Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lpg - zimny VAG likwidacja szarpań na przykł. silnika 1,6 sr AKL VW

neeoo 27 Jan 2016 19:40 8292 13
  • #1
    neeoo
    Level 12  
    Witam



    Aby pozbyć się na gazie problemu typu: szarpie, gaśnie , falują obroty na zimnym silniku !!! Przy sprawnym osprzęcie silnika czyli: świece, przewody w.n. ,przepustnica , przepływomierz.
    Ogólnie mówiąc samochód na benzynie ma jeździć idealnie. !!!
    Oraz instalacja gazowa musi być też sprawna !!
    Czyli: reduktor, wtryski, filtry odpowiednio serwisowane, wymieniane .

    Tak więc sami widzicie wszystko sprawne, a jednak problem ciągle nie ustępuje !!!
    Na dodatek budżet się kończy na nietrafione diagnozy........ Mnóstwo ludzi na różnych forach szukają podpowiedzi co jest nie tak z ich silnikiem prawie same nowe podzespoły już pod maską i co na koniec otrzymują odpowiedź ten typ silnika tak ma !!!!!!!!!

    A tu taki prosty zabieg, którego koszt elementów powinien zamknąć się w kwocie 10-15zł.
    Jest nim :montaż emulatora temperatury silnika , którego możemy dokonać również w innych silnikach grupy VW, w którym występuje ,, zimny VAG”. Problem ten występuje dlatego, że silniki pracując nie rozgrzane do 60-70° dostają bardzo duże dawki benzyny, aby jak najszybciej złapać odpowiednią założoną w sterowniku silnika temperaturę. A najwidoczniej nie wszystkie sterowniki gazu z tym sobie radzą i zalewają nam silnik gazem. Nas oczywiście zmuszając do kowbojskiej jazdy z duszą na ramieniu, czy przypadkiem jeszcze nie zgaśnie nam samochód na jakimś skrzyżowaniu !! Objawy te są dokuczliwe szczególnie zimą.
    Zabieg ten jest poniżej przedstawiony w załączniku na modelu silnika występującym w samochodach marki: Seat, Skoda Octavia,VW.
    1,6 SR AKL – 100% sprawdzone !!

    Twórcą tego rozwiązania w takim wydaniu jest nasz Kolega z forum Piotrekt40. A ja sprawdziłem to na silniku Octavii.
    I malutki, prościutki schemacik.
    Lpg - zimny VAG likwidacja szarpań na przykł. silnika 1,6 sr AKL VW 1,6 sr ...doc Download (2.26 MB)Points: 2 for user
  • #2
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Przepraszam to jakiś żart? Ja pierwszy raz słyszę o potrzebie wykonania takiej przeróbki.
  • #3
    psilos1
    Level 32  
    DziadzioMiecio wrote:
    Przepraszam to jakiś żart? Ja pierwszy raz słyszę o potrzebie wykonania takiej przeróbki.

    Przeróbka moze nie jest konieczna ...ale bardzo ułatwia życie uzytkowkom VAG-ów z LPG.
  • #4
    neeoo
    Level 12  
    DziadzioMiecio wrote:
    Przepraszam to jakiś żart? Ja pierwszy raz słyszę o potrzebie wykonania takiej przeróbki.


    Nie to nie żart to wiedza tajemna. Niektórzy magicy od gazu w ogóle o tym nie wiedzą. A ci co wiedzą nawet Ci nie powiedzą jak to zrobili, w końcu muszą jakoś zarabiać na chlebek !! A firmy produkujące sterowniki powiedzą Ci, że to druciarstwo no bo ich sterowniki to ostatni krzyk techniki.
  • #6
    czester
    Level 13  
    dobre sterowniki lpg maja juz od dana mają funkcję ZImny VAG zubożanie/wzbogacanie mieszanki przy danej temperaturze
  • #7
    przemek25l
    Level 29  
    Neeoo to właśnie różni innowacyjność instalacji a nie dokładnie emulatorów, przekaźnikow i całej reszty. Wiem z której firmy to jest schemat. Przez brak możliwości w oprogrmowaniu więc muszą stosować takie triki.
    I teraz pomyśl logicznie. Po co dokładać przekaźnik z rezystrem jak można to ustawić z poziomu programu.
  • #8
    neeoo
    Level 12  
    sebap wrote:
    Bez urazy ale takich pierdół jeszcze nie słyszałem. Instalacja sekwencyjna, przełączanie przy 30 stopniach i musi wszystko działać przy założeniu, że układ zapłonowy jest sprawny czy to Vag czy inne auto.

    1.Po pierwsze.
    Tak teoretycznie.
    Tak samo niemieckie silniki miały najwyższe wyśrubowane normy. A w praktyce zakładając, że producenci sterowników gazowych pobierali dane po przez gniazdo OBD II do swoich algorytmów -- byli oszukiwani przez sterownik silnika !!! I co po odłączeniu interfejsu diagnostycznego poziom dawkowania benzyny wzrastał x razy!! I jak to się ma teraz do tego co siedzi w sterowniku gazu ???

    2. Po drugie.
    Zresztą to jest mało ważne, kto ma taki problem może spróbować. Biorąc pod uwagę, że przy tym silniku są przeważnie starsze instalacje III generacji. A sekwencje ze słabszymi sterownikami tak zwanymi budżetowymi (300-400zł) też będą miały problem. Wobec czego, należało by go wymienić na sterownik za 500-700zł ?? Czy może jeszcze droższy?
    Tak więc wyrzucając stary sterownik za 400 i kupując nowy za 700 mamy 1100zł bez robocizny. A więc gdzie tu sens ekonomiczny nigdy 1100 =15. Nie wiem czy znajdzie się ktoś taki mądry, aby swoją kasę wyrzucać w błoto. Biorąc pod uwagę 1 punkt.
  • #9
    ociz
    Moderator of Cars
    Kupa bzdur...
    Po pierwsze w załączniku w pierwszym poście jest opisane wpięcie się w czujnik dla wskaźnika temperatury który nie ma kompletnie żadnego wpływu na pracę silnika. Po drugie silnikiem AKL steruje Simos, wiec "zimny VAG" go w ogóle nie dotyczy. Problem istnieje w niektórych Motronic-ach. A tu to po prostu niekompetencja gazownika że sobie z nim nie radzi.
    neeoo wrote:
    Tak teoretycznie.
    Tak samo niemieckie silniki miały najwyższe wyśrubowane normy. A w praktyce zakładając, że producenci sterowników gazowych pobierali dane po przez gniazdo OBD II do swoich algorytmów -- byli oszukiwani przez sterownik silnika !!! I co po odłączeniu interfejsu diagnostycznego poziom dawkowania benzyny wzrastał x razy!! I jak to się ma teraz do tego co siedzi w sterowniku gazu ???

    Tym to już w ogóle się ośmieszasz.
    neeoo wrote:
    Biorąc pod uwagę, że przy tym silniku są przeważnie starsze instalacje III generacji.

    III generacja to już praktycznie dawno wyginęła. Nie produkują i nie montują tego.
  • #10
    neeoo
    Level 12  
    ociz wrote:
    Kupa bzdur...
    Po pierwsze w załączniku w pierwszym poście jest opisane wpięcie się w czujnik dla wskaźnika temperatury który nie ma kompletnie żadnego wpływu na pracę silnika. Po drugie silnikiem AKL steruje Simos, wiec "zimny VAG" go w ogóle nie dotyczy. Problem istnieje w niektórych Motronic-ach. A tu to po prostu niekompetencja gazownika że sobie z nim nie radzi.
    neeoo wrote:
    Tak teoretycznie.
    Tak samo niemieckie silniki miały najwyższe wyśrubowane normy. A w praktyce zakładając, że producenci sterowników gazowych pobierali dane po przez gniazdo OBD II do swoich algorytmów -- byli oszukiwani przez sterownik silnika !!! I co po odłączeniu interfejsu diagnostycznego poziom dawkowania benzyny wzrastał x razy!! I jak to się ma teraz do tego co siedzi w sterowniku gazu ???

    Tym to już w ogóle się ośmieszasz.
    neeoo wrote:
    Biorąc pod uwagę, że przy tym silniku są przeważnie starsze instalacje III generacji.

    III generacja to już praktycznie dawno wyginęła. Nie produkują i nie montują tego.


    Człowieku o czym ty piszesz !!
    Ustawiałeś kiedyś gaz na tym silniku dla instalacji III generacji lub sekwencji ze starym sterownikiem. Opornika to na pewno nie montowałeś, a wypowiadasz się o nim źle.
    Myślisz że inżynierowie w firmie Prins są mniej inteligentni od Ciebie proponując to rozwiązanie, Bądź tak miły i napisz do nich że to jest kupa bzdur.

    A tu jest rozwiązanie Prinsa.

    Lpg - zimny VAG likwidacja szarpań na przykł. silnika 1,6 sr AKL VWPrins.jpg Download (49.42 kB)

    I powtarzam po raz kolejny nikt na siłę tego nie musi zakładać !!!
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    neeoo wrote:
    Ustawiałeś kiedyś gaz na tym silniku

    Tak, stroiłem niedawno AKL-a w Audi A3 na prymitywnym Stag-u 200 i nie ma żadnego szarpania ani tym bardziej falowania obrotów.
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Stek bzdur i bredni. Po pierwsze to silnik dostaje większą dawkę benzyny wcale nie po to żeby się szybciej rozgrzał, tylko żeby wyeliminować wypadanie zapłonów, w zimnym silniku paliwo nieprawidłowo odparowuje, mogąc dawać w efekcie ubogą mieszankę. Po drugie - silnik z katalizatorem zawsze dostaje więcej paliwa - proponuję poczytać czemu ( wskazówki - działanie ubogiej mieszanki na reaktor katalityczny, zasilanie katalizatora). Po trzecie, rozwiązanie Prinsa, z przekaźnikiem ma symulować rozgrzany silnik - prawdopodobnie dla uniknięcia wprowadzania korekty z którą sterownik LPG sobie nie radzi. Druciarstwo, podobne dla kryzowania I i II generacji przez gości, którzy nie radzili sobie z dobraniem średnicy miksera i regulacją wydatku reduktora. Można też wlepić zworę zamiast NTC na reduktorze i instalacja będzie się przełączała nawet przy minusowych temperaturach.
  • #13
    neeoo
    Level 12  
    robokop wrote:
    Stek bzdur i bredni. Po pierwsze to silnik dostaje większą dawkę benzyny wcale nie po to żeby się szybciej rozgrzał, tylko żeby wyeliminować wypadanie zapłonów, w zimnym silniku paliwo nieprawidłowo odparowuje, mogąc dawać w efekcie ubogą mieszankę. Po drugie - silnik z katalizatorem zawsze dostaje więcej paliwa - proponuję poczytać czemu ( wskazówki - działanie ubogiej mieszanki na reaktor katalityczny, zasilanie katalizatora). Po trzecie, rozwiązanie Prinsa, z przekaźnikiem ma symulować rozgrzany silnik - prawdopodobnie dla uniknięcia wprowadzania korekty z którą sterownik LPG sobie nie radzi. Druciarstwo, podobne dla kryzowania I i II generacji przez gości, którzy nie radzili sobie z dobraniem średnicy miksera i regulacją wydatku reduktora. Można też wlepić zworę zamiast NTC na reduktorze i instalacja będzie się przełączała nawet przy minusowych temperaturach.


    Tak, tak, tak na benzynie każdy będzie jeździł idealnie. Tylko tu piszę o gazie w przypadku starszych instalacji, których według was już nie powinno być .... Ale do Was nie dociera że nadal są i niema sensu ekonomicznego ich wymieniać na sekwencje w granicach 2-3tys. zł jak samochód jest wart 3-4tys. zł. Chyba jasne jak słońce !!
  • #14
    przemek25l
    Level 29  
    Jak kogoś nie stać na inwestycje, a samochody nie mają wartości to pozostaje jeżdżenie rowerem lub autobusem. A temat kolego dotyczy sekwencji. Najpierw proponuję zapoznać się z dokładną dokumentacja a potem siać propagandę. Zalecenie stosowania tego przekaźnika było do starych sterowników prinsa.
    Do moderatora. Proponuję zamkną już ten temat.