Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Stilo 1,6 103km - Trzęsie na wolnych obrotach

IKRR 29 Sty 2016 10:23 2502 9
  • #1 29 Sty 2016 10:23
    IKRR
    Poziom 9  

    Witam. Samochód to Fiat stilo 1.6 103km benzyna + LPG(fabryczny). Opis problemu- po odpaleniu zimnego silnika na PB przez chwile pracuje równo i normalnie. Po chwili pojawiają się delikatne szarpnięcia silnika. W miarę spadania obrotów silnika i zwiększania temperatury silnikiem zaczyna trząść (czuć pod siedzeniem).Gdy ruszam samochód jedzie normalnie,przyspiesza ,nic się nie dzieje. Gdy się zatrzymuję przez chwilę samochód pracuje równo ale po kilku sekundach zaczyna nim trząść (wrażenie delikatnego przerywania pracy silnika). Po przełączeniu na LPG objaw na wolnych obrotach jest taki sam z tym,że dodatkowo podczas jazdy ze stałą prędkością czuć delikatne szarpnięcia silnika i słychać delikatne prychnięcia w wydechu ( na Pb tego nie ma). Zaznaczam ,że trzęsienie silnika na wolnych obrotach jest dosyć silne ( jak w aucie nie z tej epoki). A oto co sprawdzone - podmienione świece, cewki zapłonowe,czujnik położenia wału korbowego, ecu. Wymieniony był rozrząd na nowy, po wymianie drugi raz był ustawiany na fabrycznych blokadach w ASO.Na tablicy nie świeci się żadna kontrolka silnika. Podłączony do komputera nie wykazuje żadnych błędów,żaden czujnik nie zgłasza awarii, czujniki temperatury działają, ciśnienie w kolektorze dolotowym prawidłowe. Sonda lambda działa w przewidzianym zakresie. Na poduszkach silnika nie widzę luzów ani uszkodzeń mechanicznych. Kompresja silnika sprawdzona - na wszystkich cylindrach równo po 12. Po odpięciu instalacji LPG - bez zmian. Jedyne co znalazłem po podłączeniu kompa, to na wykresach kąta wyprzedzenia zapłonu występują duże wahania . Na w granicach od 0 do 20 stopni na wolnych obrotach. Podczas jazdy komputer rejestruje pojedyncze skoki kąta wyprzedzenia zapłonu w liczbach czterocyfrowych! .Zaznaczam ,że w tym samym czasie sygnały z czujnika spalania stukowego są w normie i nie wykazują aby to on przestawiał zapłon. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły albo spotkał się z podobnym problemem to proszę o pomoc

    0 9
  • #2 29 Sty 2016 12:03
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ecu wchodzi w CL z sondą i zaczyna szaleć, jak masz możliwość podmień sondę lambda.

    0
  • #3 29 Sty 2016 13:29
    KarizmoGSM

    Poziom 24  

    standard centralka silnika śmietnik, pewnie masz 5nf.t9

    2
  • #4 29 Sty 2016 16:08
    IKRR
    Poziom 9  

    Jak mam rozumieć że wchodzi w CL z sondą?. W opisie pisałem, ecu podmienione,teraz mam dwa i na obu identyczne objawy.

    0
  • #6 30 Sty 2016 15:16
    IKRR
    Poziom 9  

    Panowie temat rozwiązany. Poduszka silnika -ta z tyuł. Wygladała normalnie ale po wyjęciu okazała sie złomem. Nowa 30 zł plus 20 minut roboty. Mała rzecz a cieszy. Nawet bym się nie spodziewał. Dzięki za podpowiedzi oraz dziekuję za fajny materiał dotyczacy układu zapłonowego.

    0
  • #7 30 Sty 2016 15:20
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Przez poduszke silnika wypadały ci zapłony?

    0
  • #8 31 Sty 2016 13:13
    IKRR
    Poziom 9  

    Ja nigdzie nie pisałem ,że wypadają mi zapłony tylko ,że robi wrażenie przerywanej pracy silnika. Może było to spowodowane szarpaniem silnika bo faktycznie rzucało nim po całej komorze . Piszę jakie były objawy i co przyniosło rozwiązanie problemu. Jak przegląda się różne fora to ludzie piszą i proszą o pomoc dopóki mają problem, Gdy go rozwiążą to już zapominają o swoim poście i go nie podają co było przyczyną. Uważam ,że jak coś się zaczyna to należy to skończyć. A tak w sumie rozwiązanie podsunął mi jeden z internautów , który miał identyczne objawy w swoim Stilo.

    0
  • #9 31 Sty 2016 14:09
    andrzej20001
    Poziom 42  

    IKRR napisał:
    czuć delikatne szarpnięcia silnika i słychać delikatne prychnięcia w wydechu ( na Pb tego nie ma).

    No sugerowałem sie tym opisem.
    IKRR napisał:
    po odpaleniu zimnego silnika na PB przez chwile pracuje równo i normalnie. Po chwili pojawiają się delikatne szarpnięcia silnika.

    I tym . No ale ok. Najważniejsze że jest dobrze.

    0
  • #10 31 Sty 2016 15:19
    IKRR
    Poziom 9  

    Dla mnie to też wyglądało na jakąś usterkę ze strony elektroniki dlatego też nie brałem za bardzo poduszki pod uwagę. Wymieniłem ja tylko dla świętego spokoju z przekonaniem ,ze to nic nie da . Jak już pisałem jeden z internautów bardzo mnie do tego przekonywał i chwała mu za to. Ale dzięki za wszystkie porady .

    1