Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 440 - Błąd EDC 03819-04, DIAG 02061-08, INST 08135-04

31 Sty 2016 19:01 8826 18
  • Poziom 10  
    Witam,

    Potrzebuje opisy błędów jak wyżej. Do tego pojawia się informacja o niesprawności systemu AdBlue oraz informacja w diagnostyce GDK/PDF FNr --. Dziwi mnie że niema błędu w GDK/PDF natomiast pojazdem jeszcze nie jeździłem i nie wiem czy odcina moc czy nie. Po zgaszeniu pojazdu oraz ponownym odpaleniu błędów niema, dopiero po chwili się pokazują.

    Dodam że błędy zapaliły się po przestoju ok 50h i przekręceniu stacyjki, chciałem auto przepalić żeby się akumulator trochę podładował(jestem właśnie w trasie) i od razu nawyskakiwały...

    Bardzo dziękuje za opisy błędów i jakąś podpowiedź.

    Dodam, że wskaźnik poziomy płynu AdBlue leży na zero i raz na jakiś czas podskoczy i znów spada...
  • Poziom 9  
    Dzień dobry.
    Jeżeli można podepnę się pod temat. Błędy podobne jak wyżej EDC 03819-08, INSP 08135-04. Stwierdziłem tylko problem z Ad Blue.
    Pomoże ktoś?
  • Poziom 31  
    EDC 03819-04 - CAN bok 3-brak sygnału

    DIAG 02061-08-sygnał CAN z wydechu z jednostką sterującą -zniekształcony sygnał
    INST 08135-04- błąd informacji zbiornika AdBlue poziom napełnienia-brak sygnału
  • Poziom 10  
    Masz problem z wiązką gdzieś się przeciera i dlatego czujnik raz działa raz nie. Prześledź przewody elektryczne zaczynając od zbiornika adblue
  • Poziom 2  
    podpinam sie mam taki sam problem zna ktos gdzie moze wiaska nie łaczyc???
  • Poziom 31  
    EDC 03819 Moduł CAN 3 (CAN dodatkowej obróbki spalin Master-Slave). - Stan wyłączenia przez moduł CAN3.W przypadku EDC7 C32 Master-Slave z systemem MAN AdBlue A-CAN (CAN dodatkowej obróbki spalin) jest podłączony do pinu 25 (przew.191) i pinu 32 (przew.192) sterownika Master,a OBD-CAN do pinu 25 (przew.185) i pinu 32 (przew.186) sterownika Slave.Połączenie CAN z gniazdem wtykowym OBD-DCU15,czujnkiem napełnienia AdBlue i czujnikiem NOx (wersja P362V25 ze wspulną CAN spalin i OBD-CAN) pin plus B25 pin minus B32 wartość zadana 115-125 ohm.
  • Poziom 29  
    A nie lepiej napisać żeby sprawdził wtyczkę pomarańczową, która jest na wysokości połowy prawego zbiornika bliżej ramy, jeżeli tam nie ma problemu, z napięciem - zielony piny, to może warto podmienić od dołu czujnik napełnienia baku adblue?
    Wypięcie i ponowne wpięcie wtyczki - kostki od pompy adblue działa też cuda - wielokrotnie sprawdzone - co nie znaczy, że i cała wtyczka może być do wymiany, jak i okablowanie. Powodzenia.
  • Poziom 29  
    Czemu, trzeba pomagać bo kolega zostawi w serwisie dużo pieniędzy, a kto nam ziemniaki i piersi z kurczaka tanio przywiezie?
  • Poziom 2  
    smok i wtyczka jest ok przepinałem inny zbiornik i dalej nic. musi gdzies byc zwarcie bo zegar mruga bede dalej szukał jak nie to serwis
  • Poziom 31  
    Przepraszam! Nie chodziło mi o żadną złośliwość , jest to dokładny opis błędu EDC ,po numerach kabli kolega będzie miał możliwość sprawdzenia przewodów miernikiem.A w którym miejscu wiązki jest problem to na 100 procent wskazać nikt nie jest w stanie,czasem pomaga zwykły przypadek a czasem dobre oko.
  • Poziom 29  
    nie nie trzeba przepraszać, wszystko rozumiem, opis ok, ja także bez złosliwosci,
  • Poziom 25  
    Przy pomiarach przewodow pamietamy oczywiscie o odpieciu wszystkich komponentow na szynie CAN , czyli .... NoX ,EDC , Adblue zbiornik i Adblue pompa/sterownik :) .
    Wrazliwym punktem na korozje i brak polaczen sa mostki dla szyny CAN oraz zasilania tych komponentow ,ktore sa bezmyslnie usytuowane w wiazce ,w ramie ponad wtyczka czujnika NoX . Poprawcie mnie jezeli myle lokalizacje .
    Przed pomiarami okablowania mozesz zaczac od wypiecia czujnika NoX ,gdyz on sam moze powodowac zaklocenia CANu.
  • Poziom 10  
    Witam,

    Sorki że milczałem tyle czasu ale miałem trochę urwanie głowy.

    A więc tak, w moim przypadku do wymiany jest czujnik poziomu płynu AdBlue. Ale, no właśnie, jest ALE... Mechanik stwierdził że upuścimy trochę płynu ze zbiornika, tak do połowy i zobaczymy co będzie. Po upuszczeniu płynu ze zbiornika do 40 litrów czyli do połowy oraz po ponownym uruchomieniu Układu, wszystko działa, AdBlue pobiera normalnie, błędów brak.

    Podejrzewam, że jak naleje ponad połowę to znów powywala błędy, ale póki co, nie będę tego sprawdzał. Za 2 tygodnie, jak będę wracał do PL, to naleje pod korek, i zobaczę co będzie.

    Mimo tej kombinacji, na 90% mam do wymiany czujnik, widocznie gdy wyżej podnosi się pływak, coś nawala...
  • Poziom 29  
    Według mnie, twój mechanik nie ma racji, bo czujnik jest sonarem i albo działa albo nie, i tak jeżeli sprawdziłeś cała wiązkę i masz pewność, że jest ok - sprawdzcie co widzi sterownik w pompie czyli ilu litrowy jest zaprogramowany zbiornik - u mnie w firmie po takich zabawach, z wymianą 3 czujników z 5 razy otwieraną wiązka i zmianą zbiornika, zaproponowałem koledze podgląd parametrów - miał większe zdiwienie gdy podjechałem z boku drugim mankiem wypiełem pomarańczową wtyczke - tą która jest za odpowietrzeniem zbiornika prawego (diesla) i podłączyłem do innego wskaźnik pokazał pełen zbiornik. wypnij wtyczke z pompy i podłącz ponownie.
  • Poziom 10  
    mam ten sam problem, EDC 03819, kolega podpinał komp. MANA , nie ma sygnału CAN , nie widzi żadnego elementu z systemu adblue, podpinał nowy czujnik poziomu adblu , to samo , mówi ze przetarty gdzieś kabel sygnału can , ale gdzie szukać ? pruć całą wiązkę porażka, może ktoś zna numer kabla , wczoraj sprawdziłem wiązkę czujnika Nox, pompy adblu, wyglądają ok. (żaden kabel "nie wyszedł" z peszla ) znalazłem 1 przetarty różowy kabel 40 134 - był w grubym peszlu w wiązce po prawej stronie kabiny która idzie od kabiny dalej koło chłodnicy w ramę i dalej- , kabelek zlutowałem , koszulka termokurcz ale dalej to samo. Wychodzi że gdzieś jeszcze coś uwalone , ale nie wiem gdzie szukać. Może coś podpowiecie.
  • Poziom 10  
    Witam,

    Panowie, u mnie po wycięciu wtyczki przy zbiorniku AdBlue wszystko wróciło do normy.

    Pozdrawiam :)
  • Poziom 29  
    Panowie, u mnie po wycięciu wtyczki przy zbiorniku AdBlue wszystko wróciło do normy.
    - nigdy w to nie uwierzę.
  • Poziom 10  
    Fast_international napisał:
    Witam,

    Panowie, u mnie po wycięciu wtyczki przy zbiorniku AdBlue wszystko wróciło do normy.

    Pozdrawiam :)


    Bardzo przepraszam, miałem na myśli po wypieciu oraz ponownym wpięciu, nie wycięciu.

    Przepraszam za literówkę