Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet Ogar 200 Słaby na 3 Biegu

Pio5311 30 Jan 2016 16:02 4764 7
  • #1
    Pio5311
    Level 3  
    Witam wszystkich.
    Stworzyłem tu post ponieważ mam problem z moim motorowerem marki Romet ogar 200 1986 rocznik, silnik dwusuwowy.
    Problem pierwszy - Motor na 3 biegu nie ma prawie mocy a na 1 i 2 jest ok.
    Problem drugi - Nie działa sprzęgło - Jak podreguluje śrubkę w pokrywie od sprzęgła to raz działa raz nie (i nie da się odpalić motoru na kopniaka bo leciutko chodzi) klamka od sprzęgła strasznie twarda czy to może być problem że wodzik wytarty albo ta kuleczka?
    Bo sam nie wiem co to może być proszę o pomoc.
    Z góry dzięki :)
  • Helpful post
    #2
    rafik54321
    Level 29  
    To ten ogar na czeskim silniku od jawki prawda?
    Odnośnie sprzęgła - pamiętaj że im bardziej wkręcasz tą linkę tym bardziej rozłączasz sprzęgło! (w skutek czego klamka twardnieje, a kopniak przestaje działać).
    Regulację zacznij tak, odkręć tą śrubkę prawie na maks. Sprawdź działanie kopniaka, jeśli będzie normalnie pracować, to już prawie w domciu jesteś. Potem wkręcaj tą śrubkę dość powoli aż poczujesz że zaczyna być nieco ciężej, wtedy cofnij sobie o pół/jeden obrót i wystarczy)...
    Druga sprawa że współczesne popychacze (nie wodzik XD) są wykonane z miękkiej stali która lubi się wycierać. Rada na to - na kuchence gazowej nagrzać na ile się da, a potem do lodowatej wody (czyli klasyczne hartowanie), a kuleczkę dobrać z łożyska (6mm jeśli dobrze pamiętam, jak będzie 5,5mm to też się nada...).

    Co do mocy. Sądząc po małej wiedzy jaką prezentujesz, mniemam że rozbierając silnik mogłeś odwrotnie złożyć zębatki 2 biegu (przez co bieg 2 jest tylko nieco szybszy od 1). Więc różnica w momencie obrotowym między 2, a 3 biegiem jest ogromna - stąd mała moc. Pytanie czy rozbierałeś skrzynię biegów...

    Załóżmy że skrzynia jest ok. Dziwne jest to że kłopot masz tylko i wyłącznie na 3 biegu.
    Wypadałoby wyregulować zapłon - mogę podesłać ci link do filmiku instruktażowego.
    Potem wyregulować gaźnik (najpewniej masz jikov <- które są do bani).
  • #3
    Motorbike
    Level 24  
    Jak kopniak leciutko chodzi to pewnie ząbki na półksiężycu wyrobione.

    Przydało by się więcej danych, jaka jest przeszłość tego pojazdu wcześniej było ok czy coś grzebane było?
  • #4
    rafik54321
    Level 29  
    Motorbike wątpię by to był półksiężyc, bo by lekko chodził, ale by było czuć przeskakiwanie zębów... Poza tym, podrobiony półksiężyc nie załapuje za pierwszym razem.
  • #5
    Pio5311
    Level 3  
    Tak to ogar na czeskim silniku taki sam co posiada jawa 50 .
    Dobra to tak jak myślałem im bardziej wkręcona linka to klamka dlatego twarda :D
    I właśnie jak odkręcę śrubkę tą od regulacji sprzęgła to kopniak idealnie chodzi :) A jak wkręcę ją tak aby kopniak dobrze działał to jak mam go na biegu a trzymam sprzęgło to tak go trochę ciągnie do jazdy :P

    A popychacz mam nowy tylko kuleczki może nie być bo wcześniej jak taki typek robił to popychacz nowy kupił ale kuleczkę od siebie jakąś wziął od łożyska ale mówił że marna to być może się rozsypała nie wiem nie patrzałem jeszcze .

    Skrzynia biegów była rozbierana ale nie przez mnie , poprzez wcześniejszego właściciela to nie wiem może jak składał to faktycznie pozamieniał zębatki ;/

    No właśnie kłopot znajduje się aby na 3 biegu .
    Zapłon wydaje mi się że jest ok bo z wydechu nie strzela nawet a wcześniej palił nawet z pierwszego kopa jak aby paliwo dostał :D
    A filmik podesłać możesz ale już widziałem na youtube jakiś tam ;)
    Co do gaźnika to nie wyreguluje go tak aby romet nie zgasł chyba że tak wkręcę śrubkę od obrotów że będzie bardzo głośno chodził i aby nie zgasł . A od paliwa normalnie :)
    Czy gaźnik jikov to nie mam pojęcia .
  • #6
    rafik54321
    Level 29  
    Tutaj masz filmik mojego autorstwa, nie bój się że to strona chomikuj XD. Można obejrzeć go bez ściągania...
    http://chomikuj.pl/rafik54321/Filmiki+instrukta*c5*bcowe+Jawka

    Kuleczkę daj sobie od łożyska <- na pewno sobie poradzi dzielnie :)

    To może tak z innej beczki, czy po zmianie biegu z 1 na 2 obroty spadają znacznie (powiedzmy o jakieś 50%) czy może mniej (jakieś 10%)?

    Jak niegdyś czytałem i słyszałem "zapłon w jawce, jak kobieta <- zawsze zmienna" XD. Regulacja jest prosta i trwa 5 min (jeśli nie nasączysz takiego filcu olejem to zapłon ciągle będzie ci się przestawiał z powodu wycierającej się stópki od platynek).

    Oryginalny gaźnik od tego silnika wygląda tak
    http://img07.staticclassifieds.com/images_tab...v-oryginal-ogar-200-romet-krociec-jarocin.jpg

    Jest jeszcze jedna kwestia <- ogary miały zdławione silniki, a sam ogar był znacznie cięższy od jawki. Masz odblokowany silnik? Poznasz to po króćcu od gaźnika, jeśli od strony gaźnika otwór jest okrągły to masz zdławiony silnik, jeśli jest kwadratowy to prawdopodobnie ktoś już blokadę zdjął :)
  • #7
    Pio5311
    Level 3  
    No kuleczke dam od jakiegoś łożyska podejrzewam że od roweru od koła będzie dobra ;)

    Dawno już tym rometem nie jeździłem to tak jak pamiętam to obroty zmniejszyły się tak o 50% jak dobrze pamiętam.

    A gaźnik mam oryginał , i nie mam małego otworu w kształcie koła tylko powiększony więc blokadą zajętą ;)
  • #8
    rafik54321
    Level 29  
    Jednak pomniejszony króciec to tylko jedna z 3 blokad. Druga to dysza paliwowa-główna powinna być jeśli dobrze pamiętam 69 (odblokowana) i 67 (zablokowana).

    Kolejna blokada to kolanko wydechu. W celu odblokowania trzeba je skrócić o chyba 5 cm, ale mogę się mylić...

    Jeśli obroty spadają tak jak piszesz to nic tylko regulacja...