Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEM-02 - przełączanie zasilania awaryjnego na PEM-02

karaka 31 Sty 2016 18:52 711 3
  • #1 31 Sty 2016 18:52
    karaka
    Poziom 2  

Witajcie
    Chciałem na PEM-02 zrobić przełącznik zasilania awaryjnego.
    Chciałem żeby udało się osiągnąć przełączenie automatyczne na źródła alternatywne/ awaryjne gdy w głównym zaniknie zasilanie. Niestety nie mogę poradzić sobie z podłączeniem. czy mógłby ktoś mnie wspomóc i zaproponować schemat?

Jestem początkującym, domorosłym "elektrykiem" i nie mogę sobie poradzić. dziękuje za pomoc

0 3
  • Relpol
  • #2 31 Sty 2016 23:11
    bartek_p
    Poziom 31  

Czego konkretnie nie rozumiesz w schemacie na obudowie tego przekaźnika?
    Tym przekaźnikiem możesz jedynie lampkę nocną przełączać a nie zasilanie czegokolwiek.
    Co masz na myśli pisząc zasilanie awaryjne? Agregat, UPS, prąd od sąsiada? inną fazę?

0
  • Relpol
  • #3 01 Lut 2016 07:48
    karaka
    Poziom 2  

Witam,
    Przekaźnik zastosować chce do zasilania sprzętu elektronicznego by zapewnić mu ciągła pracę.
    Jako zasilanie awaryjne mam na myśli zupełnie oddzielne źródło zasilania 230V, można to nazwać "od sąsiada". chciałbym nim zapewnić szybkie przełączenie by zapewnić nieprzerwaną pracę w momencie wyłączenia głównego/ podstawowego źródła. Przed samym odbiornikiem będę mieć dodatkowo standardowy UPS . Sam UPS nie dawał rady gdyż przerwy w zasilaniu były dłuższe niż jego możliwości podtrzymania dlatego postanowiłem wykorzystać przekaźnik.
    Nie mam doświadczenia i dlatego chciałbym poprosić o schemat ty upewnić się czy aby na pewno dobrze przygotuję montaż. Potrzebuję to do zastosowań domowych by zapewnić aby komputer działał nieprzerwanie.

0
  • #4 01 Lut 2016 08:31
    e-sparks
    Specjalista elektryk

A1+14: np. "L" zasilania podstawowego
    A2+24: np. "N" zasilania podstawowego