Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak internetu na kablu - karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji IP

30 Sty 2016 13:02 1536 6
  • Poziom 22  
    Witam jak w temacie wifi jest ,kabel w innym kompie działa.
    Ruter ZTE ZXV10 W300 restartowałem.Neostrada
    Brak internetu na kablu - karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji IP Brak internetu na kablu - karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji IP
  • Poziom 32  
    Czegoś mi tu brakuje. Polecenie "ipconfig" nie pokazało ustawień dla karty przewodowej. Ty pokazałeś tylko ostatnie linie, czy karta nie jest wykazana w konfiguracji?

    Krzysztof Podstawa
  • Poziom 22  
    Przepraszam że nie odpisywałem ale podróż służbowa, proszę o kontynuację. Brak internetu na kablu - karta sieciowa nie ma poprawnej konfiguracji IP
    to jest następny komputer który nie chce się łączyć po kablu ale inny sie łączy.
    Zauważyłem że w tym działającym komputerze maska podsieci jest 255.255.255.0
    a w tym co sie niełączy 255.255.0.0
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Dobrze kojarzysz. Komputer "Piotrek" nie otrzymał poprawnej konfiguracji od serwera DHCP (u Ciebie powinien to być router), czyli: adresu IP (tu: prywatny 192.168.1.x), maski (tu: 255.255.255.0), adresu bramy (tu: 192.168.1.1) i adresu serwera DNS (tu: 192.168.1.1). Dlatego komputer przyjął własne ustawienia domyślne, w tym maskę 255.255.0.0.

    Według tego, co przeczytałem na stronie Orange dla ZTE ZXV10 W300, być może po restarcie jest potrzebne ponowne "zalogowanie" routera do Neostrady - tak, jak przy pierwszej instalacji. Ale...

    Ale 1. - radiowe połączenie innego komputera masz.
    Ale 2. - po restarcie routera, komputer powinien połączyć się z routerem na ustawieniach domyślnych, nawet jeżeli nie połączy się z Internetem.

    Czyli trzeba by zacząć od "elektryki" - inny, pewny kabel krosowy i dołączać go po kolei do każdego portu switcha w routerze. Zgodnie z tym opisem, sprawdź wejścia do panelu zarządzania routera za pomocą przeglądarki. Potem będziemy myśleć dalej.

    Krzysztof Podstawa
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Proponuję do testów uprościć układ połączeń i uzbroić się w cierpliwość oraz staranność.

    1. FunBox dołączony do sieci DSL i poprawnie zalogowany do Orange. Inne urządzenia na razie zostawiamy nie dołączone.
    2. Wszystkie komputery kolejno dołączane do FunBoksa po kablu. Na każdym komputerze powinien być dostęp do panelu zarządzania FB i dostęp do Internetu.
    3. J.w. po radiu, z zastrzeżeniem, że dostęp do panelu zarządzania może być domyślnie wyłączony via WiFi dla bezpieczeństwa. Zastrzeżenie jest stąd, że nie znam tego konkretnego urządzenia i posiłkuję informacjami z witryny Orange oraz doświadczeniem z podobnych routerów.
    4. Jeżeli wszystko będzie OK, to znaczy że FunBox i każdy komputer działają poprawnie.
    5. Wszystkie komputery kolejno dołączane do drugiego routera nie dołączonego gdziekolwiek, analogicznie jak w punktach 2-4 - oczywiście bez dostępu do Internetu.

    Jeżeli testy się powiodą, to będzie można spróbować dołączyć drugi router do FunBoksa, ale na razie zróbmy przerwę do czasu realizacji działań 1-5. To może być konflikt adresów IP i stąd blokady, ale najpierw niech się okaże, że wszystkie składniki Twojej sieci działają poprawnie w prostej topologii.

    Krzysztof Podstawa
  • Poziom 22  
    Zrobiłem jak napisałeś każdy komp działa na kablach (2 PC-ty + 3 laptopy),oprócz jednego laptopa -po kablu nie może złapać IP.
    Na wifi działają wszystkie(3 laptopy)

    Dodano po 41 [minuty]:

    Podłączyłem rutery ,usunąłem sieci (jimasek mi poradził),na nowo się zalogowałem i wszystko jest!!! :-) ale ten jeden laptop po kablu nie łapie IP
    Jest ok:-) złapał! dzięki za pomoc wszystko chodzi .Jak to dobrze ze jesteście.