Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf 105 xf - Bład Centralne urządzenie sterujące. daf 2008rok

1991keda 28 Sty 2016 13:17 5088 12
  • #1 28 Sty 2016 13:17
    1991keda
    Poziom 14  

    Witam. Jak w temacie mam na żółto błąd Centralne urządzenie sterujące ostrzeżenie.
    Po wstępnej diagnozie brak błędów w silniku , skrzyni as-tronic, w ebs, w VIC 2 są błędy od czujnika poziomu płynu bo faktycznie wyświetla się i jest jeszcze od spryskiwaczy lamp głównych.

    Auto jest kupione i nie wiem czy miało spryskiwacze czy nie ale aktualnie ich nie ma a wiązki od lamp są z 2012 roku i nie było czujnika temp ale to zrobiłem.

    Czy spryskiwacze mogą powodować taki błąd.

    Dodatkowo auto jest wyposażone w fabryczny alarm i problem polega na tym że co jakiś czas po włączeniu zapłonu włączają się 4 razy światła awaryjne.

    Pozdrawiam
    z góry dziękuje

    2 12
  • Pomocny post
    #2 28 Sty 2016 14:20
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Ten temat by to już niejednokrotnie na forum poruszany.Ostrzeżenie centralne urządzenie sterujące jest spowodowane brakiem w komunikacji CAN lub przerwą w obwodzie kontrolnym równoległym do magistrali CAN.
    Sprawdź wszystkie bezpieczniki (dosłownie: wszystkie- szczególnie ten od podgrzewania fotela kierowcy).Jeżeli bezpieczniki będą OK, to napisz mi i podam Ci dalsze wskazówki.

    3
  • Pomocny post
    #4 29 Sty 2016 02:51
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    ogrzewanie postojowe nie,
    Ale obwód kontrolny magistrali CAN (+24V od bezpiecznika od fotela ogrzewanego do bodajże pinu D22 w VIC-u) musi być, inaczej to ostrzeżenie nie zgaśnie.Sprawdź czy masz +24V na pinie D22 w VIC-U.Jeżeli nie-szukaj rozłączonej kostki.
    To jest przewód kontrolny który biegnie równolegle z magistralą I-CAN, i jest wyłącznie do celów kontroli jakości montażu instalacji w produkcji.
    Jeżeli ludziki w fabryce nie podłączą jakiegoś komponentu który jest podłaczony do magistrali I-CAN, to masz właśnie to ostrzeżenie (Strategia Production DFMEA).
    Przewód biegnie przez wszystkie kostki, w których jest magistrala I-CAN.
    Jeżeli w danej opcji nie ma danego sterownika (bo np. nie ma opcjonalnego FMS -Fleet Management System), albo np. Camera - to zamiast sterownika od np. FMS czy sterownika od Kamery wpięta jest pomarańczowa kostka, w której ten przewód jest zapętlony - wychodzi i wchodzi z powrotem innym pinem tak, aby obwód kontrolny miał dalej przejście tak, jakby sterowni od np. FMS albo od kamery był na miejscu.
    Kolejność serowników w szeregu jest następująca (zaczynając od zasilania z bezpiecznika):
    TPM (Tyre Pressure Monitoring), potem EAS, potem idzie do Camera, potem do FMS, potem do Clockspring (tasiemka pod kierownicą o ile auto ma SWS - Steering Wheel Switches) - i na końcu do pinu D22 w VIC-u

    0
  • #5 29 Sty 2016 08:18
    1991keda
    Poziom 14  

    Witam Ponownie.

    Dziekuje za wskazówki.
    Sprawdziłem to napięcie na pinie D22 i jest 24 v a po wyjeciu bezpiecznika od fotela zanika także chyba jest ok. tak jak mówiłem nie mam fotela oryginalnego jest bez pasów ale to chyba nie to.

    Tasiemka pod kiero chyba działa bo obroty na postoju można zwiększać.
    A moze być to spowodowane jakimś sterowaniem lamp górnych kabina SSC bo były nie podłaczone. Tam jest taka zielona kostka.
    A moze jest to połaczone z alarmem bo po właczeniu zapłonu miga kierunki 4 razy.

    Nie wiem co dalej? Masz jakiś pomysł co mógłbym sprawdzić jeszcze?

    0
  • #6 29 Sty 2016 22:27
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Podepnij Davie, wejdź w General, potem w CAN i dalej w CAN communication test.
    Pokaże listę wszystkich magistrali CAN w tym aucie i ich status (OK albo NOT OK).
    Po wejściu w tą magistralę CAN która ma status NOT OK możesz zobaczyć który sterownik w tej magistrali CAN nie ma komunikacji z CAN (bo np. jest odłączony albo nie ma zasilania).
    Jeżeli to ostrzeżenie jest jedynym ostrzeżeniem na desce to nie może to być V-CAN2, V-CAN1, BB-CAN, AsTronic CAN ani EBS CAN - czyli najprawdopodobniej jest to przerwa w D-CAN albo w I-CAN.A tachograf masz nowego typu (Przystosowany do pojedynczej czy podwójnej magistrali CAN)? Sprawdź, czy masz w kostkach do tacho tylko skrętkę żółtego z niebieskim (starszego typu), czy też jest też skrętka zielonego i żółtego (nowego typu z tzw speed back-up from EBS via D-CAN)?

    0
  • #7 29 Sty 2016 23:20
    1991keda
    Poziom 14  

    No to pewnie nie napisałem istotnej rzeczy:( tachografu nie mam znaczy mam ale wpiete tylko stare analogowe aby wskazania były km. Przepraszam za zamieszanie i dziekuje za wskazówki.
    jeszcze mam pytanie odnośnie tych świateł awaryjnych podczas włączania zapłonu które migają 4 razy kierunkowskazy nie wiem jak to rozgryźć.

    0
  • Pomocny post
    #8 30 Sty 2016 02:48
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    to musi być alarm - ale chyba nie oryginalny czyli AL-S Skorpion...

    1
  • #10 30 Sty 2016 11:53
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    najpierw powiedz mi, jaki alarm jest w tym aucie

    0
  • #11 05 Lut 2016 18:22
    1991keda
    Poziom 14  

    Pisałem ze jest fabryczny alarm... bo tak wyglada syrena fabrycznie zamontowana za blachą wtyczki org. ale jaki model nie mam pojęcia bo nie wiem gdzie szukać sterownika od tego... przy zamykaniu i otwieraniu kierunki migną. tylko po włączeniu zapłonu migają kierunki 4 razy...trochę mnie to drażni....


    małe pytanko lampki czerwone w kabinie ssc takie swiecące na dach 2 sztuki z dołu ich nie widać maja tylko świecić jak jest zapłon??? włączam je przyciskiem u góry koło tacha ale tylko na zapłonie.

    0