Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

rieju rr 50cc - podłączenie akumulatora pod elektryke, która fabrycznie nie jest

nowy.zielony.pczątku 29 Jan 2016 18:13 5268 12
Wago
  • #1
    nowy.zielony.pczątku
    Level 3  
    Witam, tak jak w temacie, mam motorowe jakim jest rieju rr rieju rr sport edition 50 cm³, który ma fabrycznie elektrykę bez akumulatora. Cały prąd idzie z alternatora. Teraz pytanie czy jest możliwość podpięcie akumulatora 12V 2,2Ah Vipow takiego [url=]http://www.jmele.home.pl/sklep/product_info.php?products_id=27970[/url]? Nic się nie popali ? Może jest możliwe takie podpięcie z wymianą regulatora napięcia? Późnej dam schemat jeśli będzie trzeba.
  • Wago
  • Wago
  • #3
    rafik54321
    Level 29  
    Powiedz mi w jakim celu ty chcesz tam pchać akumulator?
    To dopiero ważne...
    Jeśli cały motorek jest zasilany z prądnicy (nie wieżę by miał alternator), to najpewniej moc tej prądnicy jest wykorzystywana w 100% (lub niemal 100%). Więc najpewniej nie będziesz miał jak go ładować... Akumulator nieładowany w trakcie jazdy szybko "pada"...

    Kolejna sprawa że w takich pojazdach prąd jest wyjątkowo zmienny, co jest morderstwem dla akumulatorów żelowych - zalecam klasyczny kwasowy.
  • #4
    nowy.zielony.pczątku
    Level 3  
    Na prądnicę mówię alternator. rafik54321 Dobra uświadomiłeś mi że nie ma sensu podpinać akumulator pod elektrykę. Ale chciałem podpiąć ten akumulator ponieważ klakson to mi ledwie buczy (lubię używać klaksonu na jakiś pół mózgów) i teraz naradza się nowe pytanie, czy można sam klakson podpiąć pod akumulator. Mi się wydaję że da się. Powiedzcie mi czy dobrze myślę ?
  • Helpful post
    #5
    rafik54321
    Level 29  
    Jest jeszcze taki myk, abyś przewinął cewki prądnicy, tj nawinął DOKŁADNIE tyle samo zwojów ale grubszym drutem (to da ci więcej mocy z cewek). W ten sposób uzyskasz moc do ładowania akumulatora (wtedy cała moc na ładowanie i wszystko zasilane z aku). W ten sposób uzyskasz stałą sprawność reflektora, klaksonu, migaczy i co on tam jeszcze ma XD...

    Co do klaksonu z akumulatora - da się i to bardzo łatwo... Gdzieś przy klaksonie będziesz miał 2 przewody - jeden to +, drugi to masa. Musisz się dowiedzieć który jest który... To akurat łatwo, masa pójdzie na "ramę" - prawdopodobnie po przez guzik na kierownicy. Wtedy + z klaksonu na akumulator, oraz - (czyli masę) też i już :)
  • #6
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Tylko dlatego że klakson słaby? Po pierwsze, skoro masz instalację zasilaną prądem przemiennym, to klakson musi być przeznaczony do pracy przy prądzie przemiennym! Są produkowane do niektórych mopedów właśnie specjalne sygnały dźwiękowe zasilane prądem przemiennym, tylko w Polsce będzie ciężko takowy zdobyć (chyba że używkę od konkretnego modelu). Radziłbym po prostu wymianę sygnału na inny, głośniejszy.
    Żeby coś konkretnego powiedzieć, musiałbym widzieć schemat elektryczny od tego modelu.
    Można w ostateczności zrobić tak jak dawno temu w najtańszych wersjach Simsona - klakson zasilany z baterii R20. W dzisiejszych czasach bardziej sensowne byłoby skorzystanie z akumulatorów Ni-MH o niskim prądzie samorozładowywania (jak np. eneloop).
  • #7
    nowy.zielony.pczątku
    Level 3  
    Klakson wymieniony był i ten sam problem, poprzedni słabo pipczał obecny też słabo i dlatego chce dać akumulator, no i też z powodu że mam gniazdo motocyklowe żeby ładować telefon w podnóży.
  • #8
    karas44
    Level 15  
    Wrzuć jakiś schemat do tego.
  • #11
    karas44
    Level 15  
    Z tego co tam wynika klakson jest wpięty za regulatorem(wspólne zasilanie stopu i kierunków) wiec jest DC(chyba ze jest tam regulator ac co by było trochę dziwne), masz problem z samym regulatorem bądź którymś z modułów lub z samym klaksonem.
    Ja bym spróbował klaksonu na 6v.
  • #13
    rafik54321
    Level 29  
    BANANvanDYK Skoro stary trąbił słabo, to kupił nowy na prąd stały bo i tak chce go mieć z akumulatora... W czym rzecz?