Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 4 - Podmiana silnika V8 E3 na E5

bombel52 29 Sty 2016 22:06 786 6
  • #1 29 Sty 2016 22:06
    bombel52
    Poziom 5  

    Witam chcę podmienić w scanii silnik DC1602 V8 480 E3 na DC1618 V8 560 E5 zostawiając sterownik i okablowanie z E3.Jak myślicie będzie to chodziło jako E3 oczywiście ? Na normie spalin mi nie zależy Oba silniki są na PDE w E5 jest turbina z zaworem upustowym a w E3 nie. Czy są jakieś różnice jeszcze?

    0 6
  • Fibaro
  • #2 29 Sty 2016 23:40
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    Kolego to nawet nie ta czaso przestrzeń jeśli biega o technologię :D

    0
  • Fibaro
  • #3 30 Sty 2016 12:46
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Nie wiem dokładnie jak jest z czujnikami obrotów, ale podejrzewam że będziesz miał pod górkę już na tym etapie.
    Wszystko jest do zrobienia, widziałem zamontowany silnik OM540 z Mercedesa w ramie Scanii więc wszystko jest możliwe, lecz wymaga pracy.

    0
  • #4 30 Sty 2016 18:17
    kwok
    Poziom 38  

    Pewnie się da ale zanim przystąpisz do przekładki musisz się upewnić czy na E5 jest miejsce na czujniki z E3, czy koła foniczne takie same i tak samo ustawione względem wałów itd. Turbina do przełożenia i pewnie jeszcze trochę innych gratów.... Ogólnie to nie będzie tak zes....ać się i uciec - najpierw porządne oględziny a potem ewentualne ryzyko.

    0
  • #5 30 Sty 2016 19:15
    szaman108
    Poziom 28  

    480 to seria cztery a 560 to erka.Z pliku SOPS usuniesz czy zostawisz APS(to dopiero czubek góry lodowej)Cała instalacja do zrobienia wraz z przełożeniem sterowników.Musiał byś założyć liczniki od erki i wiele wiele innych elementów.Nikt nie mówi,że się nie da tylko czy jest sens.A swoją drogą to niezła hybryda by była :D

    0
  • Fibaro
  • #6 31 Sty 2016 16:42
    bombel52
    Poziom 5  

    Miejsca na czujniki są te same i w tych samych miejscach.Myślałem nad dwiema opcjami,pierwsza to dołożenie coordynatora i zostawić sterownik z kawałkiem wiązki od erki oraz zdublować czujniki temperatury , oleju i obrotomierz by zostały stare zegary.Wyłączyć SCR by sterownik go nie widział.

    Druga opcja to zostawić instalację z czwórki i zmienić mapę silnika. Ewentualnie skopiować mapę ze sterownika z erki do sterownika z czwórki i pozbyć się SCR

    0
  • #7 12 Lut 2016 20:18
    bombel52
    Poziom 5  

    Jest zbyt wiele różnic i masa problemów do przerobienia. Więc pewnie by się dało ale jest to ekonomicznie nieopłacalne.
    Jak to kolega stwierdził w drugim poście nie ta czasoprzestrzeń technologiczna.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo