Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

Rick69 17 Gru 2016 11:46 12330 90
  • #31 17 Gru 2016 11:46
    Rick69
    Poziom 5  

    andrzej20001 napisał:
    Nie chcesz powiedzieć że po pół godzinie grzania 2-3 tys.obr. na postoju w garażu nie włącza się wentylator chyba. :)


    Właśnie to chce powiedzieć..
    Inaczej nie męczyłbym tym użytkowników forum ;)

    Szukam różnych przyczyn..
    Czujniki raczej nie mają nic wspólnego z otwieraniem termostatu bo płyn nagrzewa się pod wpływem pracy silnika i powinien po uzyskaniu temperatury 87*C otworzyć termostat a tak się nie dzieje nawet po długim "pałowaniu" silnika.. Poza tym są sprawne.

    Jak czytam 28 raz - wymień termostat a wiem że każdy z nich był sprawny i jest sprawny to mnie woda kolońska zalewa :D
    Odczytam dzisiaj błędy VAGiem i dam znać..

    Dodano po 13 [minuty]:

    Dziwi mnie jeszcze że ten wąż nie siedzi w miejscu do tego przeznaczonym - muszę sprawdzić za co odpowiada - to tak jakby coś było kombinowane..
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

  • #32 17 Gru 2016 22:25
    Rick69
    Poziom 5  

    A może powodem jest zbyt niska temperatura spalania?

  • #33 18 Gru 2016 06:59
    sigwa18
    Poziom 28  

    Ale skąd masz pewność że temperatura pokazywana przez czujniki jest prawidłowa. Na razie porównałeś ją tylko z temperaturą w zbiorniczku a tam jest chłodniej.

  • #34 19 Gru 2016 01:14
    Rick69
    Poziom 5  

    Reasumując..
    Silnik nie nagrzewa się do temperatury roboczej po przejechaniu 25km dosyć dynamicznie w chłodne dni.. Max to 55*C lub w porywach 76*C. Generalnie.. w ogóle się nie nagrzewa - w lecie też miał problem.. Zawsze 87*C - 88*C bo 90*C to nie widziałem na czujnikach...
    - Wymieniłem trzy termostaty, Wahler i 2x ASO gdzie wszystkie są sprawne
    - Zamontowane poprawnie zgodnie z wytycznymi tj. uszczelka i montaż w kroćcu
    - Grodź w którą wchodzi termostat w bardzo dobrym stanie dodatkowo oczyszczona z rdzawego nalotu
    - Wymieniłem płyn chłodniczy dedykowany
    - Wymieniłem czujnik temperatury ASO
    - Wymieniłem krociec termostatu ASO
    - Zegary sprawne/niedawno był wymieniany procesor
    - Czujniki pokrywają się z temperaturą w zbiorniczku/mierzone termometrem/Sprawdzałem temperaturę i silnika i płyny - odchyły +/- 1*C
    - Brak wycieków
    - Brak objawów uszczelki pod głowicą
    - Samochód nie dymi
    - Moduł dogrzewania płynu chłodniczego jest sprawny
    - W środku szybko robi się ciepło
    - Temperatury roboczej nie łapie nawet na wyłączonym klimatroniku
    - Układ jest odpowietrzony weszło coś 5l
    - Nie jeżdżę jak dziadek w kapeluszu
    - Wąż od termostatu cały czas zimny
    - Chłodnica zimna

    A3 8l Silnik 1.9TDI ATD 2001 r.

  • #35 19 Gru 2016 13:37
    Rick69
    Poziom 5  

    Generalnie zauważyłem myślę jeszcze jedną istotną rzecz..
    Na ostatnim termostacie który wyciągałem jest tak jakby brązowy nalot..
    Jednak płyn nie jest zabrudzony..
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

  • #36 19 Gru 2016 14:01
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Nie ma opcji aby silnik na postoju nie nabrał temperatury. Wbrew fizyce i praktyce.

  • #37 21 Gru 2016 00:50
    Rick69
    Poziom 5  

    W takim razie mój samochód jest nie z tego świata :)
    Do 50*C jeszcze jakoś idzie - potem zaczynają się schody..
    Do 20*C-30*C płyn jest podgrzewany przez moduł dogrzewania..

    Dzisiaj sprawdziłem wszystkie węże - na oko nic nie wygląda podejrzanie - nawet chłodnica oleju jest szczelna..
    Turbo może mieć na to wpływ?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Zastanawiałem się czy nie zrobić np. pewnej hmmmm... głupoty..
    Bo jeżeli termostat faktycznie trzyma - bo wąż zimny jedynie przy grodzi cieplejszy ale to od silnika..
    Czy nie zaślepić wejścia na termostat i sprawdzić czy jest różnica.. Teoretycznie nie ma jak uciekać bokiem bo wszystko dobrze poskładane no ale..
    Może ucieka na mikro kropelki i wąż nie reaguje na temperaturę.. Już ogłupiałem :D

  • #38 21 Gru 2016 17:09
    Rick69
    Poziom 5  

    Dodaję jeszcze zdjęcia spod maski może węże są nie tak?
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

  • #39 21 Gru 2016 23:08
    sigwa18
    Poziom 28  

    Jeszcze sprawdziłbym układ chłodzenia paliwa. Może on robi takie jaja.

  • #40 22 Gru 2016 00:32
    Rick69
    Poziom 5  

    A jak może na to wpływać?

  • #41 22 Gru 2016 16:06
    Rick69
    Poziom 5  

    Temperatura oleju po przejechaniu 20km
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury
    Temperatura płynu chłodniczego niższa o jakieś 4*C

    Więc silnik się nie przegrzewa..
    Nie mam już do tego siły..

  • Pomocny post
    #42 22 Gru 2016 22:06
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Juz kilka razy pisałem o termostatach parafinowych co i dlaczego. Zanim zamontujesz termostat zagotuj go w garnku do full otwarcia i ochłodź w zimnej wodzie. Operacje powtórz ze trzy razy, potem zamontuj i podziękuj.

  • #43 22 Gru 2016 22:17
    Rick69
    Poziom 5  

    żałosna udręka napisał:
    Juz kilka razy pisałem o termostatach parafinowych co i dlaczego. Zanim zamontujesz termostat zagotuj go w garnku do full otwarcia i ochłodź w zimnej wodzie. Operacje powtórz ze trzy razy, potem zamontuj i podziękuj.


    Rozumiem iż chodzi o to żeby dobrze działał.
    Tylko silnik się nie rozgrzewa a termostat nie przepuszcza..
    Wąż zimny. Więc jaki sens gotować i chłodzić jak działa teoretycznie - dobrze?

    Poza tym w lecie łapał 86*C-87*C i wąż był gorący..
    Nastała zima i silnik znów się nie dogrzewa..
    Wymieniłem na nowy z ASO [tamten też z ASO] i dalej to samo..

  • #44 23 Gru 2016 14:41
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Rick69 napisał:
    Rozumiem iż chodzi o to żeby dobrze działał.
    Właśnie ze nic nie rozumiesz, bo nie wiesz jak działa termostat i nie masz praktyki żeby wiedzieć kiedy rura ma być gorąca. Ale świetnie Ci idzie budowanie teorii spiskowej.
    Rick69 napisał:
    mój samochód jest nie z tego świata
    Spodziewasz się raczej gumowej brzozy w sztucznej mgle, niż typowej wady termostatu.

  • #45 24 Gru 2016 00:20
    Rick69
    Poziom 5  

    Dlatego potrzebuję rady ludzi którzy się na tym znają :)
    Myślałem że wąż może się też wychładzać poprzez pęd powietrza..
    Czyli zabieg z gotowaniem powinien załatwić sprawę?
    Zajmę się tym we wtorek.

  • #46 26 Gru 2016 09:21
    ziutek16
    Poziom 10  

    Czy na pewno masz sprawny moduł dojrzewania silnika, bo ja miałem podobny problem w passacie b6 z silnikiem podobnej mocy, (bkc) w zimie nawet wskazówka nie podnosił się powyżej 60 stopni, okazał się nie sprawny moduł (wystarczyło go zakodować na nowo) i teraz jak jest sprawny silnik, dogrzewa do 90 stopni w ciągu 7-15 minut. Chyba że twój samochód nie posiada możliwości dogrzewania silnika, to innego pomyśła nie mam. Po świętach z ciekawości sprawdzę do jakiej temp działa webasto u mnie w passacie.

  • #47 26 Gru 2016 11:31
    moto-kord
    Poziom 27  

    Sprawdz jeszcze pompę wody.

  • #48 26 Gru 2016 12:01
    Rick69
    Poziom 5  

    ziutek16 napisał:
    Czy na pewno masz sprawny moduł dojrzewania silnika, bo ja miałem podobny problem w passacie b6 z silnikiem podobnej mocy, (bkc) w zimie nawet wskazówka nie podnosił się powyżej 60 stopni, okazał się nie sprawny moduł (wystarczyło go zakodować na nowo) i teraz jak jest sprawny silnik, dogrzewa do 90 stopni w ciągu 7-15 minut. Chyba że twój samochód nie posiada możliwości dogrzewania silnika, to innego pomyśła nie mam. Po świętach z ciekawości sprawdzę do jakiej temp działa webasto u mnie w passacie.


    Sprawny - sprawdzałem świece - poza tym układ szybko się nagrzewa do 20*C

    Dodano po 2 [minuty]:

    moto-kord napisał:
    Sprawdz jeszcze pompę wody.


    Pompa wody jest sprawna.

  • #49 26 Gru 2016 13:24
    moto-kord
    Poziom 27  

    Rick69 napisał:

    Pompa wody jest sprawna.

    Zdaję sobie sprawę,że jest sprawna ale czy nie za bardzo sprawna.
    Wydaje mi się,że były dwa rodzaje wirników,może masz założoną
    tą bardziej wydajną i stąd problem z dogrzaniem silnika.

  • #50 26 Gru 2016 14:20
    Rick69
    Poziom 5  

    moto-kord napisał:
    Rick69 napisał:

    Pompa wody jest sprawna.

    Zdaję sobie sprawę,że jest sprawna ale czy nie za bardzo sprawna.
    Wydaje mi się,że były dwa rodzaje wirników,może masz założoną
    tą bardziej wydajną i stąd problem z dogrzaniem silnika.


    Hepu P550 - Szczerze wątpię..
    W pierwszej kolejności spróbuję z trzykrotnym zagotowaniem termostatu i oby to podziałało..

  • #51 26 Gru 2016 15:39
    moto-kord
    Poziom 27  

    Hepu P550 ma 8 skrzydeł a P569 7 .

  • #52 26 Gru 2016 16:15
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Jaka pompa,gdzie ciepło ze spalania???

  • #53 27 Gru 2016 00:34
    Rick69
    Poziom 5  

    Zagotowałem termostat 3 razy..
    Otwiera się elegancko w temperaturze 87*C..

    Niestety po włożeniu do samochodu brak zmian..
    Chyba będę musiał sprzedać samochód komuś kto będzie miał do tego więcej czasu,nerwów i pieniędzy..

  • #54 27 Gru 2016 19:52
    oktawian89
    Poziom 21  

    Czekaj a tam nie ma przypadkiem wiatraka Visco ? Może jest spięty cały czas i dlatego chłodzi.

  • #55 27 Gru 2016 20:30
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Wypiąłeś węzę, czy kręciłeś wszystko razem. W tym silniku łatwo się przesuwa termostat przy skręcaniu. Praktycznie dopiero podczas wrzenia wody termostat powinien się otworzyć, jeśli robiła się chociaż mała szczelina wcześniej to cala akcja psu w du... Tam powinna być grzałka elektryczna wspomagająca. Sprawdź status i spadek napięcia. A ta radziecką grzałką pewnie nie osiągnąłeś więcej jak 87°, a przydałoby się go nagrzać nawet do 120°, tak jak pisałem, by rozpuściły i wymieszały się dodatki parafiny.

  • #56 27 Gru 2016 23:36
    Rick69
    Poziom 5  

    oktawian89 napisał:
    Czekaj a tam nie ma przypadkiem wiatraka Visco ? Może jest spięty cały czas i dlatego chłodzi.

    Chodzi o ten na chłodnicy?
    Nie, są wyłączone.
    Dodano po 5 [minuty]:
    żałosna udręka napisał:
    Wypiąłeś węzę, czy kręciłeś wszystko razem. W tym silniku łatwo się przesuwa termostat przy skręcaniu. Praktycznie dopiero podczas wrzenia wody termostat powinien się otworzyć, jeśli robiła się chociaż mała szczelina wcześniej to cala akcja psu w du... Tam powinna być grzałka elektryczna wspomagająca. Sprawdź status i spadek napięcia. A ta radziecką grzałką pewnie nie osiągnąłeś więcej jak 87°, a przydałoby się go nagrzać nawet do 120°, tak jak pisałem, by rozpuściły i wymieszały się dodatki parafiny.

    - Węże wypięte
    - Fakt łatwo się przesuwa ale ja montuję go na plastikowym kroćcu z uszczelką
    - Gotowałem go i otworzył się calutki więc spokojnie osiągnąłem w małym kubku
    - Mam dogrzewanie na 3 świecie przy kroćcu i są sprawne
    - A grzałki elektrycznej wspomagającej jako tako przy termostacie i okolicach brak
    - Myślę że wszystko się wymieszało

    Zastanawiam się czy uszczelki która oddziela krociec i termostat nie posmarować silikonem wysokotemperaturowym lub wszystko wokół :twisted:
    Audi A3 1.9TDI 74KW - Silnik nie nagrzewa się do optymalnej temperatury

  • #57 28 Gru 2016 00:01
    kwok
    Poziom 39  

    Jak na foto tylko obróć do góry nogami, przytrzymując termostat żeby nie wypadł, napełnij króciec wodą - ma nie przeczekać lub bardzo nieznacznie. Druga sprawa czy "przesłona" w termostacie ma swoją uszczelkę?
    Możesz na próbę zacisnąć dwoma deseczkami i ściskiem górny wąż do chłodnicy i się przejechać - będziesz miał absolutną pewność że termostat puszcza lub nie.
    Jeśli z zaciskiem się nie nagrzeje tzn że masz silnik b.dobrze zestrojony ze prawnymi wtryskami☺ i wymaga dogrzewania zewnętrznego.

  • #58 28 Gru 2016 00:18
    Rick69
    Poziom 5  

    kwok napisał:
    Jak na foto tylko obróć do góry nogami, przytrzymując termostat żeby nie wypadł, napełnij króciec wodą - ma nie przeczekać lub bardzo nieznacznie. Druga sprawa czy "przesłona" w termostacie ma swoją uszczelkę?
    Możesz na próbę zacisnąć dwoma deseczkami i ściskiem górny wąż do chłodnicy i się przejechać - będziesz miał absolutną pewność że termostat puszcza lub nie.
    Jeśli z zaciskiem się nie nagrzeje tzn że masz silnik b.dobrze zestrojony ze prawnymi wtryskami☺ i wymaga dogrzewania zewnętrznego.


    - Sprawdzę czy nie przecieka
    - Jedyna uszczelka to ta między termostatem a kroćcem/innej brak/nie przewiduje producent tj. Audi
    - Co do ścisku np. stolarskiego nie uszkodzi on rury? tj. tworzy się tam nie małe ciśnienie
    - Co oznacza iż "masz silnik b.dobrze zestrojony ze prawnymi wtryskami☺ i wymaga dogrzewania zewnętrznego" / będę wdzięczny za rozwinięcie

  • Pomocny post
    #59 28 Gru 2016 01:12
    kwok
    Poziom 39  

    Ściśnięcie węża go nie uszkodzi zwłaszcza jak deseczki będą miały zaokrąglone krawędzie, ciśnienie jest takie samo po obu stronach zacisku i jest takie samo jak bez tego zacisku, na wszelki wypadek często patrz na licznik bo ta operacja to nic innego jak całkowite zlikwidowanie chłodnicy.
    Pamiętam ori termostaty od vw golfa bodaj dwójki które miały uszczelkę na tym talerzyku co się otwiera - 100% szczelności.
    Co znaczy dobry silnik? Ano idealny byłby taki co nie wytwarza ciepłą ze spalania paliwa tylko sam moment obrotowy bo ciepło to nic innego jak straty. Dąży się do tego żeby strat było jak najmniej i sporo już w tym kierunku zrobiono i z tego powodu masz np świece żarowe ogrzewające płyn, peugeot zastosował płaszcz wodny na kolektorze wydechowym itp wynalazki czyli to co nazwaĺem dogrzewaniem zewnętrznym (bardziej prawidłowo byłoby dodatkowym), a sprawne wtryski to takie które rozpylają paliwo na bardzo drobną mgiełkę co owocuje spaleniem dużego % wtryśniętego paliwa w krótkim czasie (mała kropelka pali się krócej) - stąd duży moment obr i mała ilość ciepła bo ogień w cylindrze ginie tuż po minięciu GMP przez tłok a dalej odpychają go gazy spalinowe które na tym etapie tylko stygną. Oczywiście są gorące ale nie ma już wzrostu temp w cylindrze jak w przypadku ognia. Całość można zamknąć słowami "dobry silnik ma dać moc a nie ciepło". Oczywiście ideałów nie ma więc silniki nadal produkują ciepło tylko mniej niż 30 lat temu.
    Dobrze zestrojony? Rozrząd, pompowtryskiwacze itp ustawione jak trzeba - wszystko, resztę zalatwia elektronika dostosowując parametry zasilania silnika do chwilowych potrzeb czyli prawej nogi. Tu przypomniało mi się jak znajomy szukał usterki bo po wymianie rozrządu garbus stracił odejście, zakupił chipy, 3 razy sprawdzali rozrząd a się okazało że wymienili bez blokad i wałek był przedstawiony o pół ząbka. Silnik też na pompowtryskiwaczach, ale nie pamiętam jaki to był.
    Oczywiście to tłumaczenie nie jest czysto techniczne ale powinno pozwolić zrozumieć zagadnienie.

  • #60 29 Gru 2016 09:04
    2850193
    Użytkownik usunął konto