W przewodach masz zasilanie 5 V, masa i sygnał analogowy. Napięcie pojawia się na kilka sek. po włączeniu zapłonu i przy hamowaniu bodaj. No i już coś tam będziesz wiedział :)

    0
  • #9 02 Mar 2016 00:50
    szaman108
    Poziom 29  

    Wez kolego sobie miernik ustaw na minimum 20kom.Wypnij przewód który jest wpięty pomiędzy zaciskiem a wtyczką zamontowaną obok zaworu ABS ma on długość około 0,5metra.Podłącz do każdej z żył(z osobna) miernik w taki sposób aby podczas wykonywania jakichkolwiek ruchów był stały kontakt.Sprawdzasz przejście podczas ,maltretowania" przewodu,przełamujesz przewód we wszystkie strony centymetr po centymetrze.Miałem kilka takich przypadków właśnie w serii R żyła była po prostu przełamana w miejscu gdzie przewód był najbardziej zagięty.

    1
  • #10 02 Mar 2016 20:57
    kwantor
    Poziom 38  

    Jeszce lepiej sprawdzić to mocniejszym prądem, czyli żarówka reflektorowa w szereg i napięcie z bateri, czy zasilacza. Miernik potrafi pokazać przejście przez warstwę tlenków. Jeszcze jedno, należy odczytać czego dotyczy problem, bo w zapamiętaniu, czasem szuka się cudów, a okazuje się, że rozbierzność zużycia klocków przekracza dozwoloną wartość, w wyniku np zablokowania prowadnic zacisku, czy tez braku samoregulacji.

    0
  • #11 08 Gru 2016 23:31
    jacedere
    Poziom 8  

    Czy nierówne zużywanie się klocków też uruchamia komunikat "zuzycie klockow hamulcowych "?

    0
  • #12 09 Gru 2016 01:34
    szaman108
    Poziom 29  

    Tak powyżej różnicy 25% na danej osi.

    0