Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 1.1 2001 MUX - Możliwy problem z wtryskiwaczami.

przemo3679 31 Sty 2016 18:14 666 6
  • #1 31 Sty 2016 18:14
    przemo3679
    Poziom 11  

    Witam.
    Ostatnio mam niemałą zagwozdkę dotyczącą mojej 206-stki.
    Otóż podczas ruszania ze świateł silnik zaczął pracować na dwa cylindry. Winowajcą okazała się cewka zapłonowa. Wymieniłem też świece zapłonowe. (165000km na fabrycznych świecach)
    Nie mając zbytnio wyjścia musiałem jakoś dojechać do domu ok 100km. Niestety zniszczyło to katalizator i dwie sondy. (Paliwo z 2 niepracujących cylindrów przedostawało się do wydechu i tam spalało). Po wymianie Cewki na używaną okazało się że samochód po rozgrzaniu sam gaśnie podczas jazdy. Ogólnie miał bardzo dziwne objawy.
    Po wymianie sond i kata wydaje mi się że objawy się zmieniły, ale pozostały.
    Postaram się to wytłumaczyć tak: jadąc na obrotach do ok 4k trzeba być bardzo delikatnym z pedałem gazu. Jeżeli wcisnę mocniej na niskich obrotach silnik jakoś się dziwnie dławi i komputer go wyłącza. Zdesperowany pojechałem do znajomego z PP2000. Odczyt błędów to najpierw cewki zapłonowe (to wymieniłem już wcześniej) i błąd wysterowania wtryskiwacza 3 i 4, układ rozwarty i zwarcie do plusa.
    Po usunięciu tych błędów i odpaleniu silnika wypisał kolejne: wysterowanie przekaźnika zasilania i to samo dla wtrysku 1 i 2 co dla 3 i 4.
    Jak w ogóle teraz zabrać się do roboty w tym wypadku ?

  • #2 31 Sty 2016 18:51
    piotrekwoj1
    Poziom 35  

    Skoro widzi błąd przekaźnika czyli możliwe zanikanie napięcia to możliwe że będzie siał innymi błędami. Zrób porządek z przekaźnikiem dopiero wtedy czytaj błędy. Samo czytanie błędów czasami nic nie daje trzeba podejrzeć wartości rzeczywiste.

  • #3 31 Sty 2016 18:55
    domex32
    Moderator Samochody

    Po pierwsze, cewkę należy wymienić na nową.

    Po drugie, istnieje prawdopodobieństwo, że uszkodziłeś sterownik silnika jazdą z uszkodzoną cewką zapłonową.

  • #4 31 Sty 2016 19:01
    przemo3679
    Poziom 11  

    Tylko jak to wszystko ugryźć. Nie chce już za dużo w ten samochód wkładać, bo nie jest on już zbyt dużo wart.

  • #5 31 Sty 2016 19:03
    domex32
    Moderator Samochody

    Posprawdzaj bezpieczniki, przekaźniki oraz ich gniazda czy nie jest tam zielono, tak na początek.

  • #6 31 Sty 2016 20:21
    przemo3679
    Poziom 11  

    Da się zrobić w wolnej chwili. A właśnie możliwe też, że przy wymianie cewki zapłonowej rozłączałem jakieś wiązki i może tam leży problem. Sprawdzę to i się odezwę.

  • #7 27 Lut 2016 09:56
    przemo3679
    Poziom 11  

    Mały raport sytuacyjny. Głównym pozderzanym jest teraz cewka zapłonowa. Nie ma problemu żeby wymienić ją na nową nawet markową (słyszałem opinie pochlebne dla firmy valeo), ale nie chce się pakować w koszty nie wiedząc czy to na pewno to. Szukam teraz w Trójmieście i okolicach kogoś kto by takową cewkę miał na podmianę, za przysłowiowy czteropak. W sumie to tylko dwie śrubki i jedna kostka więc nie ma się czego obawiać. Mój typ silnika to TU1JP.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME