Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja obrotów silnika elektrycznego

31 Sty 2016 15:56 1836 25
  • Poziom 6  
    Witam

    Wpadłem na pomysł, aby zrobić regulację silnika elektrycznego za pomocą regulatora głośności od słuchawek. Piszę ten temat, ponieważ raz przez około pięć sekund mi to zadzialało, potem już nie mogłem dojść co z czym połączyć. To właśnie jest problem. W załączniku schemat.

    I teraz przedstawiony CZARNY kabel w schemacie III to kabel od słuchawek, który ma właśnie te 4 kolory - z dwóch stron. I teraz nie wiem jak je z obu stron połączyć z baterią i plusem od silnika, aby regulować jego obroty. Jeżeli nie wiadomo o co chodzi proszę pytać, wytłumaczę lepiej. Z góry dziękuję za pomoc.
  • e-miernikie-mierniki
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Dział wybrałeś odpowiedni :D :D :D

    Trochę więcej danych potrzeba. Jaki to silniczek? Ew. od czego.
    Co to za regulator? Pewnie sam potencjometr i nic więcej, który bardzo możliwe że się uszkodził.
  • Poziom 41  
    I musiał się uszkodzić jak puściłeś przez niego 100-200mA lub nie wiadomo ile więcej
    Zobacz jak są zbudowane proste zasilacze regulowane a jakie to zależy od silnika?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 41  
    Jaki silnik - jego napięcie pracy i moc - z jakiego żródła będzie to zasilane - bez tego to wróżka.
  • Poziom 41  
    Raczej nie - weź się odrobinę przyłóż i podaj jakieś dane bo ocierasz się o kosz.
  • Poziom 6  
    Dlaczego piszesz tak opryskliwie? Raz, że prawie nic się na tym nie znam (dlatego napisałem w tym dziale), a dwa - silnik stary, wykopany z komórki mojego taty, działający. To jedyne dane jakie mam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Z komórki (telefonu) czy komórki (pomieszczenia) jaki silnik od wibracji?obniżyć obroty w silniku elektrycznym wystarczy wlutować potencjometr lub opornik.A jak jakiś duży silnik to przydał by się falownik
  • Poziom 43  
    stywen napisał:
    Z komórki (telefonu) czy komórki (pomieszczenia)
    Tasumi napisał:
    Jest to stary silnik mojego taty - kiedyś zajmował się modelarstwem,
    Do autora - daj zdjęcie i napisz z jaką baterią go łaczyłeś gdy działał przez 5 sekund (post1)
  • Poziom 43  
    Nie znasz nazwy baterii???
    Jeżeli znalazłeś ją w piwnicy razem z silnikiem to mogła mieć "resztki prądu" które wystarczyły na 5 sekund kręcenia. Może to jest akumulator??
    Posiadasz jakiś miernik uniwersalny?

    Po kimś kto pisze "Motocykle i programowanie" oczekuję więcej własnej inicjatywy i współpracy z zadającymi pytania :|
  • Poziom 6  
    Bateria działa, gdyż ładowałem ją niedawno. Ona jest akurat 2-letnia trzymana w szafie. Po przypięciu bezpośrednio samych kabli silnika zasuwa jak szalony.
  • Poziom 41  
    Koledzy rozumiem że to dział początkujący ale na miłość moderatorów - jakieś minimum chyba obowiązuje :cry:

    Nie ma miernika
    Brak danych o mocy i napięciu silnika
    Brak danych o napięciu zasilania

    POMÓŻCIE ??????????????????
  • Poziom 6  
    Specjalnie wybrałem ten dział, aby ktoś kto ma w tym rozeznanie mi pomógł. Jeżeli Ci się nie podoba to nie odwiedzaj tego działu i tyle. Po to jest to forum, a jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić - znajdę takie, na którym faktycznie mogę się czegoś dowiedzieć. Sądzę jednak, że to forum jest najlepsze, a Ty jesteś tylko pojedynczą jednostką zakłócającą dyskusję na ten temat.

    Moderowany przez dondu:

    Aby uzyskać podpowiedzi, trzeba dać materiały do analizy i odpowiadać ściśle na zadane przez podpowiadających pytania. Proszę zwrócić uwagę na licznik "Pomógł" znajdujący się pod avatarem podpowiadających osób - to bardzo dobry wyznacznik ich wiedzy. Jeśli więc zadają jakieś pytanie, to proszę dokładnie odpowiedzieć.

  • Poziom 43  
    Kup potencjometr drutowy 10Ω/4W i będziesz miał regulację. Jak pisali koledzy prawdopodobnie uszkodziłeś potencjometr od słuchawek.
  • Poziom 41  
    Tasumi napisał:
    Specjalnie wybrałem ten dział, aby ktoś kto ma w tym rozeznanie mi pomógł. Jeżeli Ci się nie podoba to nie odwiedzaj tego działu i tyle. Po to jest to forum, a jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić - znajdę takie, na którym faktycznie mogę się czegoś dowiedzieć. Sądzę jednak, że to forum jest najlepsze, a Ty jesteś tylko pojedynczą jednostką zakłócającą dyskusję na ten temat.


    Jaką dyskusje? W czym masz się mylić i mamy cię poprawić jak nie ma żadnych danych :-)
    Oczywiście jestem opryskliwy :-)
  • Poziom 43  
    Tasumi napisał:
    Specjalnie wybrałem ten dział, aby ktoś kto ma w tym rozeznanie mi pomógł.
    Nie jeż się bo wyjątkowo utrudniasz współpracę. Pytałem jaka bateria a ty wrzucasz zdjęcie z którego nic nie wynika i dodajesz, że niedawno ją ładowałeś (czyli to akumulator) ale nie podajesz podstawowej cechy tej baterii czyli jej napięcia :)
  • Poziom 31  
    Wepnij w szereg ten potencjometr i jak jest sprawny to będzie działał, tylko nie obciążaj silnika bo potencjometr pójdzie z dymem.

    Wróć:D Przeleciałem po łebkach na szybkiego - myślałem że to silniczek od wibracji z telefonu :D Na 99% nie ma szans żeby to działało na tym potencjometrze, a i prawdopodobnie się już spalił ten potencjometr.

    Podaj chociaż wymiary tego silniczka.
  • Poziom 31  
    Dosyć spory, o wiele wiele za duży do tego potencjometru ze słuchawek.
    Na 99.9% ten potencjometr się spalił. Weź tą baterie i idź do sklepu, jak sprzedawca będzie miły to zmierzy pobór prądu i dobierze odpowiedni potencjometr. Być może 5Watowy wystarczy. Jak masz jakieś stare graty to szukaj oporników i baw się, tylko wybieraj te największe gabarytowo i max 200 Omów.

    Możesz jeszcze rozciąć tę folie co trzyma pakiet akumulatorków i wyprowadzić przewody do regulacji. Baterie są połączone w szereg, możesz uzyskać skoki co ok. 1.2V. Wadą tego będzie nierównomierne rozładowywanie akumulatorków.

    A jeśli chcesz na stałe zmniejszyć obroty, to można podzielić na pół ten pakiet.
    Obroty spadną a pojemność baterii się zwiększy dwukrotnie.