Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daelim VT - Uszkodzony regulator napięcia(?), zamiennik.

30 Sty 2016 13:23 3075 5
  • Poziom 2  
    Witam,
    prawdopodobnie w moim motocyklu Daelim VT 125 uległ uszkodzeniu regulator napięcia. Szukam zamiennika, gdyż oryginały są drogie i zazwyczaj tak samo stare jak mój zepsuty. Motocykl ma instalacje 12V. Mierzyłem napięcia na wtyczce do regulatora.
    Tak wygląda wtyczka od regulatora, ta która wychodzi z wiązki jest w odbiciu lustrzanym, tak że czarny kabel jest po lewej stronie.

Mierzyłem następująco:
    Oba zółte do siebie AC od 17V na wolnych obrotach do ~140V przy odcince
    Czarny z zielonym DC ~17,3 V stale

Niestety nie znam się zbytnio na elektronice/elektryce, ale z tego co wyczytałem w internecie to alternator jest sprawny. Oczywiście przy podłączonym regulatorze nie ma żadnego ładowania akumulatora. Przekonałem się o tym najpierw jak w trasie zgasły mi światła, a później jak podłączyłem w garażu miernik. Akumulator miał ~10V i przy dodawaniu gazu nie działo się zupełnie nic. Mierzyłem na zaciskach akumulatora. Stwierdziłem zatem, że uszkodzony jest regulator.
    Proszę podpowiedzieć mi czy moja diagnoza jest słuszna i czy mogę włożyć jakikolwiek zamiennik, byleby zgadzała się ilość kabli i napięcie instalacji.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Napięcie ładowania mierząc na regulatorze wynosi 17.3V? Upewnij się czy jest przejście pomiędzy czerwonym przewodem z regulatora a biegunem + akumulatora.
    Niestety nie mam serwisówki do tego Daelima, wydaje się że regulator jest identyczny jak w chińskich quadach - alternator z uzwojeniem jednofazowym "bezmasowym".
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Źle mnie zrozumiałeś, nie mierzę na regulatorze, tylko na wtyczce, która do niego przychodzi. Sam regulator jest odłączony.