Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wyłącznik /włącznik termiczny

27 Sty 2016 21:08 2511 4
  • Poziom 11  
    Poszukuję wyłącznika lub włącznika termicznego który przełącza w temperaturze +15 stopni C. najlepiej coś w stylu KSD9700 . Czy jest coś takiego dostępne ?

    Zaoszczędziło by mi to robienie układu termostatycznego do sterowania zaworem.
  • Poziom 11  
    Z tego co widzę to nie ma tam pasującego, są NO które otwierają się przy 15 st ale zamykają przy wyższej i na odwrót NC które zamykają się na powrót przy 15 ale otwierają przy wyższych.

    Jedynie ten http://www.tme.eu/pl/details/fto011_5/termostaty/stego/011600-00/
    ale obudowa nieporęczna.

    No i ten ale ponowne +18/ -1 to troszkę zbyt wielka różnica
    http://www.tme.eu/pl/details/3455rc-01000220/termostaty/honeywell/3455rc-01000220/

    Szukam czegoś aby wkleić/przykleić do nagrzewającego elementu.
    Jeśli nie znajdę będzie trzeba wykonać termostat.
  • Poziom 11  
    KSD9700 można dostać o temp przełączania 20 stopni. Troszkę więcej ale mała obudowa bardzo ułatwia montaż przy moim zastosowaniu .

    Jest mi to potrzebne aby zastąpić przełącznik termiczny w cinquecento 700. Występuje tam taki śmieszny czujnik termiczno-mechaniczny do którego podłącza się podciśnienie, Przy +15 stopniach tłoczek przesuwa się otwierając jeden obwód a przy +55 drugi obwód.
    Problem w tym ,że taki czujnik kosztuje ponad 250zł przy wartości auta poniżej 1000zł więc postanowiłem go zastąpić dwoma używanymi elektrozaworkami podciśnienia po 10zł sztuka sterowanymi w najprostszy z możliwych sposobów czyli poprzez termostat bimetaliczny. O ile funkcję przełączania przy 55 stopniach udało mi się zrealizować o tyle mam problem z namierzeniem małego elementu sterującego na 15 stopni C ( chcę zatopić obydwa przełączniki bimetaliczne w rozwierconym oryginalnym czujniku )
    Cały element steruje automatycznym wyłączaniem ssania w gaźniku aisan co ma chronić katalizator.
    Myślałem ewentualnie o termostacie sterujacym dwoma zaworkami ale gotowego dwu obwodowego nie znalazłem a robić samemu mi się nie uśmiecha.