Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R - Zegary ICL1D ---> ICL2

BanTir 31 Jan 2016 11:13 5103 26
  • #1
    BanTir
    Level 15  
    Witam

    Kombinuję jak zmienić w Scania R z 2008 zegary z ICL1 D na ICL2 Colour +.

    W tych nowych są dwie wtyczki, w starszych jedna. Sprawdzałem wyprowadzenia i po za wyjściem na zewnętrzny czujnik temperatury w ICL2 reszta podłączeń jest taka sama, więc mogę zrobić adapter. Mam możliwość zaadaptowania ich w SDP lub wrzucenie w SOPS z palca. Tylko pytanie zasadnicze czy koordynator COO6 je obsłuży? Bo one chyba wchodziły z COO7.

    Wszelkie dodatkowe wskazówki mile widziane:)
    Pozdrawiam
  • #2
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    W nowszych tylko nie wiem od którego roku zmieniono prędkość komunikacji między sterownikami z 250kb/s do 500kb/s i podczas podmiany nie chcą ze sobą współpracować.Znajomy miał taki przypadek ze sterownikiem zawieszenia.Co do liczników to na moje trzeba by zmienić dodatkowo w sops-ie ustawienia ICL1 na ICL2.
  • #3
    BanTir
    Level 15  
    Quote:
    Co do liczników to na moje trzeba by zmienić dodatkowo w sops-ie ustawienia ICL1 na ICL2.


    To nie problem, ogarnę:P

    Quote:
    W nowszych tylko nie wiem od którego roku zmieniono prędkość komunikacji między sterownikami z 250kb/s do 500kb/s


    ... ale to juz jest problem, muszę poczytać kiedy ta zmiana weszła.

    Jeszcze jedno pytanie, ICL2 które mam są czyste, nigdy nie były w aucie, nie są zaprogramowane, SDP to ogarnie czy serwis musi coś wgrać z serwera?
  • Helpful post
    #4
    szaman108
    Level 31  
    Nie SDP3 ogarnie,to jest tak jak z wymianą sterownika jakiegokolwiek.Zakładasz zegary podpinasz się sprzęt i podczas łączenia sam Ci zaproponuje ,,programowanie części zamiennych" robisz ,,tak" i leci.Jeśli liczniki są z drugiej ręki to wtedy zapyta Cię a dokładnie zasugeruje aby przypisać je do cordynatora ponieważ ten plik SOPS (z cordynatora) jest w innych sterownikach i najlepiej pasuje.
  • #5
    BanTir
    Level 15  
    Ciekawie mnie właśnie oprogramowanie samego wyświetlacza(graficzne).

    Kiedyś je podpiąłem na stole, tylko zasilania i zadziałały, a na wyświetlaczu tylko napis "View file not find". Ciekawe czy SDP ma jakąś aplikację do robienia interfejsu wyświetlacza, bo bym z chęcią podpiął do tego kilka funkcji z BWS:P
    No nic idę działać, napiszę później co z tego wyszło. Dzięki!
  • #6
    szaman108
    Level 31  
    Gdybyś w samochodzie miał sterownik BWE to wtedy za pomocą programu BICT mógł byś tworzyć interfejsy i komunikaty wyświetlane przez ICL.Jakieś pierdoły są dostępne też w BWS ale to raczej tylko jakieś zmiany parametrów.Jak coś wejdz sobie na scania bodybuilders (ogólnie dostępne) może tam coś ciekawego dla siebie wykopiesz w układzie elektrycznym.Jest tam sporo informacji gdzie i jakie są przyłącza dla zabudowy,sygnały i zasilania.

    https://bodybuilderhomepage.scania.com/
  • #7
    BanTir
    Level 15  
    Podpiąłem, SDP dało komunikat, że brak SOPS, wgrał z koordynatora, ale i tak jest info że ICL nie odpowiada. Później pokazał, że plik SOPS powinien być zgodny, ale ICL i tak nie odpowiada.
  • #8
    tolo
    Level 34  
    ICL napewno sprawny :?: Po wgraniu SOPS powinno zadziałać.
  • #9
    BanTir
    Level 15  
    Sprawny sprawny, nówka sztuka:P Zaświecił się tylko. Komunikacja chyba pasuje, po pierwsze SDP wgrało do niego SOPS z mojego auta, po drugie wywołałem go w XCOM i powyrzucał normalnie błędy. Coś tam o nie otrzymaniu ramek z żółtej szyny i błędnego numeru. Jak na razie zatrzymałem się na wgraniu przerobionego SOPS-u bo nie mogę ogarnąć jak to zrobić:P
  • Helpful post
    #10
    marpog
    Level 13  
    BanTir wrote:
    Podpiąłem, SDP dało komunikat, że brak SOPS, wgrał z koordynatora, ale i tak jest info że ICL nie odpowiada. Później pokazał, że plik SOPS powinien być zgodny, ale ICL i tak nie odpowiada.


    Witam,
    chwila, czegoś tu nie rozumiem,
    zmiana zegarów to dosć poważna operacja,
    kolega wyżej napisał, że wgrał z koordynatora, ok, ale co wgrał, to co miał fabrycznie czy ze zmianami??
    Przy zmianie zegarów na pewno trzeba wyedytować sops i wpisać zegary,
    z tego co widzę został wgrany sops z COO czyli dane o starych zegarach,
    czy może czegoś nie zauważyłem?

    Mam sdp3 i mogę na sopsie robić naprawdę dużo operacji,
    ale z korespodencji wyżej nie wynika, że zegary ICL2 zostały w sops wpisane,

    pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    BanTir wrote:
    Quote:
    Co do liczników to na moje trzeba by zmienić dodatkowo w sops-ie ustawienia ICL1 na ICL2.


    To nie problem, ogarnę:P

    Quote:
    W nowszych tylko nie wiem od którego roku zmieniono prędkość komunikacji między sterownikami z 250kb/s do 500kb/s


    ... ale to juz jest problem, muszę poczytać kiedy ta zmiana weszła.

    Jeszcze jedno pytanie, ICL2 które mam są czyste, nigdy nie były w aucie, nie są zaprogramowane, SDP to ogarnie czy serwis musi coś wgrać z serwera?


    Przepraszam, czy to "To nie problem, ogarnę" świadczy o tym, że sops został zmieniony??
    Jeśli tak, to zmienia postać rzeczy, sory, umknęło mi,

    Dodano po 13 [minuty]:

    Obiecuję,że to ostatni post teraz,
    ale wenę mam,
    "Coś tam o nie otrzymaniu ramek z żółtej szyny i błędnego numeru"

    czy to wyżej nie świadczy o błędnym numerze części?,
    z tego co pamiętam ICL w wydaniu 2 miał trzy różne numery, może tu jest pies pogrzebany,
    wpis z sopsie to jedno a nie pasujący numer to drugie,
    poza tym nie otrzymanie ramek z żółtej szyny świadczy o nieprawidłowym zaprogramowaniu części albo o błędzie prędkości wymiany danych, o czym wspomina wyżej kolega szaman108,

    dobrej nocy
  • #11
    BanTir
    Level 15  
    Stanęło na tym, że wgrałem oryginalny nie zmieniony SOPS do zegarów z COO. I tylko tyle na razie tak na prawdę udało mi się zrobić.

    SOPS zmieniłem, ale nie wgrałem ponieważ moje oprogramowanie ma focha i nie mam możliwości wgrania SOPSu do auta :/ Zmieniłem w nim opcje zegarów na ICL2CP i numer części.
    Tak więc na razie stoję w miejscu do puki nie ruszę czegoś z SDP. Mam wersję 2.21, 2.24 i niestety strzela mi fochy w zakładce wgrywania SOPSu.

    Quote:
    poza tym nie otrzymanie ramek z żółtej szyny świadczy o nieprawidłowym zaprogramowaniu części albo o błędzie prędkości wymiany danych, o czym wspomina wyżej kolega szaman108,


    Podejrzewam, że jest to przez błędny numer części. Jeżeli byłaby inna prędkość komunikacji to SDP w ogóle by ich nie widziało, a przy pierwszym włączeniu dało komunikat, że ICL nie ma SOPS i czy wgrać z COO. Zegary są na żółtej szynie CAN, stare i nowe.
  • #12
    BanTir
    Level 15  
    Dzisiaj było kolejne podejście do auta. Rozwiązałem problem z wgrywaniem SOPS-u.
    Typ zegarów zmieniłem z ICL1D na ICL2CP. Wszystko weszło, ale wiele to nie zmieniło. Na razie mam tylko tyle:
    Scania R - Zegary ICL1D ---> ICL2
    Po włączeniu zapłonu pokazuje się napis "View not found". Wskazówki pokazują odczyt(chodź chyba przekłamany), gaśnie lampka ręcznego i to tyle co potrafią.
    Podłączyłem XCOM, wykrył normalnie ICL2, wyrzucił błędy, zapisałem je:
    Code:
    ECUs:                      ICL2
    

    ==============================================================================
    DTC   DTC hex   Count   Time stamp            State    Priority   Description                                          Status     Active status bits
    545   0x0221    1       2016-02-08 09:29:54   Active              Illumination of switches 1 (PWM1):Undefined fault    01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    772   0x0304    1       2016-02-08 09:29:56   Active              CAN1:Missing CAN-messages from CSS-system            01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    777   0x0309    1       2016-02-08 09:29:56   Active              CAN1:Missing CAN-messages from SMA-system            01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    786   0x0312    1       2016-02-08 09:29:56   Active              CAN1:Missing CAN-messages from converter-system      01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    787   0x0313    1       2016-02-08 09:29:57   Active              CAN1:Missing CAN-messages from AWD-system            01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    790   0x0316    1       2016-02-08 09:29:57   Active              CAN1:Missing CAN-messages from AICC-systemNot used   01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    792   0x0318    1       2016-02-08 09:29:57   Active              Missing CAN-messages from LDW-system                 01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent
    848   0x0350    1       2016-02-08 09:29:57   Active              CAN2:No CAN-messages received form CAN2Not used      01100101   PendingFaultPresent, TestRunning, DtcStorageState, ValidatedFaultPresent

    ==============================================================================
    Module   Count   Line   Additional info
    No internal events were found

    Po podpięciu SDP wykrył jednostkę ICL i opisał ją jako "nieznana"(muszę sprawdzić czy moja wersja SDP obsługuje te zegary).
  • #13
    BanTir
    Level 15  
    Witam

    Temat ruszył trochę do przodu. Okazało się, że zagary były czyste bez oprogramowania HMI czyli wyświetlacza. Teraz ich numer to 1900878.

    Podpinał pod auto SDP3 je widzi, wywala pytanie o nie zgodności części i czy przypisać. Klikam, że tak i niestety wywala błąd. Nie chce ich przypisać do auta:(
    Zegary się komunikują, wszystkie wskazówki pracują, jest widocznych kilka funkcji jak np ciśnienie powietrza czy temp i ciśnienie oleju w silniku. Odczytują też czas pauzy z tachografu czy biegi. Nie ma funkcji np spalania chwilowego, nieprawidłowe odczyty tonażu.

    Jest jakiś sposób, żeby je zmusić do zaprogramowania z autem?
  • #14
    szaman108
    Level 31  
    Witam

    A jakaś ingerencja w SOPS aby zostały zaakceptowane?
  • #15
    BanTir
    Level 15  
    Próbowałem z oryginalnym SOPS-em- nie ruszyło. Później go przerobiłem. Zegary na ICL2CP. Też nie ruszyło. Po wpisaniu tego auta w Multi wyskakuje ICL1 i ICL2.
    Koordynator jest drugiej wersji, więc powinien sobie poradzić z ich obsługą. W sumie to je obsługuje prawidłowo tylko nie chcą się przypisać i wiele funkcji nie działa, a inne jak np poziom AdBlue powinno nie być w ogóle, bo to auto nie ma zbiornika.


    Gadałem z jednym gościem z fabryki Scanii i mówi, że czasem jak jakiś moduł jak nie chce się dograć to pomaga odblokowanie EMS i COO.
    Niestety, auto z drugiej ręki i brak PIN-u immobiliazera, więc nie ma jak spróbować.
  • #16
    BanTir
    Level 15  
    Udało mi się załatwić PIN do immo. Niestety nie tutaj był problem, nadal ich nie łyka. Pogrzebałem w SOPS do tego stopnia, że otrzymałem coś takiego:
    Scania R - Zegary ICL1D ---> ICL2

    Zastanawiam się jak jeszcze można im pomóc:P Pytanie, może ktoś z serwisu wie. Jak zachowują się nowe zegary przy wymianie przed wsadzeniem SOPS-u? Jakie komunikaty są, skąd zegary wiedzą, że auto ma np 3 osie, nie ma aktywnego tempomatu, czy np zbiornika AdBlue? To wszystko jest brane z SOPS, czy przychodzą już zaprogramowane konkretnie z opcjami pod auto i tylko się przypisuje?
    Ciekawy mnie dlaczego ich nie chce przypisać, zaczynam już przeglądać logi mając nadzieję, że coś się rzuci w oczy.
  • #17
    karol_jas
    Level 11  
    Witam.
    I jak tam udało się ci ogarnąć ten temat z zegarami?
  • #18
    BanTir
    Level 15  
    Niestety na razie lipa, chodzą wszystkie wskazówki poprawnie, pokazuje czas z tacho, wagi na osiach, ale nie ma możliwości przypisania zegarów do koordynatora. Więc na razie stoję.
  • #19
    karol_jas
    Level 11  
    W najbliższy weekend tez biorę się za zmianę licznika w swojej scani z 2007roku na licznik z 2011. Jak się uda zdam relacje.
  • #20
    karol_jas
    Level 11  
    Witam
    W końcu znalazłem trochę czasu żeby zabrać się za zegary.
    Kostki do CL2 kupiłem w serwisie, a licznik na aukcji. A wiec kostkę przerobiłem, w sopsie zmieniłem na mój zegar CL2b.
    Ale nie mogę zakodować zegarów.
    Zegary są z innego auta i maja inny vin wpisany. Jutro ciąg dalszy prac będzie, może się uda coś zrobić.
  • #21
    karol_jas
    Level 11  
    Kolejne podejście do zegarów i mały sukces. Udało się zrobić żeby zginęła usterka koordynatora. Jutro dalsze proby.
    Scania R - Zegary ICL1D ---> ICL2
  • #22
    czarny128
    Level 1  
    Troszkę nie w temacie, muszę się dowiedzieć ja wyłączyć brzęczyk zabuowany w zegarach ICL2, bardzo proszę o pomoc
  • #23
    BanTir
    Level 15  
    Trzeba go wylutować. Albo naprawić auto i przestanie brzęczeć. Co EBS?:P

    Próbowałem też zakleić taśmą, ale wiele nie pomogło.
  • #24
    szaman108
    Level 31  
    Ewentualnie kupić liczniki z uszkodzonym głośnikiem,swojego czasu wymieniało się tego sporo właśnie z powodu głośnika(z uszkodzonym głośnikiem samochód nie przechodził przeglądu technicznego)
  • #25
    V-Ray
    Level 2  
    Witam.
    Odświeżam temat ponieważ sam stoję przed zadaniem wymiany zegarow z ICL1 na ICL2 color (mały wyświetlacz).
    Do rzeczy, Scania R500 2007 rok produkcji euro5 manual 6x2. Zegary które chce założyć pochodzą tez z modelu V8 z roku produkcji 2008. Posiadam zegary z kawałkiem instalacji. W tym temacie ktos pisał że można na serwisie dostać kostki pod icl2 ale nie zrozumiałem dokładnie czy to jakieś fabrycznego adaptery zmieniające kostki z ICL 1 na ICL2, czy poprstu gole kostki z konektorami do samodzielnego zakucia? Druga sprawa czy komuś z tego tematu udało się zamontować nowsze zegary bez problemu i czy najważniejsze wszystko działa?
    Czy jest ktoś kto by mi z tym pomógł?

    Pozdrawiam wszystkich.
  • #26
    BanTir
    Level 15  
    Hej

    Ogolnie temat jest gruby. Nie ma mozliwosci spięcia 1:1 ICL2 pod wozy sprzed 2008r. To dlatego, ze icl2 zostal wprowadzony z coo7. Z icl1 pracowal coo6. Inne komunikaty can, niewspolpracujacy soft. By to dzialalo, trzeba by konwertowac lub dodawac bralujace ramki can dla icl2. Tych ktorych nie ma w bibliotece coo6. Czyli podlaczyc cos do szyny, by wrzucac do niej dodatkowe info. Nie zbyt to bezpieczne w samochodzie. Mozna by bylo pobawic sie na stole, ale ja to porzucilem, kiedy zrozumialem w czym problem.
  • #27
    V-Ray
    Level 2  
    Rozumiem dzieki za odpowiedz.
    Niestety ttzeba porzucic projekt.
    Teraz czas na zmiane Manuala na Opticruse 😏
    Myślę ze to sie uda.