Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2 01r. 1.6 - Błąd DF185 Pompa ABS/ESP wymiana

28 Sty 2016 21:13 17181 18
  • Poziom 15  
    Witam chciałbym spytać czy pompy w Lagunie jak z tematu są wymienne. Chodzi o możliwość montażu pompy+sterownika o nieco innych nr.
    Na samochodzie sterownik pompy jest oznaczony ESP/BA, czy zamiast jej można by było zamontować ESP/ADAM.
    Tutaj dokładne oznaczenia:
    Laguna 2 01r. 1.6 - Błąd DF185 Pompa ABS/ESP wymiana
    Pozdrawiam
  • Poziom 31  
    Generalnie są 3 typy z esp niezamienne. Po vinie ci dobiorą.
    Możesz też założyć bez esp., nie będzie esp.

    Zawsze możesz zamontować to co masz , nic się nie stanie jak zamontujesz niewłaściwą.
    Oprócz błedów.
  • Poziom 15  
    Ok tylko, że zakładam ze względu na właśnie kontrolki 'abs' i trakcji.

    Na ESP mi nie zależy. Zależy mi tylko na tym, żeby kontrolki nie raziły w oczy i żeby działał sam ABS.
    Czy po zamontowaniu sterownika z samym ABS nie będzie żadnych błędów i nic nie będzie raziło w oczy na desce? Może ktoś już przerabiał ten temat.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    bolekf2 napisał:
    Może ktoś już przerabiał ten temat.

    Tak wkłądam pompy bez esp i działą.
  • Poziom 15  
    Przetestuję i dam znać czy chodzi.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Pompa każda z esp w L II PH 1 jest zamienna. Zakładaj.
  • Poziom 15  
    Pompę wymieniałem ponieważ cały czas wyrzucało błąd:
    DF185/ 5131 Brake servo solenoid valve circuit/ internal feed
    DF185 - Obwód/wewnętrzne zasilanie elektrozaworu wspomagania hamulców

    Udało mi się znaleźć drugą kompletną pompę ABS ze sterownikiem o jednakowych numerach. Po zamontowaniu drugiej pompy dalej błąd twardo zostaje.
    Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo że używka, druga pompa ze sterownikiem, też jest uwalona, ale trochę podejrzane że objawy są identyczne na obu.

    Czy moglibyście podpowiedzieć gdzie jest ten elektrozawór wspomagania hamulców?
    Czytałem, że jest to część sterownika, ale niektórzy piszą też, że jest w serwie. Więc gdzie faktycznie znajduje się ten zawór? U mnie na pompie hamulcowej i na serwie są jakieś czujniki/zawory, ale czy któryś z nich to ten zawór DF185? Wygląda to tak:
    Laguna 2 01r. 1.6 - Błąd DF185 Pompa ABS/ESP wymiana
    Na odłączonym czujniku na pompie tak jak na foto, żadnych dodatkowych błędów nie ma.
    Na odłączonym czujniku przy serwie, po naciśnięciu hamulca, dodatkowo wyrzuca błąd dotyczący jakiegoś styku, czy przełącznika.
  • Poziom 13  
    Mam ten sam problem. Sprawdzałem na dwóch innych sterownikach Abs i nadal błąd się wyświetla. Podobno można do niej zamontować serwo bez tego zaworu.
    Z tego co wiem to chodzi o tą część widoczną pod pompą hamulcową na Twoim zdjęciu(czujnik do którego dochodzi wiązka z czerwoną taśmą izolacyjną).
  • Poziom 15  
    Więc ogólnie to nie odosobniony przypadek i bardziej popularna usterka.
    Poczekajmy, może ktoś miał już tą wątpliwą przyjemność walczyć z taką usterką i będzie miał większą pewność, czy problem jest z używanymi sterownikami, które wkładaliśmy do auta. Czy może jednak błąd dotyczy tego czujnika na serwie lub jeszcze czegoś innego?
  • Poziom 13  
    Jeden z moich sterowników wymontowany był ze sprawnej laguny, którą jeździłem 10 minut przed wymontowaniem sterownika więc w moim przypadku uszkodzenie sterownika odpada.
  • Poziom 14  
    Laguny słyną ze słabej elektroniki, a widziałem jak u kumpla ( co dziwne dalej kocha ten samochód) elektryka pod maską prawie spaliła mu samochód, bo się kabelek przetarł. Sprawdź dobrze wiązkę idącą do tej pompy, bo może w tym problem siedzi.
  • Poziom 13  
    Wiązka sprawdzana kilka razy i wszystko gra. Błąd nie zawsze się wyświetla. Czasami śmigam cały dzień bez problemów, a czasami od razu po odpaleniu silnika wywala błąd. Zdarza się też, że błąd wywali dopiero po około 1,5 minuty po odpaleniu silnika. A co do laguny to ja swoją też bardzo lubię. Mam ją od dwóch lat i póki co tylko abs sprawia problemy.
  • Poziom 15  
    Dziś sprawdzałem wiązkę, zasilania i masy są ok. 5 przewodów od czujnika na serwie do ABS też są całe i nie mają zwarć. Masakra jakaś z tym ABS/ESP.
    Dodatkowo wszystkie tematy związane z tym błędem, w których udało się naprawić usterkę, kończą się wymiana modułu ABS. A tutaj u nas jak na złość podstawienie drugiej pompy nie przyniosło skutku.
  • Poziom 30  
    Walczyłem jakiś czas temu z błędem czujnika w serwie , błąd kasowalny po kilku chwilach z powrotem to samo . Po dokładnym prześwietleniu obwodów pompy , okazuje się że w sterowniku pompy nie ma nawet pinów odpowiedzialnych z ten obwód , po dokładniejszym szukaniu okazuje się że jest kilka schematów do ABS z esp a w mojej pompie figuruje niepoprawny vin , z tąd wniosek że pompa nie właściwa lub jakieś kodowanie nie odpowiednie . Niestety koszt pompy kosmiczny i nie dociągnąłem tematu do końca.
  • Poziom 31  
    Daro122 napisał:
    okazuje się że w sterowniku pompy nie ma nawet pinów odpowiedzialnych z ten obwód

    Toteż pisałem ze są 3 rodzaje pomp, po schemacie dojdziesz którą masz.
  • Poziom 15  
    Pisałeś że zakładałeś pompy bez ESP. Po założeniu takiej pompy nie wyrzucało błędów w sterowniku ABS lub w innych? Bo jeśli pojawiały się jakieś usterki to tak jak wpaść z deszczu pod rynnę...
  • Poziom 31  
    bolekf2 napisał:
    Po założeniu takiej pompy nie wyrzucało błędów w sterowniku ABS lub w innych

    NIe ma żadnych błędów i niema esp.
    Tylko tak jak mówię sprawdz jaką masz pompę.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Ale czemu chcesz się pozbywać tak fajnej funkcji jaką jest kontrola trakcji ??

    Jeśli masz sterownik ESP/BA szukasz takiego samego, numery Cie nie interesują bo są zamienne(interesuje Cie tylko rodzaj: albo esp/ba albo esp/adam). Te pompy to pierwsza wersja i są najbardziej wadliwe i dobre są bardzo drogie i niedostępne na rynku wtórnym.

    Możesz z powodzeniem zastosować sterownik nowszy czyli ESP/ADAM tylko musisz wymienić również czujnik przyspieszeń poprzecznych koło lewarka zmiany biegów w tunelu. W starej pompie masz dwa plastikowe czujniki, musisz przerobić kostkę i zastosować jeden czujnik metalowy od samochodu w którym była pompa ESP/ADAM. Wyjdzie dużo taniej i wszystko będzie działało. Mam nawet schemat przeróbki bo robiłem to kiedyś.
  • Poziom 15  
    Udało się wrzucić nowszą pompę i wszystko pięknie chodzi.
    Pozdrawiam i dzięki wielkie za wskazówki.