Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

chrysler voyager 2.5crd usterka instalacji{zapłon}

maroi dj 27 Jan 2016 22:12 7983 19
  • #1
    maroi dj
    Level 6  
    Witam posiadam voyagera 2001 2.5 crd, mam go ok.roku i wszystko było ok.ale teraz gdy przyszła odwilż auto zaczęło wariować, po odpaleniu silnika samochód pracuje przez 15 minut bez zarzutu .i gaśnie,po przekreceniu kluczyka zaczyna się właczac i wyłączać zapłon tak jakbyśmy kręcili kluczykiem pomocy.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mancioch
    Level 12  
    Należało by sprawdzić przede wszystkim okolice skrzynki bezpiecznikowej, złącza instalacji skręcane ze śrubą na 10 klucz. Wilgoć robi też spustoszenia w połączeniach masowych, również pod maska. Często spotykana przypadłością są nie łączące przewody w okolicy akumulatora, oraz same jego zaciski (klemy) Mierzyłeś napięcie ładowana?
  • #4
    maroi dj
    Level 6  
    sprawdziłem przewody, przekaźniki,bezpieczniki i nadal to samo ok.20 min.silnik pracuje i gaśnie .lecz praca silnika jest lekko falująca, przy lekkim dodaniu gazu
    pracuje równo.także przy obrotach powyżej 1500 silnik nie gaśnie.
    pojawił mi się również cheek,oraz kod na wyświetlaczu p0340 {błąd czujnika położenia walka rozrządu[usterka]}.
    zauważyłem również przeróbkę na jakimś zaworze,nie wiem od czego ale jest zaślepiony jeden z wężyków przesyłam zdjęcie. chrysler voyager 2.5crd usterka instalacji{zapłon}










    ]
  • #5
    mancioch
    Level 12  
    No to masz już punkt zaczepienia,usterka tego czujnika może unieruchomić silnik. Sprawdzić to możesz odłączając go i próbując odpalić.
    Elektro zaworek za zdjęciach odpowiedzialny jest jeśli się nie mylę za sterowanie zaworu recyrkulacji spalin. Zapewne zblokował się lub uszkodziła się membrana i ktoś w ten sposób próbował coś zaradzić.
    Zależnie od pozycji w jakiej się zablokował zawór EGR silnik może dusić się spalinami(EGR otwarty) Jednak objawy które opisujesz kojarzą mi się z niedomaganiem układu paliwowego..
    Pozdrawiam.
  • #6
    maroi dj
    Level 6  
    Czujnik już zamówiłem i czekam na przesyłkę.
    zastanawiam sie jednak czy stacyjka jest w porządku lub komputer bo to gaśnięcie silnika
    przypomina wyłączenie stacyjki i ponowne włączenie (załącza się pompa paliwa i świece żarowe) Jestem załamany.
    pozdrawiam.
  • #7
    maroi dj
    Level 6  
    Witam.wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu .sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego i przeczyściłem styki.Odpaliłem auto i pracował przez 40 min bez szwanku ,ale z podłączonym prostownikiem odłączyłem prostownik i po 5 min zaczęły spadać obroty silnik zgasł.
    zdjąłem klemę minusową i podłączyłem woltomierz między odłączoną klemę a minus akumulatora napięcie wynosiło 12,50v czy to oznacza jakieś zwarcie?. Odłączyłem plus i kostkę
    od alternatora i nadal to samo.Zapomniałem dodać że przy uruchomionym silnika mrugają mi światła w kabinie.
  • #10
    maroi dj
    Level 6  
    Witam poprosiłem znajomego który ma serwisowy sprzęt oraz oprogramowanie do chryslerów
    i okazało się że nie można się z komunikować .problem polega na tym że zasilanie do kompa samochodu raz jest a raz niema, prawdopodobnie od skrzynki bezpieczników do komputera ginie zasilanie .czy ktoś posiada może schemat instalacji połączenia do komputera?
    słyszałem też że w kabinie są jakieś kostki gdzie często śniedzieje masa. i jeszcze jedno pytanie gzie znajduje się połączenie wspólnej masy?
  • #11
    zbignieww
    Level 19  
    Mam 2,5 crd , coś ze stacyjką pewnie, bo wyrobiona i sygnalizacja otwartych drzwi działa niezależnie w jakiej pozycji kluczyk wyciągnę . Powoduje to rozładowywanie akumulatora. Jak słaby to cała deska rozdzielcza mruga, nawet bywa wycieraczki się uruchamiają. Masz podobne objawy, kilkanaście minut ok, potem pewnie na jakimś złączu nagrzewa się i kontakt pogarsza. Z tego co w swoim aucie widziałem to masy są z karoserii , obok danego urządzenia, nie maja wspólnej masy łączonej kablem. Śruba 6 mm podkładki i kabelek do urządzenia. Łatwo aby gdzieś nie kontaktowało. Możesz sprawdzić, czy kostka w stacyjce nie grzeje się ? Może jakaś masa w komorze silnika ? Ostatnio czytałem, ze w crd w filtrze chyba powietrza jest jakaś grzałka co duży prąd pobiera , ona jak źle sterowana może to falowanie napięcia dawać. Jak powyżej 1500 obr/min silnik nie gaśnie to na tą grzałkę stawiałbym, albo na połączenie akumulatora z skrzynką z bezpiecznikami . Może wymień aku na właściwy czy pełno sprawny ? Może nie wyrabiać obciążony gdy zuzyty
  • #13
    BNEW
    Level 2  
    Witam Wszyskich. Mam Voyagera 3.3 benzynę z 2003 roku dokładnie z takim samym problemem i objawami. Sprawdzane masy, instalacja, wymieniony czujnik położenia wału itp. Wszystko wskazuje również na komputer silnika ale tam nie chcę się sam dotykać z racji tego że jest zalany tym wynalazkiem. Wymiana na drugi wiąże sie z problemem imo itp. Czy ktoś może mi podać namiar na kogoś kto mi w tym by pomógł? Jestem z Płocka auto stoi już bardzo długo(kolejny miesiąc) i tutaj nikt nie może tego ogarnąć.
  • #14
    zbignieww
    Level 19  
    Komputer można wymienić , ale trzeba tez z tego samego auta wymienić kluczyk , stacyjkę i czarny moduł co obok niej np. http://allegro.pl/chrysler-voyager-3-3-stacyjka-wkladka-sterownik-v6-i7350043319.html . Nie trzeba stacyjki wykręcać, samą wkładkę wystarczy . Na aukcji jest też moduł komfortu , w moim 2,5 CRD nie musiałem wymieniać .
    Druga sprawa to u siebie wymieniłem skrzynkę bezpiecznikową , przestał się rozładowywać akumulator i ustały rożne dziwności w kabinie , nic się samo nie włączało .
  • #15
    BNEW
    Level 2  
    Skrzynkę bezpieczników już przekładałem z drugiego sprawnego auta i nic sie nie zmieniło po za tym że nawiew w kabinie przestał działać, pewnie coś sie spaliło. Druga sprawa że skoro te sterowniki gniją to po wymianie na drugi urzywany nie wiadomo jak długo ten nowy będzie działał i dlatego myśle że jeśli jest możliwość naprawy tego to by była leprza opcja.
  • #16
    zbignieww
    Level 19  
    W/g mnie fachowcy od awaryjnego otwierania samochodów i dorabiania kluczyków maja sprzęt co sprawdzi komputer w samochodzie , to droższa operacja niż wymiana kompletu z innego , ale piloty będą działały , czyli podobnie wyjdzie .
    W moim na noc nie założyłem pokrywy na bezpieczniki , trochę popadało. Samoczynnie włączyły się wycieraczki, światła drogowe, wentylator w kabinie i nie reagował na kluczyk, immo blokowało.
    Wymiana skrzynki bezpiecznikowej pomogła, pewnie trafiłem na dobrą . W woyagerze co ma się włączyć, na jakim zakresie określa oporność między przewodami , do przełączników idą cieńkie przewody , nie są prądowe, tak samo te co do stacyjki .
  • #17
    BNEW
    Level 2  
    Sterownik silnika wraz z stacyjką i kąpletny imo wymieniony i nadal to samo. Po rozgrzaniu gaśnie i klikają przekaźniki, przestają klikać i odpala na chwile i gaśnie. Jak po włączeniu zapłonu klikają to nie zapali. Nie został podmieniony tylko moduł komfortu. Wszystkie części były podmienianie z sprawnie działających aut. Kończą mi sie pomysły. Skrzynka z bezpiecznikach była też przekładana z dobrze działającego auta.
  • #18
    zbignieww
    Level 19  
    Po rozgrzaniu gaśnie ? Może czujnik temperatury uszkodzony , za wysoką temperaturę pokazuje i sterownik silnik wyłącza ?
    U mnie auto gaśnie jak na styku do wtrysku nie kontaktuje, a z wyglądu wtyczka dobrze włożona . Może u Ciebie też tam nie kontaktuje ?
    Mógłbyś określić, które przekaźniki klikają ? Na wiązce do skrzynki bezpiecznikowej nie masz śladów uszkodzeń ?
    Popatrz może na deskę rozdzielczą, jak te przekaźniki klikają , to może i tam jakaś kontrolka podobnie? Może podobnie jakbyś kluczykiem wyłączał , wtedy przewody z stacyjki do skrzynki bezpiecznikowej mogą być uszkodzone . Może załóż poprzednią skrzynkę bezpiecznikową i zobacz różnice
    Błędy pokazuje ?
  • #19
    BNEW
    Level 2  
    Błędów nie ma jak auto pracuje dobrze dopiero w chwili kiedy gaśnie i potem przykają przekaźniki dokładnie dwa od (pompy paliwa i ASD) i nie można sie połączyć komputer (brak komunikacji) w tym czasie wywołam stacyjką pokazywanie kodów to mi sie wyświetla to samo co u kolegi maroi dj czyli : P0320 P0645 P1684. Wydaje mi się że tylko on i mechanik który mu to naprawił zna rozwiązanie ale piszę do niego na priw i nie odpowiada. Może ktoś ma z nim jakiś kontakt bądź namiar na niego.