Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 Euro 5 - Wyrzuca płyn chłodniczy przez zbiorniczek wyrównawczy(korek

bskin12 28 Sty 2016 14:13 4146 8
  • #1 28 Sty 2016 14:13
    bskin12
    Poziom 10  

    Witam jak w temacie problem polega na tym ze pod obciążeniem (przeważnie pod górkę) wyrzuca płyn chłodniczy przez korek,wyrzuciła mu już dwa razy, kierowca jest w trasie tym autem i mówił ze zmienił uszczelkę w korku i jak na razie jest dobrze ale nie daje mi to spokoju. Czy przez taka pierdołę mogło by się tak dziać bo zakładam już najgorszy scenariusz czyli albo uszczelka pod głowicą albo na tulei jest rysa i kompresja idzie w układ chłodzenia. Miał już ktoś coś podobnego. Serwis od razu zaprasza na wizytę bo mechanik musi zdiagnozować. Miałem już takie cuda ale to przy scania 113M ale nie wiem czy doszukiwać się analogi tam były tylko dwie głowice i ogólnie zmęczony silnik.

    0 8
  • #2 28 Sty 2016 19:31
    darfur5
    Poziom 30  

    Witam ! Może być uszczelka pod głowicą ale może też być problem ze sprężarką ,tam też ciśnienie powietrza może dostawać się do układu chłodzenia i powodować taki efekt.A jak wygląda z temperaturą chłodziwa na zegarze? są jakieś skoki temperatury podczas jazdy?Bo raczej wątpię że była wadliwa uszczelka w korku wlewu, no chyba że wcale jej tam nie było!

    0
  • #3 28 Sty 2016 20:15
    bskin12
    Poziom 10  

    temperatura w normie czyli przy tym akurat aucie zawsze było około 70-75C. Jak do tej pory wszytko jest w normie dolał wody po tym ostatnim wystrzale i przejechał jakieś 550km dzwonił i jest dobrze ale nie wiem czy to pomogło czy to po prostu zbieg okoliczności, serwisant mówił w rozmowie przez telefon ze za jego kadencji miało miejsce tylko raz wydmuchana uszczelka przy "R", też myślałem ze to mogło by być związane ze sprężarką ale sprężarka raczej częściej dobija niż dwa razy na 1000km zobacze jak zjedzie czy są słodkie opary na zbijaku i czy borygo jest w butkach. W każdym razie na mocy nie straciła wszystko oprócz tej wystrzelonej wody jest "OK".
    Uszczelka była, tylko tam na korku jest taki zawór bezpieczeństwa i możliwe jest też to, że ten zaworek sie przycina i jak na bieżąco nie wypuszcza ciśnienia to zgromadzone ciśnienie może być wyrzucane razem z płynem. Będę wiedział coś więcej jutro jak zjedzie mi z trasy w najgorszym wypadku głowice do góry tuleje i te sprawy, szkoda trochę by było bo autko jak na swój wiek fajnie chodzi.

    0
  • #4 28 Sty 2016 20:41
    darfur5
    Poziom 30  

    Jak mówisz,zacznij od butli z powietrzem.Może rzeczywiście ten incydent to przypadek (oby tak było) powodzenia!A tak na marginesie silnik euro 5 w skanii to moim zdaniem niezbyt udana jednostka w tej chwili rozbieram już trzeci i z moich spostrzeżeń wynika że najsłabszym punktem jest blok przy obsadzeniu tulei. Jeden z bloków nadawał się tylko na złom .Lepsze były euro 4.

    0
  • #5 28 Sty 2016 20:51
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Skoro wymienił uszczelkę pod korkiem i jest dobrze po co szukać.
    Częsta przypadłość w wielu pojazdach.

    0
  • #6 28 Sty 2016 22:22
    szaman108
    Poziom 29  

    A nie dało się obsady tulei rozwiercić i wstawić nadwymiarowej tulei?

    1
  • #7 29 Sty 2016 18:35
    darfur5
    Poziom 30  

    Gdyby była taka możliwość to bym tak zrobił .

    0
  • #8 07 Lut 2016 14:07
    kwantor
    Poziom 38  

    Ani głowice, ani tuleje, To tak na przyszłość. 99% to uszczelka głowiczki kompresora.Należy postawić auto i spowodować drobny wyciek powietrza, aby kompresor pracował ciągle. Jeśli jest problem, to płyn zacznie "rosnąć".

    2
  • #9 07 Lut 2016 17:51
    femama
    Poziom 13  

    Jeżeli ja mam taki przypadek to jako pierwsze zaślepiam przewody wodne od głowiczki. Dorabiam następnie przewody od sprężarki zalewam wodą i wkładam je do naczynia z wodą. Jeżeli jest uszkodzona głowiczka to po odpaleniu silnika pokarze pęcherzyki powietrza.

    3